Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 12:02

Ik had ook een licht boeketje, en supersimpel. Maar als dat ook te zwaar is, dan is 1 bloem ook wel leuk idd. Dat zie je tegenwoordig steeds meer, of 2 of 3 stelen met een bloem. Volgens mij weegt dat niet zoveel.
Maar waarom moet een boeket eigenlijk? Ik vond het de hele dag een beetje raar. Liep ik daar met mijn blommetjes, het voegt niks toe eigenlijk, dus zonder kan ook ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 okt 2008 12:03

Dine schreef:Wij hopen ook ergens volgend jaar te gaan trouwen..
Maar nu ben ik aan het brainstormen wat ik zou kunnen dragen in plaats van een bruidsboeket. De "standaard" bruidsboeketten zijn allemaal veel te zwaar..
(ik kan iets maar even goed vasthouden, zeker als iets echt wat gewicht heeft, reuma.. :? )
Maar ik wil wel graag 'iets' hebben, om nu als bruid niets vast te hebben, vindk ook niets..
Heeft er iemand een idee?

Volgens mij heb je ook een soort van licht gewicht boeketten,
Deze zijn dan vaak kleiner, en van speciaal soort bloemen gemaakt.
Informeer eens bij een bloemist, en waarschijnlijk heeft het reuma fonds ook nog wel tips, of post daar iets op het forum.
Of je zou moeten kiezen voor een boeket, voor als je je foto's neemt, en voor de rest van de dag iets anders. Succes

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 12:48

Kijk eens bij de foto's van Acire en GB, zij had echt een leuk boeketje dat ze om haar pols droeg.

anders 2 0f drie callas in verschillende lengte met een mooi lint er om heen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 okt 2008 12:49

Ik had inderdaad een bandje om m'n pols. Is dat een idee? Zie: http://lh4.ggpht.com/dompseler/SMEKJnkEjjI/AAAAAAAABnY/1yL5_ojJgRA/s720/IMG_6300.JPG

Je hebt heel veel soorten die je om je arm of zelfs om je hals of over je schouder heen drappeert. Is allemaal heel erg hip (kost ook wel wat helaas). In je haar is ook tegek! Gaat vast goedkomen!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 21 okt 2008 12:56

Lalage schreef:Bloemen in je haar zijn sowieso tof :)

Inderdaad!

Corsage om mn pols vindk wel heel mooi, maar tis waarschijnlijk herfst/winter als we trouwen, dus ik heb wel lange mouwen denk ik..
Zat zelf ook te denken aan bijvoorbeeld 1,2 of 3 enkele bloemen en dan met een lint en strik ofzo.. maar ja, welke bloemen zouden dan mooi zijn?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 12:58

Calla's idd, die kunnen met twee of drie bij elkaar. Dat zie je meer tenminste :)
Maar volgens mij kunnen veel bloemen wel. Of drie gerbera's met een groen blad eromheen, heb je een heel licht boeketje.
Bloemen in haren vind ik ook mooi, maar niet als je een sluier of hoed hebt. Dat vind ik vaak weer teveel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2008 13:00

Mijn zus had ook twee of drie calla's met blad. Met rozen kan het ook.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 okt 2008 13:01

Ons bruidsmeisje had een boeketje van wat bladeren en 4 bloemen. Vond het heel lief en gewoon mooi. Een paar bloemen met lint eromheen zie je vaker. Of een heel groot groen blad met een paar bloemen erop, wat je op je arm legt. Er is zooooooveel :)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 21 okt 2008 13:03

calla´s zijn wel mooi inderdaad!

@missF, tis inderdaad wel nbeetje 'onzin' een boeket, maar op foto's vind ik het toch wel weer leuk staan dat de bruid bloemen (of dan in mijn geval waarschijnlijk 1 of een paar bloemen :P ) heeft!
Verder lijkt het me wel lastig, hele dag maar vasthouden :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 okt 2008 13:07

Haha. Boeket is ook onzin 8) Maar wel leuk ofzo.
Ik wilde hem ook niet de hele tijd vasthouden en wilde wat anders dan iedereen had.
Uiteindelijk was de mijne veel minder mooi dan het plaatje wat ik ervan had (ik hoop maar dat de bloemist niet meeleest). Maar ja, daar doe je niets meer aan en iedereen vond het leuk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2008 13:24

Ik had zelf trouwens ook een vrij klein boeket, was erg leuk. Ga anders gewoon eens met een bloemist praten. Vraag in je omgeving of mensen een goede bloemist weten.

Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 okt 2008 15:36

Dit topic op trouwshop.com gaat over alternatieven voor bruidsboeketten. Bijvoorbeeld: lint om de hals met een grote bloem, bloemenslinger om de arm, heel grote corsage, soort tak met bloemen eromheen geslingerd... er staan ook allerlei foto's bij.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 okt 2008 15:59

Je kan ook even langs de bloemist gaan om wat inspiratie op te doen. Je wilde toch ook zelf corsages maken toch? Met bijvoorbeeld gerbera's moet dit niet al te moeilijk zijn.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 okt 2008 18:57

LeChat schreef:Dit topic op trouwshop.com gaat over alternatieven voor bruidsboeketten. Bijvoorbeeld: lint om de hals met een grote bloem, bloemenslinger om de arm, heel grote corsage, soort tak met bloemen eromheen geslingerd... er staan ook allerlei foto's bij.

Hier staan echt veel leuke ideen op.
Variatie genoeg, maar iedereen heeft een eigen smaak, en het moet
natuurlijk wel een beetje bij je jurk passen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 okt 2008 19:03

Dat is waar. Mijn vriend wil zelf het trouwboeket uitzoeken, dus het gaat een gok worden of het bij mijn jurk staat. Hij weet wel wat ik mooi vind en wat ik niet wil, dus hij zal best met wat moois naar huis komen. Hij heeft twee keer voor mijn verjaardag zelf een bos bloemen laten maken en uitgezocht en ze waren telkens prachtig. Dus smaak heeft hij zeker.

Terug naar “Archief”