protestants terrorisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 05 apr 2005 20:25

elbert schreef:
Optimatus schreef:
elbert schreef:Dus geen beeldenstorm organiseren als pre-emptive strike tegen de RK-kerk? :mrgreen: ;)
Dat is in het verleden wel gebeurd hoor. Als de protestanten in de 16e eeuw niet in opstand waren gekomen tegen de Spaanse overheersers, dan waren we nu nog Rooms.

De RK-kerk ging de verkeerde weg op met haar bangmakerij als aflaat enz. Geld moest het opbrengen, Rome rijk maken. Gelukkig kwam M.Luther daar tegen in opstand en weg was de geldstroom. Daarom moest Luther in de ban en werd er niet naar hem geluisterd.
Dat er een beeldenstorm geweest is, daar heeft men nu spijt van. De mensen hadden/mochten vroeger geen bijbel hebben, stond de doodstraf op en door afbeeldingen in de kerken te plaatsen kon men als een 'stripverhaal' met name het nw testament volgen.

BertV.
Geef Mij je hand, Ik zal je helpen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 apr 2005 20:28

Jammer alleen dat toen al lang niet meer de betekenis van de beelden waren
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 05 apr 2005 20:48

Elbert probeert een redelijk standpunt in te nemen t.a.v. de opstand der protestanten tegen de RK kerk, in de vorige eeuwen. Ik kan me zijn inzicht best voorstellen. Hier in het Rooms-bestuurde land waar ik woon, wordt Willem van Oranje als een Rooms Katholieke gelovige afgeschilderd, die voor de RKK kerk streed. Maar dat een enkel evenement, waar Willem van Oranje het inderdaad opnam voor Rooms Katholieke gelovigen, staat natuurlijk niet in het licht van de Rooms Katholieke democratie of te wel, dictatuur maar in het licht van de vrijheid van keuze en vrijheid van denken, ook op religeus vlak. Willem van Oranje was geen strijder voor de RK zaak maar voor elke vrijdenkende mens in het algemeen in de Nederlanden van die tijd.

Nederland mag blij zijn dat Protestantse gelovigen, gewoon op grond van de 10 geboden en hun trouw aan Christus in de middeleeuwen zich zo verweerden tegen de macht van Rome, door de Spanjaarden.

Ik ervaar het bestuurlijke aspect van het Rooms Katholiek geleide land, waar ik nu woon, als en last en, vooral als een bedreiging voor mijn liberale gevoelens. Wie de gewone burgerwetten en de rechtsgang hier bestudeerd komt al heel snel tot de conclusie ( hij of zij kan niet anders) dat de waarschuwingen uit Openbaring 13, werkelijk vaste grond in burgerwetten hebben gevonden hier en nu, vandaag aan de dag.

Ik zal maar niet uitlegen hoe de arbeidswet in dit Rooms Katholiek geregeerd land worden toegepast. ( een wet van 1556)

Het land waar ik woon heeft er zowel politiek alswel economisch aller belang bij dat zij trouw is aan Rome en haar wereldse visie. Niet alleen zal zij een mogelijke, volgende Paus leveren, zij leeft bij de gratie van een Rooms katholiek Koningshuis waaraan alle politici zich gewoonweg onder stellen; belang bij trouw aan de Leider der wereld. Bovendien ervaar ik ook, vanuit de RK achtergrond in familiale zin een corruptie in de maatschappij, waarbij zwartwerken een fenomeen is. Wie de Paus heeft, heeft de wereld. Vele kerken worden hier niet gezien als een gesprekspartner voor regeringsfunctionarissen, omdat zij niet Katholiek zijn. Ook wettelijk is de opstelling m.b.t. andere geloven gericht op de sektenlijst, die ook wettelijk een grondslag heeft. Aangezien de politie hier een zeer brede taak heeft in het leef- en rechtsbstel is er ook hierin een zekere taak voor de politie weggelegd. Zeker nu er steeds meer en vaker wetten en maatregelen "tegen terroristen"of "terrorisme" worden genomen. In dat kader is het steeds vaker de vraag "wie of wat is een terrorist". De kring wordt steeds kleiner!!

Christenen hier worden in de allereerste plaats gezien in het licht van de RK kerk, niet als zelfstandige onafhankelijke Protestantse kerken. Hiermee doet deze regering dus burgerwetgevend precies wat Rome bedoeld met Christen-zijn onder de bezielende leiding van Rome - alleen.

