Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor haring » 16 dec 2010 14:19

Schipje schreef:
martien schreef:
schelpje3 schreef:Als ze het in praktijk (samenwonend) brengen niet, anders wel. Je mag daden veroordelen, personen niet.

Maar de daad samenwonen hoort bij de persoon. Vanwege het feit dat hij/zij homo is. Dus veroordeel je de persoon wel.
Laatst gewijzigd door haring op 17 dec 2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
*onderschrift verwijderd door moderator*

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 16 dec 2010 18:24

Het onderscheid maken tussen de persoon en de "daad" is totaal theoretisch. Of je accepteert iemand zoals ie is, of niet. Je kan niet zeggen:" nou, dat stukje wel en dan dat stukje niet".

Dat werkt niet.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 dec 2010 09:42

martien schreef:Het onderscheid maken tussen de persoon en de "daad" is totaal theoretisch. Of je accepteert iemand zoals ie is, of niet. Je kan niet zeggen:" nou, dat stukje wel en dan dat stukje niet".

Dat werkt niet.

Ik vidn het onbijbels wat je hier zegt Martien.
God straft zijn kinderen ook weleens om hun daden (denk aan David) en niet omdat Hi een hekel aan Zijn kind heeft.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 17 dec 2010 22:33

Zeggen dat je niks tegen homo's hebt maar alleen als ze het in praktijk brengen is het zelfde als zeggen, Ik heb niks tegen christenen, als ze het maar niet in praktijk brengen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 dec 2010 23:35

Zolang we seks blijven zien als pure lust, iets wat allen maar fysiek genot oplevert of als voortplantingsbeweging, blijf je in een spagaat zitten. Ik geloof dat binnen een relatie seks en dus ook homoseks onlosmakelijk Ida met liefde. Het is een vorm van uiting van je liefde, je affectie. In onze gezindte is dat altijd al een beetje heikel punt geweest.
Seks is, als het goed is altijd uit liefde op de ander geëcht.
En dat het verdraaid weinig te maken met 'mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende'.

Misschien is een reden dat we zowel refo zijn als ook nog eens hetero een reden om met enige oogkleppen op deze felheid te betrachten...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 dec 2010 10:44

JeeWee schreef:Zolang we seks blijven zien als pure lust, iets wat allen maar fysiek genot oplevert of als voortplantingsbeweging, blijf je in een spagaat zitten. Ik geloof dat binnen een relatie seks en dus ook homoseks onlosmakelijk Ida met liefde. Het is een vorm van uiting van je liefde, je affectie. In onze gezindte is dat altijd al een beetje heikel punt geweest.
Seks is, als het goed is altijd uit liefde op de ander geëcht.
En dat het verdraaid weinig te maken met 'mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende'.

Misschien is een reden dat we zowel refo zijn als ook nog eens hetero een reden om met enige oogkleppen op deze felheid te betrachten...

Als dat zo bedoelt was JeeWee, dan had er vast ook bijgestaan: mannen met vrouwen schandelijkheid bedrijvende.

Volgens mij kun je uit de hele Bijbel opmaken dat seksuele perversiteit nooit goed is, dus ook niet tussen man en vrouw.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 dec 2010 11:23

Als ze het in praktijk (samenwonend) brengen niet, anders wel. Je mag daden veroordelen, personen niet.[/quote][/quote][/quote]

Maar de daad samenwonen hoort bij de persoon. Vanwege het feit dat hij/zij homo is. Dus veroordeel je de persoon wel.[/quote]

Nee dat bedoelde ik niet !
Je kunt van jezelf de neiging tot kleptonamie hebben bijv. Je kunt jezelf dan beschermen door nooit alleen naar een winkel te gaan, of niet naar winkels waar je makkelijk en snel iets mee kunt nemen. Geen wijde kleren aan trekken met grote zakken.
Je weet van jezelf dat je MOET stelen, maar je wilt het niet.
Er zijn homofiele mensen, die er zelf veel verdriet over hebben dat ze deze gevoelens hebben en er niet aan willen toegeven omdat zij dit als zonde zien.
Dus zij gaan geen relatie aan.
Dan kun je zo iemand niet veroordelen omdat ze voor hun gevoelens uitkomen, die oprecht zijn.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 18 dec 2010 11:58

schelpje3 schreef:Nee dat bedoelde ik niet !
Je kunt van jezelf de neiging tot kleptonamie hebben bijv. Je kunt jezelf dan beschermen door nooit alleen naar een winkel te gaan, of niet naar winkels waar je makkelijk en snel iets mee kunt nemen. Geen wijde kleren aan trekken met grote zakken.
Er zijn homofiele mensen, die er zelf veel verdriet over hebben dat ze deze gevoelens hebben en er niet aan willen toegeven omdat zij dit als zonde zien.
Dan kun je zo iemand niet veroordelen omdat ze voor hun gevoelens uitkomen, die oprecht zijn.

