Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 16:24

vanavond macaroni, had ik nog in de diepvriezer liggen! Morgenavond denk ik wat makkelijks. Ik probeer veel paprika, champignons en verse groente te eten, je verbrand veel met de hitte, zeker vocht verliezen dus dat moet je wel op peil houden.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 jul 2008 16:33

dat hou ik dan weer op peil door veel ijsjes te eten :wink:
PaSaP Hoogh!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 16:42

linde schreef:dat hou ik dan weer op peil door veel ijsjes te eten :wink:
toch wel waterijsjes hoop ik ? Ik ging aan de s***** door roomijs.. te koud :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jul 2008 16:44

Daphne schreef:Ja, inderdaad. Zoiets doe ik meestal ook. Ik vind het belangrijk om wel gezond te eten, dus probeer meestal wel groenten te hebben. Als het aan manlief lag, aten we alleen maar brood... 8)

Haha, hoe herkenbaar! Hier nog zo iemand. O ja... vlees mag ik vooral niet vergeten!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 jul 2008 16:56

kwebbel schreef:
linde schreef:dat hou ik dan weer op peil door veel ijsjes te eten :wink:
toch wel waterijsjes hoop ik ? Ik ging aan de s***** door roomijs.. te koud :?

jaja spa en tea ijsjes, verslavend lekker 8)
PaSaP Hoogh!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 17:06

Zo, was zit er nu in, en dat zijn handdoeken dus gaan daarna in de droger. Was 1 hangt buiten en is al bijna droog. Was 3 en 4 komen vannacht en morgen wel weer.

Wij hebben tussen de middag onderweg bij de MC gegeten, en net heerlijk stokbrood met een slaatje. Dat doe ik wel vaker met dit weer, een bak huzarensalade met komkommer, sla en een stokbrood. In plaats van warm eten. Daar heb ik nu geen zin in!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jul 2008 17:41

als het zo warm is, eten wij eigenlijk nooit warm..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2008 20:21

wij hebben lekker een pasta gegeten. Niks geen last gehad met de warmte tijdens het eten koken.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 jul 2008 05:00

Heel Nederland van slag als het twee dagen 30 graden is, dat hebben wij hier vaak de hele zomer lang :D
Maar inderdaad, de eerste week heb je niet echt zin in warm eten, maar daarna pak je het wel weer gewoon op. Er zit weinig anders op ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 06:54

achtsja... k heb er geen last van. k doe m'n werk (gelukkig deze week alleen maar halve dag) en hoe me verder gewoon rustig. Doe geen huishoudelijke dingen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2008 07:01

Ik heb geen last hoor van de warmte ben juist blij met dit weer! Ik heb alleen de laatste weken geen zin in mijn huishouden :oops:
Maar nu is alles weer schoon ik ga zo even van 09.00 tot 12.00 werken en dan lekker weer vrij :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2008 07:12

ik stofzuig alleen en doe de was (hoeft vandaag niet.. heb gister net 2 gedraait).. verder laatik het huishouden voor wat het is.. komt wel weer als het afgekoeld is...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 09:33

Ik heb het niet meer zo op die warmte. Maar op vakantie was het ook elke dag 30 graden, maar niet zo benauwd. Nu krijg ik het in huis amper meer koel. Al valt het nu mee met de warmte hier.
Zelfs mn wasjes drogen amper, buiten niet, in de woonkamer niet. Doordat het zo vochtig is denk ik.

Ik ga vandaag maar een salade maken denk ik. Geen idee hoe of met wat, ik heb dat nooit gedaan. Maar koken begin ik niet aan. En plantjes kopen enzo, de helft is dood. De strijk enzo komt morgen wel weer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jul 2008 09:38

Ik kook gewoon hoor met dit weer! Zou niet weten waarom ik met dit weer niet zo moeten koken... :? natuurlijk niet uitgebreid maar aardappels, groente, stukje vlees gaat er hier altijd wel in.
Het huishouden doe ik lichtjes, maar er wordt gewoon gestoft, gestofzuigd en gedweild :)
Het scheelt dat wij een benedenwoning hebben, daar is het vrijwel altijd koeltjes, max. 24 graden in huis ongeveer. Gisteren heel even 25 maar dat ging snel terug. Zelfs in de slaapkamer is het koel :) natuurlijk geen 18 graden, maar ik kan er heerlijk vertoeven.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jul 2008 10:43

Dat is fijn, Kwebbel! Wij hebben een bovenwoning en het is overal zo'n 28 graden... :? Nu hebben we een 2e hands mobiele airco gekocht, maar dat ding werkt voor geen meter, het scheelt hooguit 1 graad... En we hebben allebei last van onze keel als dat ding ff aan staat.

Zojuist alles gestofzuigd (gisteren nog gedweild), chili con carne gemaakt (ga ik zo vast eten, kan Mark de rest vanavond opmaken als ik avonddienst heb), de trap, wc en wastafel gedaan en nu straks nog ff afwassen, dan is het wel weer klaar voor vandaag. :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”