Elbert legt het, vanuit zijn persoonlijke visie gewoonweg goed uit. Misschien dat veel Christenen in Nederland denken dat de liberale verworvenheden van de Nederlandse kerk -veel- verder gaan dan de grenzen van ons land. (Nederland) Maar neem van miju nu maar aan dat Nederland een uniek en enig land is waar de vrijheid van Godsdienst en de vrije meningsuiting het grootst is. Optimatus mag dan oprecht strijden voor zijn RK kerk en haar "waarheid" maar feitelijk heeft hij nog niet in de gaten hoe dictatoriaal deze Wereldkerk zich aan het ontwikkelen is.

In dat licht bezien vind ik dat mensen die wellicht nog niet helemaal begrijpen wat profetie in het licht van het getuigenis van Christus voor een enorme belangrijke betekenis is en kan zijn toch op de goede weg zijn vanuit een liberaal godsdienstig kader, om op het moment dat het van belang wordt, te begrijpen dat zij al jaren lang voor de gek worden gehouden door een Babylonsich systeem dat Christus immiteert en doet alsof Jezus Christus een allemans vriend is! Maar Hij is alleen een vriend voor hen die Hem persoonlijk erkennen en herkennen als de Verlosser voor de gehele mensheid en niet voor bijzondere wereldse kerken of personen alleen!

En als een mens meent dat hij de Heilige Vader is (de Paus) enh mensen uitkeist die blijkbaar "heilig verkaard"kunnen worden op hun zondige gedrag, dan mogen Elbert, ik en velen met ons zich verheugen op een Heilige Vader in de Hemel, die verlost. Heilige Vaders van Rome gaan gewoon dood en staan gewoon weer op; bij de eerste of bij de tweede opstanding, net als elk ander zondig mens!

2.3 Religie

In België wordt de vrijheid van godsdienst grondwettelijk gewaarborgd. [color=red]Dit betekent
niet dat alle godsdiensten over dezelfde voorrechten beschikken. Niet alle godsdienstige groeperingen zijn wettelijk erkend; enkele weigeren dergelijke erkenning, zoals bijv. Jehova's Getuigen en sommige fundamentalistische sekten. De wettelijke erkenning impliceert o.a. de bezoldiging van de bedienaars van de eredienst. Dit is het geval voor de katholieke, protestantse, anglicaanse, joodse en (sinds 1974) islamitische godsdienst[/color].

De genoemde kerken die "wettelijk erkent"zijn, geven dus hun steun hier aan Babylon en niet aan een Hemels gezag! Immers Rome bepaalt hier de burgerwetgeving, niet God! De Paus kan geestelijke wetten niet zelf omzetten in burgerwetten; immers de Paus verbindt alleen de Kerk met de Staat (Constatijn) door te zeggen dat zij het recht heeft -namens God- om Koningen aan te stellen en af te zetten!

Simonis legt het m.b.t. de macht van het Vaticaan precies zo uit. Daar waar de Bisschop is, is Christus! Hij, die dus de burgerweten vastlegd en zegt waar Christus werkelijk huist, heeft dus de autoriteit! En aangezien Christus duidelijk leert dat Zijn Koninkrijk niet van deze arde is, blijkt dus uit dit wetsartikel 2.3 dat de Christenlijke kerk verbonden is met Babylon. Immers de mens bepaalde de geloofswet, niet de hemelse wet der tien geboden (Geestelijk Israël en Hemels Jeruzalem)

Ik hoop dat liberaal democratische Nederlanders begrijpen wat hier staat en wordt bedoeld. Niet alleen voor België, maar ook voor het Verenigd Europa en straks, de One World Order: de Eénpartij Staat die het Grote Babylon heet!

De Rooms Katholieke wet leert dat alleen die kerk (-en) zijn erkend die bij wet worden aanvaard. De burgerwetgeving van de Kerk van Rome (het Kerkrecht) sluit daarom die kerken uit, die niet bereid zijn om Rome na te volgen! De USA zal derhalve de burgerwetgever worden van de wereld, als het om geestelijke wetten gaat, die Rome uitvaardigt. Rome zelf (vanuit het Vaticaan) worden namelijk geen directe burgerwetten uitgevaardigd, daarvoor heeft de kerk van Rome de Koningen der aarde, tot haar beschikking. De Paus, is ,evenals alle Koningen der aarde, onschendbaar, evenals de Koningen der Staten op hun beurt weer onschendbaar zijn voor het "gepeupel" zo wordt Babylon dus weer in oude glorie hersteld. (het Grote Babylon uit Openbaringen) De Paus als "Heilige Vader"staat boven alle regeringsleiders en die zijn verantwoording schuldig aan de Paus! Er is in het Grote Babylon maar één Geestelijk Hoofd en dat is de Paus, de Apostolische godheid voor de wereldleiders! Omdat Satan geen Heilige Geest heeft, bediend hij zich dus van een Apostel, een Mens. Op grond van dat feit plaatst die Apostel zich dus bgoven de Allerhoogste! Immers hij doet zich voor als (plaatsvervanger van) Christus!