volgens mij zie jij het goed hoor Schelpje. dit is de bijbelse en enige juiste interpretatie. je kunt en mag de zonde van andere seksuele geaardheid, niet meer of minder veroordelen als andere zonden. het is ook niet goed daar feller of lauwer in te zijn.
alle zonde zijn God een gruwel. ze zullen ook allemaal betaald moeten worden. Jezus heeft dus ook de zonde van homofiele gevoelens van Zijn kinderen gedragen. en ik denk inderdaad dat die er zijn......mogelijk meer als we denken,want ons hartstochten zijn zeer verderfelijk.

en JeeWee........ waarom doen we alleen openbare belijdenis in veel kerken van zonde tegen het zevende gebod?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 dec 2010 12:25

Horeb schreef:
schelpje3 schreef:Nee dat bedoelde ik niet !

volgens mij zie jij het goed hoor Schelpje. dit is de bijbelse en enige juiste interpretatie. je kunt en mag de zonde van andere seksuele geaardheid, niet meer of minder veroordelen als andere zonden. het is ook niet goed daar feller of lauwer in te zijn.
alle zonde zijn God een gruwel. ze zullen ook allemaal betaald moeten worden. Jezus heeft dus ook de zonde van homofiele gevoelens van Zijn kinderen gedragen. en ik denk inderdaad dat die er zijn......mogelijk meer als we denken,want ons hartstochten zijn zeer verderfelijk.

en JeeWee........ waarom doen we alleen openbare belijdenis in veel kerken van zonde tegen het zevende gebod?

Tja, de bijbel gaat nog verder hierin he ? Als je oog je tot zonde brengt, ruk het uit ! Dat is even wat anders dan zoetsappig gladpoetsen, wat tegenwoordig veel gedaan wordt. Elke zonde is even erg ! Zelfs de gedachte eraan al. Dan gaan we niet boven iemand staan, maar eronder ! Maar daarom mag je elkaar wel in liefde vermanen en waarschuwen toch ? Daarbij de ZONDIGE DAAD te veroordelen, maar NIET de ZONDAAR. Want daarin zijn we allen even erg en als de Heere ons niet bewaart wordt voor daadwerkelijke uitvoering van de zonden, zijn wij in staat om de ander te vermoorden.
Hoe vaak borrelt er geen gedachte in je op, een hekel aan die, die mag ik niet, bah, wat een nare man/vrouw.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 dec 2010 12:30

Schipje schreef:Als dat zo bedoelt was JeeWee, dan had er vast ook bijgestaan: mannen met vrouwen schandelijkheid bedrijvende.

Tja, als jij nergens iets leest over 'mannen met vrouwen schandelijkheid bedrijvende' dan ben ik bng dat je een heel dunne bijbel hebt...
In de bijbel staat op 7 plaatsen iets dat relateert aan seks met mannen onderling. En daar is meer ophef over dan die vele honderden plaatsen waar het gaat over uitspattiongen tussen mannen en vrouwen.
Maar het oog ziet kennelijk van zich af en wellicht roept daarom homoseksulaiteit zoveel felheid op: "als je in een anders tuintje wiedt, zie te het onkruid in je eigen tuintje niet..."

En ik noem bewust het woordt "schandelijkheid". Want dat is wat veel hetero's oppikken. Begrijpelijk, want de Bijbel spreekt nergens een veroordeling van liefde uit, ook niet tussen twee mannen. Dat laatste wordt zelfs niet in de Bijbel genoemd, dus noemen we het zelf maar en dat gaan we gewoon te vuur en te zwaard bestrijden.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 dec 2010 12:32

Schipje, Schelpje en Horeb: helemaal mee eens!

Waarom tegenwoordig iets wat krom is, recht praten?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 dec 2010 12:40

schelpje3 schreef:Je kunt van jezelf de neiging tot kleptonamie hebben bijv..

Je vat het echt niet he?
Zo wordt het wel moeilijk praten...
Kleptomanie schaadt de ander
Pedoseksualiteit schaadt de ander
Echtbreuk en overspel schaadt de ander
Moord schaadt de ander
Jaloezie schaadt de ander
Diefstal schaadt de ander
Zwartwerken schaadt de ander

Maar twee mannen die van elkaar houden? Schaden die de ander?
En als ze ondanjks alkle tegenwerking van brave kerkmensen toch nog de Heere in hun relatie willen en mogen betrekken? Schaden zij de ander?
Dát is het verschil.

