Elbert probeert een redelijk standpunt in te nemen t.a.v. de opstand der protestanten tegen de RK kerk, in de vorige eeuwen. Ik kan me zijn inzicht best voorstellen. Hier in het Rooms-bestuurde land waar ik woon, wordt Willem van Oranje als een Rooms Katholieke gelovige afgeschilderd, die voor de RKK kerk streed. Maar dat een enkel evenement, waar Willem van Oranje het inderdaad opnam voor Rooms Katholieke gelovigen, staat natuurlijk niet in het licht van de Rooms Katholieke democratie of te wel, dictatuur maar in het licht van de vrijheid van keuze en vrijheid van denken, ook op religeus vlak. Willem van Oranje was geen strijder voor de RK zaak maar voor elke vrijdenkende mens in het algemeen in de Nederlanden van die tijd.
Nederland mag blij zijn dat Protestantse gelovigen, gewoon op grond van de 10 geboden en hun trouw aan Christus in de middeleeuwen zich zo verweerden tegen de macht van Rome, door de Spanjaarden.
Ik ervaar het bestuurlijke aspect van het Rooms Katholiek geleide land, waar ik nu woon, als en last en, vooral als een bedreiging voor mijn liberale gevoelens. Wie de gewone burgerwetten en de rechtsgang hier bestudeerd komt al heel snel tot de conclusie ( hij of zij kan niet anders) dat de waarschuwingen uit Openbaring 13, werkelijk vaste grond in burgerwetten hebben gevonden hier en nu, vandaag aan de dag.
Ik zal maar niet uitlegen hoe de arbeidswet in dit Rooms Katholiek geregeerd land worden toegepast. ( een wet van 1556)
Het land waar ik woon heeft er zowel politiek alswel economisch aller belang bij dat zij trouw is aan Rome en haar wereldse visie. Niet alleen zal zij een mogelijke, volgende Paus leveren, zij leeft bij de gratie van een Rooms katholiek Koningshuis waaraan alle politici zich gewoonweg onder stellen; belang bij trouw aan de Leider der wereld. Bovendien ervaar ik ook, vanuit de RK achtergrond in familiale zin een corruptie in de maatschappij, waarbij zwartwerken een fenomeen is. Wie de Paus heeft, heeft de wereld. Vele kerken worden hier niet gezien als een gesprekspartner voor regeringsfunctionarissen, omdat zij niet Katholiek zijn. Ook wettelijk is de opstelling m.b.t. andere geloven gericht op de sektenlijst, die ook wettelijk een grondslag heeft. Aangezien de politie hier een zeer brede taak heeft in het leef- en rechtsbstel is er ook hierin een zekere taak voor de politie weggelegd. Zeker nu er steeds meer en vaker wetten en maatregelen "tegen terroristen"of "terrorisme" worden genomen. In dat kader is het steeds vaker de vraag "wie of wat is een terrorist". De kring wordt steeds kleiner!!
Christenen hier worden in de allereerste plaats gezien in het licht van de RK kerk, niet als zelfstandige onafhankelijke Protestantse kerken. Hiermee doet deze regering dus burgerwetgevend precies wat Rome bedoeld met Christen-zijn onder de bezielende leiding van Rome - alleen.
Elbert legt het, vanuit zijn persoonlijke visie gewoonweg goed uit. Misschien dat veel Christenen in Nederland denken dat de liberale verworvenheden van de Nederlandse kerk -veel- verder gaan dan de grenzen van ons land. (Nederland) Maar neem van miju nu maar aan dat Nederland een uniek en enig land is waar de vrijheid van Godsdienst en de vrije meningsuiting het grootst is. Optimatus mag dan oprecht strijden voor zijn RK kerk en haar "waarheid" maar feitelijk heeft hij nog niet in de gaten hoe dictatoriaal deze Wereldkerk zich aan het ontwikkelen is.
In dat licht bezien vind ik dat mensen die wellicht nog niet helemaal begrijpen wat profetie in het licht van het getuigenis van Christus voor een enorme belangrijke betekenis is en kan zijn toch op de goede weg zijn vanuit een liberaal godsdienstig kader, om op het moment dat het van belang wordt, te begrijpen dat zij al jaren lang voor de gek worden gehouden door een Babylonsich systeem dat Christus immiteert en doet alsof Jezus Christus een allemans vriend is! Maar Hij is alleen een vriend voor hen die Hem persoonlijk erkennen en herkennen als de Verlosser voor de gehele mensheid en niet voor bijzondere wereldse kerken of personen alleen!