Wie nu de laatste 26 jaar goed heeft opgelet en de politiek-religieuze ontwikkelingen van de laatste 2 -3 weken heeft gevolgd, zal niets anders doen dan erkennen dat de gehele wereld en alle Staatshoofden (inclusief de Joodse Staat) de Paus hebben erkend als charismatische en de absolute Wereldleider! Het doel is bijna bereikt en het doek is bijna gevallen voor Gods maatstaf. Kerk en Staat zijn bijna één. De uitspraak en de erkenning van dat feit moet allen nog door een feestelijk evenement worden bekrachtigd! Verjaardag van de United Nations op 25 juli 2005?? Wie wet!
Als dat werkelijkheid wordt, dan is de wereld van Gods genade gevallen. Imers zij heeft Gods genade verworpen en zichzelf onder een zowel geestelijk als burger gezag gesteld, dat Gods Rijk immiteert of zegt voor te staan!

Interessante visie van een Rooms Katholieke (Belgsiche) profeet!

http://users.skynet.be/courlisius/archief_nl.html
Laatst gewijzigd door Baltimore op 05 apr 2005 21:29, 7 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 apr 2005 20:58

Juist de paus is de antichrist

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 05 apr 2005 21:19

Ik heb mijn laatste posting aangepast Raido!

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 05 apr 2005 21:19

"Hoe dictatoriaal deze Wereldkerk zich aan het ontwikkelen is."

Ik heb niets tegen een wereldkerk. Ik ben geboren in een protestants gezin en heb daar mijn geloofsopvoeding naar gekregen. Alleen ons geloof is juist en al de anderen zitten op een dwaalspoor. Wel, dat zeggen alle gelovigen, praten hun ouders na.

Ik ben gepensioneerd, heb dus de tijd gehad om na te denken en hadden mijn ouders het wel bij het goede eind.
Ik ben als kerkvrijwilliger koster in een verpleeghuis en kom in RK- en protestantse diensten.
De RK medegelovigen hebben ook niet voor dat geloof gekozen maar zijn er ook in opgegroeid. Daarom kan ik heel goed met hen omgaan omdat er geen verschil is. Het verschil komt van buiten. Bij een oecumenische dienst delen de pastor en de dominee beiden het 'Brood' van de zelfde schaal aan de zieken en verdere aanwezigen.
Rome zal dat niet willen hebben, want het Brood is het lichaam van Jezus en daar moeten anderen vanaf blijven. Maar Jezus geeft Zijn lichaam aan alle gelovigen in het Brood des Levens en voor de één is het Brood Zijn lichaam en voor de ander moet je het zien als Zijn lichaam en ontvang je Jezus dus geestelijk.

BertV.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 05 apr 2005 21:31

Beste BertV,

Daar zul je nog wel achter komen en merken. Feitelijk geef je weer graag onder het Merkteken van Satan te wilen vallen. Immers het Koninkrijk van Jezus is niet van deze wereld. Hoe kun je dan nu al je voorkeur aangeven voor een wereld-kerk! Het grote Babylon IS die ene wereldkerk!

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 05 apr 2005 21:46

Soms denk ik wel eens dat wij naar een wereldkerk toemoeten, één wording. Maar of dat onder een paus moet, van mij niet. Eens zullen wij ons moeten verzamelen tegen het Islamitische geloof. Dit is ook een verzameling van geloven maar dan zonder kerkleider en toch een éénheid.
Zo moet men mijn vorige bijdrage lezen.

BertV.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 apr 2005 21:53

Gaan we dit topic OOK nog eens verzieken met parnoia gezemel over eindtijdprofetieën, de paus, katholieke kerken, als je de geschifte sekteleider uit wil hangen loop dan naar de maan...

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 06 apr 2005 06:10

Zo Raido! Jij vindt dat Jezus, die de Profetie is en was van het OT én het NT een zemelaar! T, (Openbaringen is door Hem persoonlijk opgedragen aan Johannes op Patmos, lees de eerste 10 verzen van Openbaring 1 maar eens door en vooral voor wie die bestemd zijn) We leven in de eidntijd, dat is juist. Profetie zal er zijn tot aan de wederkomst van Jezus. Dus!!

