Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 okt 2006 13:05

Gefeliciteerd kipje!! En succes met je eindpresentatie!!!!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 17 okt 2006 09:09

dank je wel! Het begint nu toch wel erg spannend te worden. Ik wilde eigenlijk dat het al vrijdag was....haha!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2006 10:25

Gefeliciteerd & succes!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 okt 2006 16:38

Aaaaahhh!! Vandaag zo'n baaldag! 3 jongens op de groep.
1 die veel aandacht vroeg, en super hinderlijk klierend
1 die nog meer aandacht vroeg, ongeduldig en opvliegend.
en 1 die contact meed terwijl het juist goed voor hem is, nabijheid van groepsleiding.
Aaah, ze haalden me helemaal leeg vandaag... :x

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2006 20:11

Ah, wat balen, Acire! Hug. Dat soort dagen zijn zó frustrerend hè.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 okt 2006 16:31

Hoe is het nu Acire?

Op moment is het bij ons echt van alles wat. De 1 is nog meer aan het kwakkelen met zijn gezondheid dan de ander.
Van de week ging ik er 1 assisteren met aankleden, zat hij van zijn tenen tot zijn nek onder vuur rode opkomende bulten en echt overal!!!

Vorige week met een bewoner naar het ziekenhuis geweest om echo en foto te laten maken. Was niet alles, redelijk strijd moeten leveren maar het lukte wel. Vandaag weer bij de chirurg langs om te laten beoordelen wat er gedaan meot woorden aangezien hij een buikhernia heeft. Weet hij het niet en stuurt ons weer terug naar de huisarts.
Het ging niet echt vandaag. We moesten te lang wachten. Hij begon te dreigen met slaan, was niet te houden op zijn stoel dus de hele verdieping afgewandeld.

Weet iemand wat normaal is als procedure als iemand buikwandhernia heeft?
Ik had er voor dinsdag nog nooit van gehoord iig.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 okt 2006 16:36

Gefeliciteerd, kipje! :D

Acire, wat balen joh, zo'n dag! :( Sterkte ermee!

Wat vervelend, Gerdien! Ik heb nog nooit van buikwandhernia gehoord... :shock:

Bij mij op mijn werk gaat het prima, tenminste, met de kids. Helaas neemt één jongen op de groep volgende week afscheid, hij wordt 18 en gaat naar een DAC. We zullen hem erg missen! :cry:
En mijn contract is aan het aflopen. Ik heb nu een contract bij mijn opleiding, tot en met 31 december en het ziet er niet naar uit, dat ik kan blijven. Ja, als C-begeleider (dan ben je eigenlijk het slaafje, alleen de nare klusjes opknappen). Daar heb ik toch echt geen zin in. Ik vind het absoluut niet erg om de nare klusjes erbij te doen, maar ik heb er niet voor geleerd om alléén die klusjes te doen! Dat wordt solliciteren dus...
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2006 17:26

oef wat een verhalen allemaal!!!

Acire en gerdienB in iedergeval veel sterkte!!!! k neem petje voor jullie af!

En Daphne succes met solliciteren. (balen joh dat je niet kunt blijven)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 okt 2006 17:44

Ja, inderdaad. Er komen wel twee banen vrij voor A-begeleiders (dan ben je alleen groepsleidster, geen persoonlijk begeleidster van minimaal 3 kinderen), maar onze manager heeft liever niet dat ik daar nu al op reageer in verband met lastige ouders. Maar goed, misschien heeft ze in december wel ineens een baan voor me, is me bij de instelling al vaker overkomen dat ik al aan het solliciteren was en er uiteindelijk toch wat vrij kwam. (Nu vervang ik iemand die met zwangerschapsverlof is)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2006 18:15

ff weer spuien voor ik er morgen er aan blijf denken op mijn enige vrije dag in een week :lol:

Het loopt echt voor geen meter!!!!
Gisteren al die toestanden met die ene zorgvrager.
Dan is er nog een ander waarbij het minder gaat. Die zit mega onder uitslag. Dat wil neit weg en hij wordt gek van ed jeul van top tot teen. Erg sneu om te zien.
Een andere zrogvrager is waarschijnlijk manisch depressief en zit nu in de manische periode. Hebben we hele vergaderingen en speciale overleggen gewijdt aan hoe we hem nu het beste kunnen begeleiden. Zie ik vandaag dat mijn collega belangrijke afspraken aan der laars lapt :x
Ik heb er eerlijk gezegt niets van gezegt omdat ik merkte dat ik dan onreeel zou worden aangezien ik er redelijk door zat.
Volgende zorgvrager melde me dat hij een potje met mij wilde *sencuur*
Daar sta je dan....
Toen ben ik echt flink kwaad geworden.

