jeepeecee schreef:sorry, maar daar ga niet aan beginnen 2 gerechten koken. Dan is eind zoek denk ik, hoe meer kinderen hoe meer gerechten. Ze hoeven niet met honger naar bed te gaan, maar de ene dag wat meer eten als de andere dag vind ik niet erg.
Samen (kinder) maaltijd maken vind ik ook een leuk idee. Als ik zie hoe leuk H annah het nu al vind om te helpen en bijvoorbeeld in de winkel het toetje uit mag kiezen. En ook hier is soep favoriet. Terwijl wij het eigenlijk niet zo vaak eten, maar ze krijgt standaard bij oppas opa en oma 's middags soep. Dat weet ze ook, als ze binnen komt 's ochtends is het het al gelijk: H annah soep alstublieft.
Merk wel dat ze aardig lust wat wij ook eten, alleen aardappels wil ze echt niet, daar moet je echt moeite voor doen. Nou is dat ook ons lievelings kostje niet. Wij zijn meer van de pasta's en rijst.
Ik kook nog wel eens 2 gerechten. Als manlief en ik asperges willen eten, kook ik voor de kinderen (pubers/jong volwassen inmiddels) iets wat zij willen eten.
Wij lusten ook graag tuinboontjes, en dan heb ik een andere groente voor hen.
Ik mag vanwege allergie bepaalde voedingsmiddelen niet, zoals pindasaus. Dus als ik saté voor de rest van het gezin maak, bak ik voor mezelf een biefstukje, of een vegadingetje.
Als je gezin uit 5 of 6 personen bestaat lijkt het me stug dat iedereen op hetzelfde moment hetzelfde zou moeten eten.
In feite bepaalt degene die de boodschappen doet (in mijn geval ik dus) wat er gegeten wordt.
Soms vraagt een kind of man: wil je dit of dat nog eens klaarmaken en dan doe ik dat.
Maar meestal hoor ik niks en verzin ik het ter plaatse zelf of zoek op internet naar een leuk receptje.
Maar ook met een recept houd ik rekening met de anderen. Als iemand een ingrediënt echt niet lust of mag, maak ik het eerst klaar zonder dat, geef een portie en bereid ik verder het gerecht. Dan hoeft er niet gemopperd of gevist te worden.