Vreemdgaan. Wat zou jij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 jun 2004 16:04

nee hoor mes ik ben het van harte met je eens!! Als ik zie hoeveel mijn vriend en ik van elkaar houden, kan ik me deze dingen niet voorstellen en ik kan ook gerust zeggen dat dit ons nooit zal overkomen!!! We vertrouwen elkaar ook voor 10000000% en zo moet het volgens mij zijn in een goede relatie!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 jun 2004 16:12

Das mooi en een teken dat t wel goed zit.Kijken of je dat nog kan als het wat minder gaat tussen jou en je vriendin :wink:

@MM:Ik kan me niet voorstellen dat t lekker zit tussen jou en je man.Heb echt meelij met je.

Zou zo n figuur haten!Wat een smerige egoïst zeg!Bah!Ik walg echt van zulke figuren.

Ik had t ook zeker niet zolang met m volgehouden dan jij!

:? :?

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 03 jun 2004 16:17

nee, ok, maar denk je dat het in 3,5 jaar nooit minder is gegaan?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2004 16:26

thespiritisinsideus schreef:het feit dat je t allebei gedaan hebt moet t wel iets makkelijker maken denk ik, of zie ik dat helemaal verkeerd

Wat moet het makkelijker maken? Om bij elkaar te blijven?
Het scheelt wel dat we allebei weten wat het betekent om 'bedonderd' te worden.
Maar toch is het voor allebei anders. Toen ik vreemdging, was dat niet omdat ik het wilde. Er was spul in mijn drinken gegooid en ik besefte pas later wat er was gebeurd.
Maar mijn vriend heeft zelf een ander meisje gezoend. Gelukkig had hij er onwijs veel spijt van. Als hij dat niet had gehad, dan had ik het denk ik evengoed uitgemaakt, ook al had hij mij wel nog een kans gegeven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 17:20

meschianza schreef:Natuurlijk, wanneer het 1 keer een slippertje was, en niet langdurig, mag je altijd het proberen te vergeven en zo verder gaan.
MAar ik vraag me echt af of ik nog van oemand kan houden die mij bedrogen heeft. Ik weet niet of ik van iemand kan houden die niet genoeg van mij hield om sterk te blijven.

Een slippertje hoeft ook geen bedriegen te zijn. Het kan op een moment gebeuren, terwijl je er een uur later al zwaar spijt van hebt en het gaat vertellen. Dan vind ik niet dat je bedrogen bent en zou ik het wel kunnen vergeven.

Maar als de ander echt een relatie heeft met iemand anders en je bewust bedriegt: no way. Dat is gewoon geen mentaliteit.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 jun 2004 18:18

Markie schreef:
@MM:Ik kan me niet voorstellen dat t lekker zit tussen jou en je man.Heb echt meelij met je.

Zou zo n figuur haten!Wat een smerige egoïst zeg!Bah!Ik walg echt van zulke figuren.

Ik had t ook zeker niet zolang met m volgehouden dan jij!

:? :?

Soms gebeuren er dingen die heel verdrietig zijn, maar ik wil er niet meer over praten, want anders ga ik janken.
Dag,dag!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 jun 2004 21:09

Aragorn schreef:
meschianza schreef:Natuurlijk, wanneer het 1 keer een slippertje was, en niet langdurig, mag je altijd het proberen te vergeven en zo verder gaan.
MAar ik vraag me echt af of ik nog van oemand kan houden die mij bedrogen heeft. Ik weet niet of ik van iemand kan houden die niet genoeg van mij hield om sterk te blijven.

Een slippertje hoeft ook geen bedriegen te zijn. Het kan op een moment gebeuren, terwijl je er een uur later al zwaar spijt van hebt en het gaat vertellen. Dan vind ik niet dat je bedrogen bent en zou ik het wel kunnen vergeven.

Maar als de ander echt een relatie heeft met iemand anders en je bewust bedriegt: no way. Dat is gewoon geen mentaliteit.