En als een mens meent dat hij de Heilige Vader is (de Paus) enh mensen uitkeist die blijkbaar "heilig verkaard"kunnen worden op hun zondige gedrag, dan mogen Elbert, ik en velen met ons zich verheugen op een Heilige Vader in de Hemel, die verlost. Heilige Vaders van Rome gaan gewoon dood en staan gewoon weer op; bij de eerste of bij de tweede opstanding, net als elk ander zondig mens!
2.3 Religie
In België wordt de vrijheid van godsdienst grondwettelijk gewaarborgd. [color=red]Dit betekent niet dat alle godsdiensten over dezelfde voorrechten beschikken.
Niet alle godsdienstige groeperingen zijn
wettelijk erkend; enkele weigeren dergelijke erkenning, zoals bijv. Jehova's Getuigen en sommige fundamentalistische sekten.
De wettelijke erkenning impliceert o.a. de bezoldiging van de bedienaars van de eredienst. Dit is het geval voor de katholieke, protestantse, anglicaanse, joodse en (sinds 1974) islamitische godsdienst[/color].
De genoemde kerken die "wettelijk erkent"zijn, geven dus hun steun hier aan Babylon en niet aan een Hemels gezag! Immers Rome bepaalt hier de burgerwetgeving, niet God! De Paus kan geestelijke wetten niet zelf omzetten in burgerwetten; immers de Paus verbindt alleen de Kerk met de Staat (Constatijn) door te zeggen dat zij het recht heeft -namens God- om Koningen aan te stellen en af te zetten!
Simonis legt het m.b.t. de macht van het Vaticaan precies zo uit. Daar waar de Bisschop is, is Christus! Hij, die dus de burgerweten vastlegd en zegt waar Christus werkelijk huist, heeft dus de autoriteit! En aangezien Christus duidelijk leert dat Zijn Koninkrijk niet van deze arde is, blijkt dus uit dit wetsartikel 2.3 dat de Christenlijke kerk verbonden is met Babylon. Immers de mens bepaalde de geloofswet, niet de hemelse wet der tien geboden (Geestelijk Israël en Hemels Jeruzalem)
Ik hoop dat liberaal democratische Nederlanders begrijpen wat hier staat en wordt bedoeld. Niet alleen voor België, maar ook voor het Verenigd Europa en straks, de One World Order: de Eénpartij Staat die het Grote Babylon heet!
De Rooms Katholieke wet leert dat alleen die kerk (-en) zijn erkend die bij wet worden aanvaard. De burgerwetgeving van de Kerk van Rome (het Kerkrecht) sluit daarom die kerken uit, die niet bereid zijn om Rome na te volgen! De USA zal derhalve de burgerwetgever worden van de wereld, als het om geestelijke wetten gaat, die Rome uitvaardigt. Rome zelf (vanuit het Vaticaan) worden namelijk geen directe burgerwetten uitgevaardigd, daarvoor heeft de kerk van Rome de Koningen der aarde, tot haar beschikking. De Paus, is ,evenals alle Koningen der aarde, onschendbaar, evenals de Koningen der Staten op hun beurt weer onschendbaar zijn voor het "gepeupel" zo wordt Babylon dus weer in oude glorie hersteld. (het Grote Babylon uit Openbaringen) De Paus als "Heilige Vader"staat boven alle regeringsleiders en die zijn verantwoording schuldig aan de Paus! Er is in het Grote Babylon maar één Geestelijk Hoofd en dat is de Paus, de Apostolische godheid voor de wereldleiders! Omdat Satan geen Heilige Geest heeft, bediend hij zich dus van een Apostel, een Mens. Op grond van dat feit plaatst die Apostel zich dus bgoven de Allerhoogste! Immers hij doet zich voor als (plaatsvervanger van) Christus!
Wie nu de laatste 26 jaar goed heeft opgelet en de politiek-religieuze ontwikkelingen van de laatste 2 -3 weken heeft gevolgd, zal niets anders doen dan erkennen dat de gehele wereld en alle Staatshoofden (inclusief de Joodse Staat) de Paus hebben erkend als charismatische en de absolute Wereldleider! Het doel is bijna bereikt en het doek is bijna gevallen voor Gods maatstaf. Kerk en Staat zijn bijna één. De uitspraak en de erkenning van dat feit moet allen nog door een feestelijk evenement worden bekrachtigd! Verjaardag van de United Nations op 25 juli 2005?? Wie wet!
Als dat werkelijkheid wordt, dan is de wereld van Gods genade gevallen. Imers zij heeft Gods genade verworpen en zichzelf onder een zowel geestelijk als burger gezag gesteld, dat Gods Rijk immiteert of zegt voor te staan!
Interessante visie van een Rooms Katholieke (Belgsiche) profeet!
http://users.skynet.be/courlisius/archief_nl.html