Wij zijn groot fan van haar  

Zitten samen te kijken op dinsdag, en eerder ook wel de Engelse afleveringen. Wij herkennen ons heel erg in haar opvoeding. Natuurlijk lang niet zo extreem, maar dat lijkt me ook wel even nodig als de opvoeding zo in de soep gelopen is zoals in de afleveringen. Maar de grote lijnen zijn zo herkenbaar. En dat betekent niet dat we voorbij gaan aan de behoeften en stemmingen van onze kinderen. Vooral de oudste kan best snel gespannen zijn in bepaalde situaties en gaat dan dingen doen die we echt niet oke vinden. Dan benoemen we vaak wel dat we zien dat hij iets spannend vindt, maar dat we zijn gedrag dan alsnog niet acceptabel vinden. Vaak beaamt hij dan ook dat hij het spannend vindt, en zoeken we samen naar een andere manier van omgaan met de spanning. Maar dat lukt hem meestal niet, dus volgen er toch waarschuwingen en zo nodig een ritje naar de gang als hij na 2 keer waarschuwen niet stopt, want schreeuwen, zijn zusje pesten, niet luisteren mag gewoon niet hier in huis.
Gister is onze jongste gedoopt, de oudste bracht hem binnen, echt gaaf om te zien, trotse grote broer 

Hij was al een paar dagen gespannen ervoor, maar liep zo zelfverzekerd de kerk in, prachtig 

Wat kan je dan trots zijn als moeder  

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...