:-k

Een slippertje valt niet onder bedriegen??! Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat we allemaal groot genoeg zijn om de 'verleiding te weerstaan' Want waar is die nou helemaal op gebaseerd? Ook al heb je spijt, het is gebeurt en er zijn mensen gekwets. Ook al vertel je het, het blijft zo dat je die ander bedrogen hebt. Je hebt een ander gezoend (laten we het daar bij houden, is al erg genoeg). Dat hoor je niet te doen. Ik heb zelf nog nooit met iemand anders gezoend of wat dan ook als ik een relatie had, ben daarvoor ook zelden in de verleiding gekomen (mocht dat al zo geweest zijn, dan kwam dat misschien door alcoholgebruik, niet dat dat iets goedpraat, maar daar is het wel bij gebleven.)
Mocht er zoiets gebeuren in mijn relatie, dan denk ik dat hij het bekijken kan en dat het over is.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 jun 2004 21:26

rosekapje schreef:
Aragorn schreef:

Een slippertje valt niet onder bedriegen??! Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat we allemaal groot genoeg zijn om de 'verleiding te weerstaan' Want waar is die nou helemaal op gebaseerd? Ook al heb je spijt, het is gebeurt en er zijn mensen gekwets. Ook al vertel je het, het blijft zo dat je die ander bedrogen hebt. Je hebt een ander gezoend (laten we het daar bij houden, is al erg genoeg). Dat hoor je niet te doen. Ik heb zelf nog nooit met iemand anders gezoend of wat dan ook als ik een relatie had, ben daarvoor ook zelden in de verleiding gekomen (mocht dat al zo geweest zijn, dan kwam dat misschien door alcoholgebruik, niet dat dat iets goedpraat, maar daar is het wel bij gebleven.)
Mocht er zoiets gebeuren in mijn relatie, dan denk ik dat hij het bekijken kan en dat het over is.

Oei, uitkijken dus col :lol: :wink:

Ben t er wel mee eens hoor.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 03 jun 2004 23:02

rosekapje schreef:
Aragorn schreef:

een gewaarschuwd mens telt voor 2 :wink:
ik zou het ook niet in mn hoofd halen, kweet goed wat voor pijn het veroorzaakt bij jezelf als je bedrogen word, dan wil je dat een ander toch ook niet aandoen?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2004 23:34

rosekapje schreef:..een verhaal dat al 2 keer gequote is :)

Maar vindt je dan niet dat er een enorm verschil zit tussen een keer ("per ongeluk") met iemand zoenen, misschien onder invloed van alcohol, en het onderhouden van een soort relatie met een ander waarbij je je partner bewust bedriegt?

Ik vind dat namelijk een heel erg groot verschil. Bij het eerste kun je nog zeggen 'dat het je overkomt', bij het tweede niet. We blijven natuurlijk mensen die fouten kunnen maken en bij mij is er in het eerste geval zeker ruimte voor vergeving en een nieuwe start. Maar als het vaker voorkomt en het is dus structureel, ja, dan is het dus een heel ander verhaal en daar zou ik veel moeilijker mee kunnen leven. Want dan is het geen foutje meer, dan wordt je echt bedrogen. Dan zegt ze "nee, ik doe het niet meer" en gaat ze er toch mee door. Dat is toch iets heel anders?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 jun 2004 13:05

Je hebt misschien gelijk dat er verschil tussen zit, maar beide dingen kwetsen anderen. Ik vind het geen excuus als de ander onder invloed van alcohol was. Daar is diegene zelf bij, ook in alcohol gebruik moet je je maat weten, want het is ook zo, dat als je alcohol op hebt, je iemand van het andere geslacht 50% meer aantrekkelijk vind dan als je diegene zomaar op straat tegen zou komen (jaja, heeft rosekapje op school geleerd en ben vast niet de enige). Ik denk ook dat je daar rekening mee moet houden.
En als je een relatie hebt, dan ga je toch voor die persoon? Wil je die geen pijn doen. Ga je toch ook niet zoenen met een ander? Ik vind dat echt niet gewoon en valt voor mij ook niet goed te praten.
Stel ik ben onder invloed van alcohol en ik pleeg een diefstal of sla iemand in elkaar, dan wordt ik toch ook aangehoduen door de politie en moet ik mee naar het bureau?

