Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 14 apr 2007 20:07

Aragorn schreef:In Amerika is de paranoia ondertussen ook dermate dat je met een arabisch uiterlijk bij iedere vlucht wel een paar uur vertraging wegens absurde ondervragingen kan incalculeren.

Ik heb ook een Arabisch uiterlijk..tenminste ik word altijd maar voor Marokkaanse aangezien..daarom zei ik ben ook gedeeltelijk Marokkaans,maar dat bedoelde ik niet letterlijk..ben gewoon een kaaskopje :mrgreen:
maar af en toe voel ik me wel zo, omdat er dikwijls een Marokkaan in het Marokkaans mij de weg gaat vragen ofzo..best lachen

ja in Amerika heb je toch mensen die op de zwarte lijst staan ofzo..het schijnen er een heleboel te zijn..zelfs Cat Stevens/Yousef Islam staat erop, alleen maar omdat hij vroeger een bekende zanger was, en nu bekeerd is tot de Islam, en vooral Islamitische liederen zingt

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 20:15

Ach, in Italïë werd ik voor Italiaan aangezien (omdat ik een beetje Italiaans spreek en erg snel bijbruin). Ik voelde me meteen thuis.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 14 apr 2007 20:19

Optimatus schreef:Ach, in Italïë werd ik voor Italiaan aangezien (omdat ik een beetje Italiaans spreek en erg snel bijbruin). Ik voelde me meteen thuis.

het klinkt misschien wel een beetje gek,maar als mensen steeds maar denken dat je bv Marokkaans bent, dan ga je je op een gegeven moment bijna zo voelen..vooral ook als je van Marokaanse/Arabische muziek houd :mrgreen:
Ik vind de Marokkaanse cultuur wel leuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 20:19

En ik ben smoorverliefd op Toscana, het mooiste meisje van Italië...

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 14 apr 2007 20:22

Optimatus schreef:En ik ben smoorverliefd op Toscana, het mooiste meisje van Italië...

ben nog nooit in Italie geweest,maar ik zou me daar ook wel thuis voelen denk ik

Maar ja..echt een trotse Nederlander ben ik echt niet hoor, Nederland is maar een raar land geworden..alles moet en mag maar kunnen, en alles moet maar gezegd worden

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 20:23

Optimatus schreef:Juist. Maar dezer dagen is het vooral

moslim = terrorist

wat de klok slaat. Dat stoort me.
Och, niemand beweert dat alle moslims terroristen zijn, helaas zijn de terroristen waar wij het meeste van te vrezen wel bijna allemaal moslims.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 apr 2007 20:29

Machiavelli schreef:

moslim = terrorist

Och, niemand beweert dat alle moslims terroristen zijn, helaas zijn de terroristen waar wij het meeste van te vrezen wel bijna allemaal moslims.

Terorristen zijn geen echte moslims, een echte moslim is geen terorrist.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 20:35

Persoonlijk heb ik meer last van Lonsdalecreaturen dan van islamitische medemensen.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 14 apr 2007 20:36

Machiavelli schreef:

moslim = terrorist

het is maar net wat je onder terrorist verstaat

Maar tegenwoordig lijkt het zo, dat alles wat moslims doen als een terroristen daad beschouwd word..als een Christen iets doet, komt er bv nooit te staan dat het een Christen was ofzo..en het word dan ook niet als terroristen daad gezien

maar de Russen die de Tjetsjenen(moslims) uitmoorde dat waren net zo goed dan ook terroristen..en zo kan ik nog wel doorgaan

ook schijnt het dat je door de media behoorlijk voor de gek gehouden word...

Joris Luyendijk(journalist en voormalig Midden-Oosten correspondent) heeft daar een boek over geschreven "het zijn net mensen"..het nieuws word in het Westen zodanig gemanipuleerd, zodat de Islaam ook zwart gemaakt word
Wat de journalisten echt schrijven komt niet eens in de krant, het word zodanig gecensureerd dat het gelijk aan CNN is :shock:
Deze man is volgens mij ook gestopt in de journalistiek, omdat hij het niet meer aankon dat alles zo gemanipileerd werd

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 apr 2007 20:42

Wat de journalisten echt schrijven komt niet eens in de krant, het word zodanig gecensureerd dat het gelijk aan CNN is Shocked

''Kill your darlings!'' zou een bekende alhier zeggen 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 20:49

Smurffie schreef:''Kill your darlings!'' zou een bekende alhier zeggen 8)
Othello in zijn blog toch? 8)
Smurffie schreef:Terorristen zijn geen echte moslims, een echte moslim is geen terorrist.
*zucht* Jij mag dat zo zien, zelf zien zij dat anders en zolang zij zich op de Koran beroepen om aanslagen te vergoeilijken ga ik ervan uit dat het moslims zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 20:50

Dat lijkt mij nogal kwetsend voor moslims die niets met terrorisme te maken (willen) hebben.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 20:57

Optimatus schreef:Dat lijkt mij nogal kwetsend voor moslims die niets met terrorisme te maken (willen) hebben.
Waarom? Ik beweer toch niet dat elke moslim een terrorist is of dat elke stroming binnen de Islam terrorisme goedkeurt?
Die terroristen beroepen zich op de Islam, dat weten we allemaal onderhand wel. Ik ben geen moslim en kan dus niet bepalen of zij dat terecht doen of niet, net zomin als jij dat kunt. Of zij zich terecht op de Qu'ran beroepen is eigenlijk ook niet relevant, hun acties vloeien hoe dan ook voort uit hun interpetatie van de Qu'ran.

Het is sowieso een stuk praktischer om het over moslimterroristen te hebben dan over 'terroristen die zich ons inziens onterecht beroepen op de Islam.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 apr 2007 20:57

Optimatus schreef:Dat lijkt mij nogal kwetsend voor moslims die niets met terrorisme te maken (willen) hebben.

Amen.

Soort van naam-moslims zijn dat.

En idd. Mach, dat is een blog van O.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 apr 2007 20:59

Smurffie schreef:Soort van naam-moslims zijn dat.
Ah, net zoals oud-katholieken naam christenen zijn?

Terug naar “Archief”