Hoe heb jij geleerd te schrijven! Door naar de schrift te kijken, of door het schrijven ook te ervaren! Het levende Schriftwoord ervaren we door te doen! De Heilige Geest openbaart ons de verborgenheden, die Satan achterhoudt. Hij is het die wil voorkomen dat we profetieën ervaren en zien, alsook dat Satan wil voorkomen dat we een getuigenis hierin van Jezus zijn.

Openbaring 14:12

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

penbaring 12:17

17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Ben jij nu een wolf in schaapskleren Raido, of vergis je je gewoon een keertje!

Hier staat toch beste vriend, dat Gods volk de Gave der profetie heeft en het Getuigenis van Jezus? Hoe kun je dan Jezus, die op het piunt staat weder te kmen, op de drempel van Zijn komst zo verloochenen!

Jezus verloochenen en Zijn discipelschap in twijfel trekken (lees eens Mattheüs 28 Zendingsopdracht)

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 06 apr 2005 06:13

Zo Raido! Jij vindt dat Jezus, die de Profetie is en was van het OT én het NT, een zemelaar! (Openbaringen is door Hem persoonlijk opgedragen aan Johannes op Patmos, lees de eerste 10 verzen van Openbaring 1 maar eens door en vooral voor wie die bestemd zijn) We leven in de eidntijd, dat is juist. Profetie zal er zijn tot aan de wederkomst van Jezus. Dus!!

Hoe heb jij geleerd te schrijven! Door naar de schrift te kijken, of door het schrijven ook te ervaren! Het levende Schriftwoord ervaren we door te doen! De Heilige Geest openbaart ons de verborgenheden, die Satan achterhoudt. Hij is het die wil voorkomen dat we profetieën ervaren en zien, alsook dat Satan wil voorkomen dat we een getuigenis hierin van Jezus zijn.

Openbaring 14:12

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

penbaring 12:17

17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Ben jij nu een wolf in schaapskleren Raido, of vergis je je gewoon een keertje!

Hier staat toch beste vriend, dat Gods volk de Gave der profetie heeft en het Getuigenis van Jezus? Hoe kun je dan Jezus, die op het piunt staat weder te kmen, op de drempel van Zijn komst zo verloochenen!

Jezus verloochenen en Zijn discipelschap in twijfel trekken (lees eens Mattheüs 28 Zendingsopdracht). Protestants terrorisme is hetzelfde als Rome in de kaart spelen. Evangeliseren is dan ook niet overeenkomsten zoeken in elkanders wereldse religieuze kader, maar de mensen als een onbesproken blad bezien en op grond van Jezus'voorbeeld, door de Heilige Geest aanspreken. Jezus' lijden was gebaseerd op Hemelse liefde, welke aan moest tonen welke aardse systemen Satan toepast om door mensen te worden aanbeden en nagevolgd. Gods wet is om naar de gewoonte te worden nagevolgd. Satans wet is om mensen mee te slaan! En aan imitatie hebben we niets, het geeft alleen mar misvormde beelden van elke daad van Jezus in het licht van het komende Koninkrijk Gods!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 apr 2005 10:17

BertV schreef:Dat er een beeldenstorm geweest is, daar heeft men nu spijt van.

Kun je eens uitleggen wat je hier mee bedoelt? Wie is "men" ?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 apr 2005 10:49

Wel eens van visoen gehoord Baltimore? ik vind het best dat je zemeld over de eindtijdprofetieën maar laat je eigen intrepetatie niet de enige ware zijn. Lees geen boeken van Tim Lahaye maar verdiep je eens in de boeken van Paul Maier, en nu weer ontopic.

daar ging het mij om, dat weer een topic wordt verziekt door profetiefreaks

PeterD

Berichtdoor PeterD » 06 apr 2005 10:57

* valt Raido bij *

on topic dan maar weer

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 06 apr 2005 11:56

Maja de Bij schreef:
BertV schreef:Dat er een beeldenstorm geweest is, daar heeft men nu spijt van.

Kun je eens uitleggen wat je hier mee bedoelt? Wie is "men" ?

Hallo Maja.

Ik zal het maar bij ons in de stad houden. Hier staat een grote kerk welke voorheen RK was en bij de reformatie naar de protestanten is gegaan.
Aan de lege nissen kan je nog zien dat er beelden hebben gestaan en zijn er zelfs weer beeldjes terug geplaatst. Ook een drieluik welke achter het altaar stond is weer terug, maar nu dan zonder altaar.
Hier dus het woordje 'men' , men wil weer een kerk zien zoals deze voorheen was en geen kale witte muren.

Dan lees ik hierboven stukjes welke ik niet hier verwacht zou hebben!

BertV.

Terug naar “Archief”