Zo worden dingen die je opschrijft aan collega's voor de volgende dienst niet gedaan. Dus dan kom je de volgende morgen, helemaal op ingestelt op wat ik moest doen, geven ze mij opeens toch tegen de afspraak in andere zorgvragers

Al die dingen zijn zoooooooooo slecht voor je humeur.

Ik hoop dat de storm morgen losbarst op de groep want er waren er verschillende onrustig. Dan is het zondag weer wat rustiger(A)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 21 okt 2006 14:55

wow heej gerdien...dat klinkt wel superheftig allemaal
Balen ook dat je met je collega's op die manier ook niet lekker kan samenwerken. Ik bedoel je clienten kunnen heftig zijn, maar als je er dan ook niet met elkaar juist op reageert wordt t nog eens dubbelheftig.

Sterkte morgen als je er weer heen moet, hoop dat je dagje vandaag in kleve wel leuk was???? :wink:
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 nov 2006 20:40

Hier ben ik weer eens!

gisteren gesprek gehad met werk begeleider en praktijkbegeleidster! Alles was SUPER goed was echt heel erg blij!
DE opleiding verzorgende IG in Roosendaal doet de verpleegtechische handelingen in hele onlogische volgorde is elk jaar anders. Ik kreeg maagsonde in het eerste jaar al. Nu ben ik bijna 3 de jaars en heb nog niet geleerd om te spuiten. Nu mag ik dit dus op mijn werk plek gaan doen Maar hoe moet ik dat oefenen!
Kreeg een lege spuit mee naar huis (insuline) en naaldjes ga maar oefenen. :roll: :shock:
ik dus tegen mijn ma ik durf niet wil je eens in mijn been prikken zodat ik weet hoe het voelt. :lol: :lol:
voelde er dus helemaal niks van!!!!
Dus heb ik het keer bij mijn ma gedaan en bij mijn zusje in der been die heel erg bang was haha. Dinsdag ga ik het bij een bewoner doen vind echt SUPER!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 nov 2006 21:00

liefie schreef:Hier ben ik weer eens!

gisteren gesprek gehad met werk begeleider en praktijkbegeleidster! Alles was SUPER goed was echt heel erg blij!
DE opleiding verzorgende IG in Roosendaal doet de verpleegtechische handelingen in hele onlogische volgorde is elk jaar anders. Ik kreeg maagsonde in het eerste jaar al. Nu ben ik bijna 3 de jaars en heb nog niet geleerd om te spuiten. Nu mag ik dit dus op mijn werk plek gaan doen Maar hoe moet ik dat oefenen!
Kreeg een lege spuit mee naar huis (insuline) en naaldjes ga maar oefenen. :roll: :shock:
ik dus tegen mijn ma ik durf niet wil je eens in mijn been prikken zodat ik weet hoe het voelt. :lol: :lol:
voelde er dus helemaal niks van!!!!
Dus heb ik het keer bij mijn ma gedaan en bij mijn zusje in der been die heel erg bang was haha. Dinsdag ga ik het bij een bewoner doen vind echt SUPER!!!

Fijn, dat het zo goed gaat joh! :D
Ik kan me voorstellen, dat je dat spuiten niet echt fijn vindt, zou ik ook niet echt een pretje vinden... 8)
Bij mij op mn werk gaat het wat de tieners betreft prima, wat mijn baan betreft wat minder. Ik weet nu zeker, dat er geen baan voor me vrij is/komt, dus ik ben al flink op zoek op internet op allerlei vacaturesites en websites van stichtingen en instellingen. Maar het valt tegen, er is weinig werk in de gehandicaptenzorg met kinderen en al helemaal niet binnen de dagopvang...
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2006 21:06

Echt balen, Daphne! Veel succes met zoeken!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 nov 2006 21:07

LeChat schreef:Echt balen, Daphne! Veel succes met zoeken!

Dankje! :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”