Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 mar 2008 14:25

Liefje,
Werkt dat wel een kindje op de ouderslaapkamer.
Lijkt mij dat je dan heeeel zachtjes moet niet en niet zomaar een lichtje aan kunt doen, of bijv als de wekker gaat word ze dan niet wakker?
Tlijkt me verder wel gezellig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2008 14:41

De kleine bij ons op de slaapkamer lijkt mij ook wel wat. We hebben pas een wiegje gekocht via marktplaats-> zo schattig! Het zag er ook heel schoon uit, zaten ook lakentjes en dekentjes bij. Gelukkig kan je wel alles wassen, de hoes aan de zijkant en de kap ook. Mn oma heeft al aangegeven dat ze de kap wil stijven :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 mar 2008 15:03

kindje bij jou op de kamer is heerlijk! En stil, tja echt stil deden we niet, we zijn nu stiller terwijl sarah op dr eigen kamer ligt! Zo'n kleintje went daaraan en weet dan ook niet beter. Het grote licht ging alleen niet aan, maar dat doen we nu ook vrijwel nooit.

Jantine: fijn dat alles goed gaat!! Vervelend dat je hb laag is, heb je ferrotabletten? Zorg dan dat je veel drinkt, anders krijg je obstipatie :( (of je moet daar niet gevoelig voor zijn, maar ik wel)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mar 2008 15:14

nee hoor gaat prima, als ze haar middagslaapje doet ga ik ook gerust stofuizen, en grote licht wordt ze ook niet wakker van, draait alleen een keer haar hoofdje om bijvoorbeeld. zal moeilijker worden als ze ouder is :wink:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 13 mar 2008 15:21

Jantine: fijn dat alles goed gaat!! Vervelend dat je hb laag is, heb je ferrotabletten? Zorg dan dat je veel drinkt, anders krijg je obstipatie :( (of je moet daar niet gevoelig voor zijn, maar ik wel)[/quote]

Omdat ik ook last van opstipatie heb ( en daar iedere dag al wat lijnzaad voor neem) heb ik om andere tabletten gevraagd. Ik weet niet goed wat het is, maar het zijn bruistabletten en volgens de vk heb je er dan geen last van. Gewoon proberen dus maar..!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 mar 2008 18:59

Tuinfluiter schreef:Liefje,
Werkt dat wel een kindje op de ouderslaapkamer.
Lijkt mij dat je dan heeeel zachtjes moet niet en niet zomaar een lichtje aan kunt doen, of bijv als de wekker gaat word ze dan niet wakker?
Tlijkt me verder wel gezellig.

Ilona ligt ook bij ons, en we hoeven helemaal niet zachtjes te doen.
We doen wel alleen een klein lampje dan aan,
maar van de wekker en gepraat wordt ze niet wakker hoor.

Overdag staat de wieg in de woonkamer,
en dan kan ik gerust gaan stofzuigen etc.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 14 mar 2008 11:26

liefje schreef:Fijn dat verder alles goed is, waar krijg je dan een kuur voor als ik vragen mag? :oops:
Leuk straks al die spulletjes weer uitzoeken, heb je jongens of meiden, beide?

Wij hebben Danique tot 9 maanden op onze kamer gehouden, en dat is prima gegaan, mocht van mij nog wel langer maar de wieg werd te klein :(

We hebben beide. Maar m'n zoon is inmiddels 7, dus als het een jochie wordt/is, maar hopen dat we kleertjes krijgen, want dat stelt niet meer zoveel voor.. :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2008 16:10

je krijgt toch altijd wel wat kleertjes denk ik. Ik heb opeens het vermoeden dat het een meid is, we gaan toch niet kijken op de echo als ik het vol kan houden. Iig hebben we dan genoeg basis dingen, maar echte kleine zomerkleertjes niet want Sarah was natuurlijk in de winter geboren. maar roze rompertjes, maillots, sokjes, shirtjes ed genoeg :mrgreen:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 19 mar 2008 12:05

Inderdaad, het lost altijd wel op. Eerst de basisdingen en daarna zien we wel weer.
De commode is inmiddels geverfd en is erg leuk geworden! De doos met babyspullen opgezocht en daar ga ik denk ik maar eens lekker voor zitten om te kijken wat allemaal nog bruikbaar is! En dan wassen en alles klaar maken! Heb er gewoon zin in..

Lammetje, wanneer heb je de 20-weken echo?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2008 14:12

Vorige week de 20 weken echo gehad. Wel weer spannend of alles goed was. Wat ze nu kunnen zien, is allemaal goed.

En....sinds vorige week weten we of het een zoon of een dochter wordt. Echt super leuk.....het wordt steeds leuker en echter. Ik kan niet wachten totdat ik hem/haar kan zien.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2008 14:14

Gisteren keek ik Julia's Tango en 1 van de personages is zwanger. In het verhaal was men verbaasd, dat ze het geslacht al wilde weten, maar zij reageerde met de fantastische opmerking: "ik ben toch zeker geen surprise-ei!"
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2008 14:27

Grinnik.....die aflevering heb ik ook gezien.

Zelf wilde ik het wel een verrassing laten, maar mn man wilde het heel graag weten. Hij heeft het hele weekend door het huis gestuiterd en geroepen.....ik krijg een zoon/dochter.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2008 14:48

gokje: hij krijgt een zoon

kan ie mee voetballen
stamhouder

meeste mannen willen graag een zoon als eerste.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2008 14:52

haha.....ik heb een man die altijd geroepen heeft dat hij 5 dochters wil. Hij komt zelf uit een echt mannengezin ( 4 jongens) en zijn moeder wil dolgraag een kleindochter.

De afgelopen weken was hij in gedachten poppenhuizen aan het timmeren of een piratenboot aan het maken. Het maakte hem niets uit. Alleen het feit dat hij papa wordt is voor hem al genoeg.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2008 14:58

Was het bij hem ook zo dat hij het al veel eerder wereldkundig wilde maken als jij? Dat had die van mij wel. Ooit waren we ergens, zag hij oom en tante van zijn ex. Praatje maken met die lui en in no time vertelde hij dat hij vader werd (ik was 2 maand zwanger ofzo) Volgens mij wilde hij gewoon dat zij dat toch wel te weten kwam.

Terug naar “Archief”