Onder invloed of niet (dat van Bloempie vind ik trouwens wat anders, daar is wat door haar drinken gegooid en die weet er zelf niks van). het valt gewoon niet goed te praten. Misschien zouden we het inderdaad moeten vergeven, maar aan de andere kant, wordt het voor die ander dan misschien makkelijker om weer te doen (want die ken ik ook). Voor mij is het gewoon vreemdgaan. Dus dan wordt het dumpen, hoe gek ik ook ben op diegene.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2004 13:38

Ik heb ook nooit gezegd dat het een excuus is of dat het dan wel zou mogen. Maar ik vind wel dat er een levensgroot verschil zit tussen een 'foutje' en bewust bedrog, maar nu val ik in herhaling.. :)

En ja, misschien maak je het daarna makkelijker voor de ander, maar dan houdt diegene niet echt van je. Als de ander je na veel pijn en moeite vergeeft en toch nog door wil gaan haal je het toch niet in je hoofd om het nog een keer te doen? Dan zou het alleen maar veel moeilijker zijn wat mij betreft, want je weet nog meer wat je de ander ermee aandoet.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik een aversie tegen die 'gelijk dumpen'-gedachte krijg. Wie zonder zonde is...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 jun 2004 13:48

Ja, wie zonder zonde is werpe de eerste steen, ik weet het. Maar voor mij staat het als een paal boven water dat dat ene foutje (ging trouwens niet om 1 keer,m aar oke) voor een relatie funest is, ik heb het al eens meegemaakt en vind het wel goed genoeg om 1 keer die pijn te doorstaan te hebben en om diegene een tweede kans te geven. (en daarvan was de moeite achteraf gezien voor niks, tuurlijk niet helemaal voor niks, maar toch is de relatie gestrand). En ik weet ook heus wel dat als het mis gaat het echt niet aan 1 persoon ligt en je er allebei de hand in hebt.

En nu ga ik ook in herhaling vallen, ik vind gewoon niet dat je de ander op zo'n manier in de relatie moet kwetsen, ook al is het een foutje en heb je er spijt van het is toch al gebeurt...
Dat doe je niet, als dat al teveel gevraagd is, dan ben je elkaar niet waard.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2004 14:02

En ook ik ga weer in herhaling vallen :wink: : natuurlijk is het niet goed te praten, natuurlijk moet het niet kunnen, natuurlijk is het klote! Maar dat het bij jou nu toevallig niet goed ging wil toch niet zeggen dat je iedereen dan gelijk maar moet dumpen?

Voor hetzelfde geld gebeurt het daarna nooit meer en leef je nog lang en gelukkig..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 jun 2004 15:24

Aragorn schreef:En ook ik ga weer in herhaling vallen :wink: : natuurlijk is het niet goed te praten, natuurlijk moet het niet kunnen, natuurlijk is het klote! Maar dat het bij jou nu toevallig niet goed ging wil toch niet zeggen dat je iedereen dan gelijk maar moet dumpen?

Voor hetzelfde geld gebeurt het daarna nooit meer en leef je nog lang en gelukkig..

Niet? Ik vind toevallig van wel, ik wil nooit meer zo'n tijd mee maken, ongeacht door wie dan ook. Misschien super egoistisch van me, maar het is voor mij te moeilijk en te pijnlijk. Ook al is het eenmalig en komt het door alcoholgebruik (maar oke :roll: ) dan nog. Dan is het voor mij over en uit. Simpel, waarschijnlijk vind je me egoistisch, maar dat geeft niet. (wie weet als het ooit zo zal zijn geef ik diegene nog wel een kans, maar zoals ik er nu over denk, lijkt het daar niet op).

dat lang en gelukkig, misschien wel, maar het zal ook ontzettend land duren voor het vertrouwen in die ander terug is en of je daar nou zo geluikkig van wordt....

Terug naar “Archief”