Christelijk schelden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Christelijk schelden

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2014 15:03

mohamed schreef:Nou nog fraaier, jij beweert wat en ik mag het wel even uitzoeken? Nee, zo werkt dat niet, de bewijslast ligt bij degene die de claim doet en dat ben jij.

mona schreef:Ik dacht dat ik op een discussieforum zat en niet in de rechtbank.
Ik weet niet of er een bijbeltekst bestaat, waarin staat dat een gelovige naar een samenkomt wil. Wel dat het een normale zaak is, een logisch gevolg. In de hele Bijbel lees je dat gelovigen elkaar opzoeken, omdat ze liefde voor elkaar gekregen hebben. Dit is een kenmerk van een gelovige: liefde voor de broeders ( 1 Johannes 3 vers 14: Wij weten dat wij zijn overgegaan uit de dood in het leven, omdat wij de broeders liefhebben; wie zijn broeder niet liefheeft, blijft in de dood.)
Als je je broeder liefhebt, dan wil je hem toch zien? Tenminste dat is bij mij een logisch gevolg. Maar misschien ligt het voor jou anders? Misschien ben jij in je eentje het lichaam van Christus? Ik zie onder je avatar dat je in het nieuwe Jeruzalem woont. Woon je daar dan alleen? Heb jij niet het verlangen samen te komen met andere christenen?

Als je op een discussieforum bent en niet in de rechtbank, waarom roep je me dan ter verantwoording terwijl je je punt niet bewezen hebt? Om er toch even op te reageren, ja ik bezoek de broeders met regelmaat en mijn deur staat voor hen open. Eerder schreef jij dat kerkbezoek en samenkomsten een pot nat is en mijn vrienden wonen niet in de kerk. Als je van die mening afgestapt bent en met samenkomsten je vrienden bezoeken bedoelt, dan zijn we het eens. Zo nee, neem je dan je bewering terug dat uit geloof de wens om naar de kerk te gaan voortvloeit?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 15 okt 2014 18:23

mohamed schreef:Als je van die mening afgestapt bent en met samenkomsten je vrienden bezoeken bedoelt, dan zijn we het eens. Zo nee, neem je dan je bewering terug dat uit geloof de wens om naar de kerk te gaan voortvloeit?
Nee, ik bedoel niet alleen het bezoeken van vrienden. Maar bij elkaar komen om onderwijs te krijgen. Samen te bidden en te zingen. Onder leiding van een 'oudste' of dominee/voorganger. Zoals dat in de bijbel door Paulus is aangedragen.

Wat bedoel jij precies met vrienden bezoeken?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2014 19:11

Wil je dan alsnog even aantonen waar staat dat de wens om naar de kerk te gaan uit geloof voortvloeit? Dat heb je nog steeds niet gedaan en het is wel een dingetje.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 15 okt 2014 20:54

Ik heb al een aantal bijbelteksten aangehaald waarin naar voren komt dat je met anderen samen wilt komen. Bovendien wordt er ons gezegd op te wassen in de kennis en de genade van de Heere Jezus Christus. Omdat je Hem leert kennen door Zijn Woord, is studie en uitleg heel belangrijk. De Heilige Geest geeft onderwijs door het Woord. De christelijke Joden lieten zich ook onderwijzen door de apostelen. Ze kwamen samen om onderwijs te krijgen en het Avondmaal te vieren. Waarom zouden ze dat doen denk je?
Misschien zou je ook eens een vraag van mij willen beantwoorden? Ik heb er al verschillende aan jou gesteld, maar je reageert altijd met een tegenvraag, wat ik ook wat zwak vind.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

kriss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kriss » 16 okt 2014 16:38

mohamed schreef:Wil je dan alsnog even aantonen waar staat dat de wens om naar de kerk te gaan uit geloof voortvloeit? Dat heb je nog steeds niet gedaan en het is wel een dingetje.

Mona bedoeld waarschijnlijk, dat als je bekeerd bent en de Heilige Geest heb mogen ontvangen, dan ontstaat er daardoor vaak een enorme behoefte om de bijbel te lezen en ook contact met andere gelovigen te krijgen om dit geloofsgevoel te delen. De behoefte om het geloof te delen komt dus voort uit de heilige geest.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 16 okt 2014 17:57

off topique-smile

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 21 okt 2014 16:13

mohamed schreef:Wil je dan alsnog even aantonen waar staat dat de wens om naar de kerk te gaan uit geloof voortvloeit? Dat heb je nog steeds niet gedaan en het is wel een dingetje.

Een ding heb ik van den HEERE begeerd, dat zal ik zoeken: dat ik al de dagen mijns levens mocht wonen in het huis des HEEREN.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 21 okt 2014 16:34

BladeStraight schreef:Een ding heb ik van den HEERE begeerd, dat zal ik zoeken: dat ik al de dagen mijns levens mocht wonen in het huis des HEEREN.

Dat heeft niet met de kerk die hier bedoeld wordt te maken.
Overigens heeft God nooit kerken als deze gewild.

Het verlangen naar de Heere, in relatie met Hem.
Hier kan ook het Vaderhuis mee bedoeld worden, de begeerte om bij Hem te zijn, al de dagen van mijn leven, als zijnde Geheiligd in Jezus Christus, anders ben je dood, ook al loop je hier nog rond.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Archief”