En tóch vliegen we er op af om alle vingers die we hebben uit te steken en te beschulkdigen.
Die het tot zonde is, is het tot zonde!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 dec 2010 12:52

JeeWee schreef:
Schipje schreef:Als dat zo bedoelt was JeeWee, dan had er vast ook bijgestaan: mannen met vrouwen schandelijkheid bedrijvende.

Tja, als jij nergens iets leest over 'mannen met vrouwen schandelijkheid bedrijvende' dan ben ik bng dat je een heel dunne bijbel hebt...
In de bijbel staat op 7 plaatsen iets dat relateert aan seks met mannen onderling. En daar is meer ophef over dan die vele honderden plaatsen waar het gaat over uitspattiongen tussen mannen en vrouwen.
Maar het oog ziet kennelijk van zich af en wellicht roept daarom homoseksulaiteit zoveel felheid op: "als je in een anders tuintje wiedt, zie te het onkruid in je eigen tuintje niet..."

En ik noem bewust het woordt "schandelijkheid". Want dat is wat veel hetero's oppikken. Begrijpelijk, want de Bijbel spreekt nergens een veroordeling van liefde uit, ook niet tussen twee mannen. Dat laatste wordt zelfs niet in de Bijbel genoemd, dus noemen we het zelf maar en dat gaan we gewoon te vuur en te zwaard bestrijden.

jammer, heel jammer dat je maar één citaat van mij eruit haalt. Dan ruk je alles uit z'n verband. Dat gebeurt nou ook met de Bijbel. Lees ook even wat ik verder had geschreven jeewee, wel eerlijk blijven he.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 18 dec 2010 13:02

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Je kunt van jezelf de neiging tot kleptonamie hebben bijv..

Je vat het echt niet he?
Zo wordt het wel moeilijk praten...
Kleptomanie schaadt de ander
Pedoseksualiteit schaadt de ander
Echtbreuk en overspel schaadt de ander
Moord schaadt de ander
Jaloezie schaadt de ander
Diefstal schaadt de ander
Zwartwerken schaadt de ander

Maar twee mannen die van elkaar houden? Schaden die de ander?
En als ze ondanjks alkle tegenwerking van brave kerkmensen toch nog de Heere in hun relatie willen en mogen betrekken? Schaden zij de ander?
Dát is het verschil.

En tóch vliegen we er op af om alle vingers die we hebben uit te steken en te beschulkdigen.
Die het tot zonde is, is het tot zonde!

JeeWee, ik doe nog 1 keer een poging.......

allereerst kun je ons niet verwijten dat we feller zijn tegen de zonde van homofilie als tegen welke andere zonde ook. dat is alleen JOUW denkwijze.

en zonde is het.........laat dat duidelijk zijn.
ik durf de stelling aan dat mensen een andere seksuele geaardheid hebben,maar zich daar met Gods hulp tegen verzetten, en dan kun je daar alleen maar respect voor hebben.

en JeeWee..... dat je met een bepaalde zonde je naaste niet schaadt zegt niets.....het gaat erom of iets een zonde is voor een Rechtvaardig en Heilig God.
we zondigen immers niet tegen mensen..............maar missen ons doel....waar God ons toe geschapen heeft.

wil je dat niet begrijpen dat je daar zo over door blijf gaan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 dec 2010 13:17

Nee JeeWee, jij vat hem niet ! Ik dacht dat we het erover eens waren dat actieve homofilie tegen de bijbel ingaat ! Of niet soms ? Het heeft niets met liefde tot elkaar te maken, dat het daarom minder zondig zou zijn ! Een pedo houdt ook van zijn kindjes, op zijn manier !
En niet zeggen dat het kindje niet wil, dat snapt iedereen, een pedo zegt dat het kindje wel wil. Tis maar hoe je dat wil bekijken !
Het is niet minder erg dat we vannacht een kraak gaan plegen, dan dat we morgen iemand het ziekenhuis in timmeren.
Het is al zonde als we iemand in onze gedachten negatief benaderen !
De man/vrouw met homofiele gevoelens, veroordelen wij NIET ! DAT MAG NIET !
Maar God verbiedt in Zijn Woord de uitvoering ervan, omdat hij man en vrouw geschapen heeft en DIE 2 ZULLEN TOT 1 VLEES ZIJN !
Jij hebt toch geen andere bijbel dan wij ? Of leg jij hem anders uit ?

Terug naar “Archief”