Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 aug 2006 20:23

MrSokkie schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik zit nu op de bmi van 20. Ik wil 55 kilo gaan wegen ofzo, maar dat lukt niet. Mijn moeder ging preken toen ik over een dieet begon...

En hoe lang ben je? Een BMI van 20 is heel mooi hoor. Je wilt jezelf toch niet het ondergewichtsgebied in diëten?
1.75

Het enige wat ik wil is wél eens iets kunnen beheersen in mijn leven.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 22:13

L'être extraterrestre schreef:
MrSokkie schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik zit nu op de bmi van 20. Ik wil 55 kilo gaan wegen ofzo, maar dat lukt niet. Mijn moeder ging preken toen ik over een dieet begon...

En hoe lang ben je? Een BMI van 20 is heel mooi hoor. Je wilt jezelf toch niet het ondergewichtsgebied in diëten?
1.75

Begrijpelijk. Maar toch is het iets waar je bij stil moet (mag) blijven staan. Heel veel mensen hebben het idee dat ze de controle kwijt zijn in hun leven, op allerlei gebied. Misschien is het een logische reactie om je dan te focussen op een ding wat je wel kunt controleren (in dit geval je gewicht, maar andere mensen nemen weer iets anders), maar als je je alleen nog maar daar op focust, omdat dat je het gevoel geeft dat je tenminste nog iets lukt, dan kan dat tot grote problemen leiden. Je kan misschien beter onderzoeken waarom je het idee hebt dat je niets kunt beheersen, en of het wel reeeel is dingen te willen beheersen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 aug 2006 22:16

MrSokkie schreef:
L'être extraterrestre schreef:
MrSokkie schreef:

1.75

Begrijpelijk. Maar toch is het iets waar je bij stil moet (mag) blijven staan. Heel veel mensen hebben het idee dat ze de controle kwijt zijn in hun leven, op allerlei gebied. Misschien is het een logische reactie om je dan te focussen op een ding wat je wel kunt controleren (in dit geval je gewicht, maar andere mensen nemen weer iets anders), maar als je je alleen nog maar daar op focust, omdat dat je het gevoel geeft dat je tenminste nog iets lukt, dan kan dat tot grote problemen leiden. Je kan misschien beter onderzoeken waarom je het idee hebt dat je niets kunt beheersen, en of het wel reeeel is dingen te willen beheersen.
Tot nu toe ben ik nog slechter in afvallen geweest dan in de rest beheersen. En ach, dit loopt denk ik ook op niets uit, aangezien mijn moeder alles wat ik eet met argusogen bekijk...

Boeiend :wink:

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 07 aug 2006 08:19

Schoonheid is wetenschappelijk bepaald. Er zijn allerlei formules voor om dat te berekenen.
Maar 2 procent van de bevolking heeft dat ideale uiterlijk.

Zij maken 90 procent (:!:) deel uit van de media.

De media geeft dus een totaal ander beeld van de wereld weer zoals deze is.

Het lijkt me vreselijk om bij die 2 procent te horen, zoveel mensen die je afblaffen en jaloers op je zijn. En zo weinig medestanders.

Als christen streef je er natuurlijk wel naar te horen bij die kleine groep in de maatschappij die toch dat verschil uit maakt... Het is een realistisch streven. Streven om bij die 2 procent te horen is een onrealistisch streven. Wat verkies je?

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 aug 2006 09:30

Ze doen in de media net of broodmagere mensen het ideaalbeeld zijn... Denken jullie dat? :roll:

Waarom zou je je zo heeeel erg druk maken om je uiterlijk? Innerlijk is veel boeiender en verrijkender voor je leven. Het innerlijk neem je altijd mee, in elke levensfase. Je uiterlijk verandert sneller...
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 09:38

mystery schreef:Ze doen in de media net of broodmagere mensen het ideaalbeeld zijn... Denken jullie dat? :roll:

Waarom zou je je zo heeeel erg druk maken om je uiterlijk? Innerlijk is veel boeiender en verrijkender voor je leven. Het innerlijk neem je altijd mee, in elke levensfase. Je uiterlijk verandert sneller...

Inderdaad, we moeten allemaal goed onthouden dat je niet een beter mens wordt als je het door de media opgelegde ideale gewicht hebt, en dat je geen slecht mens bent als je een paar kilo te veel of te weinig weegt. (Als het gevaar gaat opleveren voor je gezondheid is het natuurlijk wel verstandig dat je er iets mee doet, maar dat is wat anders)

melodie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor melodie » 07 aug 2006 12:13

mystery schreef:Ze doen in de media net of broodmagere mensen het ideaalbeeld zijn... Denken jullie dat? :roll:

Het gaat erom dat je je focus niet legt op wat de wereld van je denkt. Maar wat God van je weet. De mens ziet aan wat voor ogen is maar de Here ziet het hart aan... Je kunt je niet geaccepteerd voelen door de wereld dus hoef je daar ook niet naar te streven. Heerlijk toch.

Dit topic gaat ook niet over broodmagere mensen maar over mensen met ondergewicht. Kate Moss is geloof ik niet erg dik, en ze is het best verkochte topmodel... Do I need to say more?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 aug 2006 12:17

Dit topic gaat ook niet over broodmagere mensen maar over mensen met ondergewicht. Kate Moss is geloof ik niet erg dik, en ze is het best verkochte topmodel... Do I need to say more?

Jep, en om er zó uit te zien, kost het haar 1500 euro per week. Ach, ze kan het missen, maar je moet het er wel voor over hebben..
Met de juiste make-up, juiste camera, met de juiste belichting, kan iedereen fotomodel worden.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 07 aug 2006 14:03

Afbeelding

Beetje make-up en voila!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 14:18

Corine schreef:Beetje make-up en voila!

En vergeet vooral photoshop niet. Alles wat eventueel nog net niet perfect is aan modellen wordt wel in de computer opgepoetst.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 aug 2006 15:42

melodie schreef:Schoonheid is wetenschappelijk bepaald. Er zijn allerlei formules voor om dat te berekenen.

Gel*l natuurlijk. Schoonheid en wetenschap hebben niets met elkaar te maken en alhoewel de wetenschap futiele pogingen doet er grip op te krijgen blijft het nog altijd een zaak van het hart en afhankelijk van de individuele aanschouwer.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 16:20

Aragorn schreef:
melodie schreef:Schoonheid is wetenschappelijk bepaald. Er zijn allerlei formules voor om dat te berekenen.

Gel*l natuurlijk. Schoonheid en wetenschap hebben niets met elkaar te maken en alhoewel de wetenschap futiele pogingen doet er grip op te krijgen blijft het nog altijd een zaak van het hart en afhankelijk van de individuele aanschouwer.

mwaa, dat schijnt wel mee te vallen hoor. Natuurlijk is er altijd individuele smaak, maar er is geloof ik wel gemeten dat bepaalde verhoudingen tussen, weet ik veel, afstand tussen de ogen ten opzichte van de lengte van de neus mooier worden gevonden dan andere verhoudingen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 07 aug 2006 17:56

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 aug 2006 19:04

Hm, ik heb een bmi van 16,5. Lijkt me niet echt heel erg veel als ik naar de andere kijk...
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 aug 2006 19:43

Andréa B. schreef:Hm, ik heb een bmi van 16,5. Lijkt me niet echt heel erg veel als ik naar de andere kijk...

is ook niet erg veel. Je mag wel wat van mij :mrgreen:

Terug naar “Archief”