gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2008 19:48

Wij hebben 2 woonkamers, als wij kinderen zouden hebben zou ik denk ik 1 van die kamers gezellig inrichten voor de kinderen en voor onszelf om te rommelen.
Nu is die ene kamer nog de ontvangskamer van me man voor zijn klanten.
Maar denk als wij kinderen zouden hebben dat zoiets niet meer ideaal is want je moet dan allemaal zachtjes doen enzo.
Dus dan word het een rommelkamer.
Want de speelkamer die we nu hebben is niet zo heel erg leuk.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 19:57

Wauw, 2 woonkamers.

Onze kinderen mogen later spelen wat ze willen in de woonkamer, ik zal er niet zo mee zitten... de troep die ik kan produceren is namelijk al zo erg, dat ik het niemand kan kwalijk nemen, dat hij/zij troep produceert.

Maar vieze dingen als verven, kleien, plakken, etc. mogen ze lekker in de keuken doen. Daar staat een tweede grote tafel, dus daar kunnen ze zich lekker uitleven :mrgreen:

Nou, dan wordt het in de woonkamer alleen maar troep, niet echt vies ofzo. De keuken is makkelijk te soppen. Opruimen is ook niet zo moeilijk.

Pfff... laat die kids maar komen :wink:
(dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :|)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mar 2008 19:57

Galateia schreef:Anderhalve week geleden hebben we gewoon een dweil gekocht. Best handig, kwamen we achter!

(niet dat we de vloer nooit deden, maar een dweil werkt dus beter dan een vaatdoek :oops: )

hahaha daar ben ik zaterdag ook achter gekomen... had al heel veel spijt dat ik het nooit eerder heb gekocht

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 20:00

hmm ik dweil nu dus met een vaatdoek over de dweilgebeuren want ik kreeg alleen maar lelijke strepen, dus kon ik het beter niet doen :|

Wie heeft er nog meer laminaat en wat voor dweil gebruiken jullie met wat voor spul? Ik kiep er nu schoonmaakazijn of gewoon allesreiniger in, gaat beter dan laminaattroep. Maar de dweil.... heb er al heel wat gebruikt maar ben nergens tevreden over.Wil nml mn handen niet vies maken met uitwringen, krijg ik ontzettende kloven van. Heb er nu eentje met een doseerspray, gaat op zich prima maar dat ding is te kort en de dweil zelf vind ik ook niks. Vaatdoeken werken dus nog steeds het beste :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 20:00

ohja, moet nog de halve woonkamer en een stukje gang :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2008 20:13

En Lammetje ben je al klaar met dweilen :mrgreen:
Je moet maar zo denken, dan ben ik er weer vanaf voor even :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2008 20:33

Wij hebben een massieve parketvloer, en áls ik dweil(de vloer kan niet goed tegen water), doe ik het op mijn knieen met een vaatdoek of schoonmaakdoek en dan gewoon met wat allesreiniger. Werkt prima
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 20:47

wil ik het netjes houden moet het iedere dag gebeuren, sarah knoeit behoorlijk met drinken en haar brood met appelstroop valt ook regelmatig met de verkeerde plakkant op de grond :| Maarja omdat het vies is zodra het 12 uur is geweest, doe ik het niet elke dag. ALs ik nu een normale dweil heb die een beetje lekker werkt misschien ooit.... Het is iig schoon, of het er ook mooi uit ziet, weet ik pas morgen bij daglicht. maar dan lig ik te slapen (nachtdienst) dus waarschijnlijk zie ik het pas weer als het lekker vies is :? :P

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2008 22:35

MissF schreef:Wij hebben een massieve parketvloer, en áls ik dweil(de vloer kan niet goed tegen water), doe ik het op mijn knieen met een vaatdoek of schoonmaakdoek en dan gewoon met wat allesreiniger. Werkt prima
Op je knieën door het huis kruipen... afgezien van het feit dat mijn knieën dat niet aankunnen zou ik me straal voor aap voelen kruipen en 't heeft voor mij nog iets vernederends ook, maar goed dat zullen mijn kromme hersenkronkels wel zijn :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2008 22:57

Ik heb zo'n dweil installatie van Hausrein. Het was wel ff een investering maar ik ga idd ook niet op mijn knieën de vloer dweilen.

enne Annette: in mijn andere huis had ik een speelzolder. De kinderen haalden daar het speelgoed en kwamen gezellig beneden spelen. Alleen als ze alleen wilden zijn gingen ze daar spelen.

Je hebt je kinderen maar 1 keer jong. Ze onthouden of het gezellig was thuis, niet hoe schoon het was.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 06:54

*Annet* schreef:enne Annette: in mijn andere huis had ik een speelzolder. De kinderen haalden daar het speelgoed en kwamen gezellig beneden spelen. Alleen als ze alleen wilden zijn gingen ze daar spelen.

Je hebt je kinderen maar 1 keer jong. Ze onthouden of het gezellig was thuis, niet hoe schoon het was.

Pol haar slogan: Beter een opgeruimde moeder en kids, dan een opgeruimd huis!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2008 08:57

Pol, die is goed hoor.
Soms zit ik hier ook weleens te zuchten als ik eigenlijk iets in huis wil doen, maar de oudste niet wil gaan spelen, niet alleen tenminste, nou dan gaat de duplo maar weer op zijn kop en gaan we samen torens bouwen of met de auto's of lekker naar buiten. Dan heb ik ook zoiets in de tijd dat hij tussen de middag nog naar bed gaat kan je best veel doen.
Kheb wel zoiets als Christiaan straks oud genoeg is voor lego en er komen hier nog meer kinderen bij en die kruipen of lopen dan op de grond dan niet beneden met de lego bouwen, maar bv wel met voertuigen die al in elkaar zijn gezet. En annette als ze nog klein zijn kan je ze echt nog niet zonder toezicht ergens apart laten spelen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 10:15

Julia mag hier straks mooi beneden spelen! Ik wil ook geen speelkamer... het is veel gezelliger als ze beneden spelen! en als er troep is als er visite komt? kan me niks schelen! hier mag gespeelt worden.. k heb geen huis voor de pronk! :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2008 10:45

LeChat schreef:
MissF schreef:Wij hebben een massieve parketvloer, en áls ik dweil(de vloer kan niet goed tegen water), doe ik het op mijn knieen met een vaatdoek of schoonmaakdoek en dan gewoon met wat allesreiniger. Werkt prima
Op je knieën door het huis kruipen... afgezien van het feit dat mijn knieën dat niet aankunnen zou ik me straal voor aap voelen kruipen en 't heeft voor mij nog iets vernederends ook, maar goed dat zullen mijn kromme hersenkronkels wel zijn :mrgreen:.

Achja, ik dweil mijn vloer ook maar eens per maand ofzo, en daar ga ik geen dweil voor kopen. En dan ben ik ook meteen weer bang dat het ding te nat is ofzo, zodat mijn vloer eraan gaat.
En ik heb ook geen grote woonkamer hoor ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2008 12:01

Zo, ik heb de voegen in de badkamer even gedaan. Die dingen werden steeds zwarter.
Of moet zoiets elke week? :shock:
Ik doe wel elke week alle tegeltjes, maar niet elke week met een harde borstel de voegen. Maar het knapt er wel van op :) Nu zie ik weer dat de voegen echt wit waren ipv grijs

Terug naar “Archief”