Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 17 feb 2015 14:48

Dat ik mijn eigen kind zou zien in zijn/haar dagelijkse omgeving in de omgang met de juf, vriendjes zou voor mij de enige overweging zijn. Dat vind ik leuk. Het geknutsel, gefröbel, versieren, spelletjes doen, is gewoon niet mijn ding.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2015 15:12

ik ga liever schoonmaken oid dan mee op schoolreisjes etc. Mijn kinderen zijn in mijn aanwezigheid opeens veel minder leuk!! lekker dwars heeerlijk.... jaloers doen omdat mama de aandaht moet verdelen over eeng roepje kinderen.

Helaas zijn de leuke dingen alleen besteed aan de ouderraad die dat als soort van toegeiegend hebben omdat ze ook dingen orgenaiseren... maar ze vergeten dat zij dan vergaderen en dat wij vervolgens de rotklusje uitvoeren.. van plein vegen, onkruid wieden tot schoonmaken! en zij doen wel de organisatie maar mogen dan heerlijk vergaderen en nieuwe dingen plannen. Ook zien we hier dat de ouders die nooit komen helpen juist worden gevraagd door de leerkracht. Heb het eens gevraagd maar zo proberen ze die ouders meer te betrekken bij school. Heb ook zo erover heen gezegd... dan kom ik ook nie tmeer opdagen voor de rotklusjes!

dat van kinderen nie tmee laten doen ken ik niet, maar cito oefenen wrdt hier in de omgeving veel gedaan door de scholen... waardoor er een enorm vertekend beeld is. Ze doen maar.... wij werken als team vooral uit het hart om het beste te doen voor de kinderen....

AJL: wenste hier een school als de jouwe... we zijn nog steeds niet verder met J... ondanks een diagnose en het bewijs van de rest.... dus het is ook wel wat waard....

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 feb 2015 22:16

ajl schreef:Wat zijn de leuke activiteiten dan? Ik vind eerlijk gezegd überhaupt vreselijk om op school te helpen. Ik heb nu de juf gemaild dat ik wel wil helpen met het paasontbijt ( als ik dat ruim op tijd weet, kan ik het wel inplannen met werk), maar eigenlijk is dat ook niets voor mij. Laat staan spellejesmiddagen of schoolreisjes, afgrijselijk, niets voor mij.

Niet dingen die jij leuk vind, dingen die kinderen leuk vinden :lol:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 18 feb 2015 19:32

Hier op school helpen ouders veel mee. Met allerlei activiteiten, schoonmaak etc.
En je hoeft toch niet alles voor je eigen plezier te doen? Gewoon iets voor een ander doen lijkt mij ook prima.
En bij activiteiten en uitstapjes zie ik gewoon dat mijn kind het erg leuk vind dat ik mee ben, ze kijken daar echt naar uit. Daar doe ik het ook voor.
Zo hadden ze laatst tijdens de voorleesweken elke morgen en elke middag een moeder die een stukje uit het favoriete boek van haar kind las. Eigenlijk is dat niets voor mij... Maar mijn zoontje vond dat zo leuk dat ik hem dan ook niet teleur zou durven stellen... Mee naar de bieb tijdens deze weken vond ik wel heel leuk.
Hier is er volgens mij veel animo van ouders. Bij veel dingen, waar ik mij wel voor op heb gegeven, ben ik niet eens nodig. Ze wisselen zoveel mogelijk tussen ouders.
En wat zijn nu niet leuke dingen? Brigadieren of luizenmoeder is echt niet zo erg hoor :wink: ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2015 09:07

Voor degene die hun kinderen laten inenten hoe gingen jullie kinderen om met de prik rond de 4 jaar?
Nina vind prikken echt heel erg en dat is gekomen na de geboorte van Jet die heeft een 24uurs curve gehad en Nina rende dan echt hard weg ook de keren dat Jet op het CB geënt is rende ze hard weg en kwam terug als ze Jet hoorde huilen... Vind het echt sneu.
Gisteren kreeg ik een zak met moestuinpotjes (AH actie) van mijn broer en daar is Nina helemaal weg van dat ga ik maar vertellen als ze de prik krijgt hopelijk is ze genoeg afgeleid.

Ben wel erg benieuwd naar haar Lengte en gewicht een tijdje terug was ze al rond de 1.08m

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 feb 2015 11:33

Lieffie, hier geen ervaring met inenten, maar ik zou Nina wel thuis al voorbereiden op de prik en niet pas als ze hem krijgt.
Als je dit niet doet, heb je een grote kans dat haar vertrouwen daarin weg is en ze alleen maar banger wordt voor zulke afspraken, zoals tandarts, dokter, enz... Misschien dus thuis al vertellen dat ze ná de prik thuis een verassing krijgt? Dan kan je dat weer aanhalen op het moment dat het zover is. Ik las volgens mij dat je vanmiddag al moest, veel succes! Hoop dat het meevalt! Dit is denk ik het laatste bezoek van haar? Krijgt ze ook de 2e ogentest dan?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2015 11:44

Ze is voorbereid hoor :oops: Al een tijdje zeg ik het af en toe even van dan en dan gaan we naar het CB gaan we wegen,meten ogen testen en krijg je 1 prik. Vertel er ook bij dat het minder zeer doet dan oorbellen schieten (die heeft ze zonder te huilen laten schieten)
Maar ja ze blijft er bang van het is echt alleen die prik waar ze tegenop ziet (tandarts huisarts,ziekenhuis onderzoek geen probleem)
Ze weet ook al dat ik iets leuks ga vertellen als ze bij mij zit als ze de prik gaan zetten daar is ze erg benieuwd naar.

Ja klopt ze krijgt weer een ogen test nu met van die rondjes waar een stukje uit ontbreekt ben benieuwd hoe ze het doet... Die met 3 jaar ging erg goed gelukkig (al wil Nina zelf graag een bril :roll: :lol: )

Het CB doet tegenwoordig tot einde basisschool alles dus dit is nog niet de laatste keer dat we er komen dat is volgens mij landelijk geworden al kan ikhet mis hebben hoor.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 feb 2015 12:29

Haha, ok ;) Dat begreep ik dan verkeerd. Heb verder geen tips voor je. Hoop dat het allemaal meevalt.

Hmm.. Heb geen idee eigenlijk. Ik dacht dat ik nog maar 1x moest met Vianne.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 feb 2015 13:54

je hoeft sowieso niks natuurlijk 8) Ik ben met Manoël nooit naar het cb geweest en met Matteo maar erg weinig.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2015 14:04

gewoon niet veel aandacht aan besteden! M moet met enig regelmaat bloed prikken en vraagt bij binnekomst ziekenhuis... moet ik daar nog heen... Jah... ook.... hij dan al drama en problemen doe net alsof mijn neus bloed.

Ik benoem gewoon dat het zeer doet. Pas heeft hij die 3 jaar en 9 maanden prik gehad. Heb verder niks gezegd, aleen dat we naar het cb gingen. Daar terplekke toen we aan de beurt waren en in et kamertje waren benoemd dat hij een prikje kreeg. Dat het iets zeer doet maar dat de pijn ook snel over is. Hij gaf aan geen pleister te willen. Armpje vast gehouden.... en klaar.

Bloed prikken doen we ook altijd gewoon hups in de houtgreep. Ervaring is inmiddels dat met toverzalf hij nog in de houtgreep moet.

Kan zeer slecht tegen dat gezeur van anderen om mij heen als hij geprikt moet worden.. wat een drama!

Liefie: maar met controles moet je niet meer naar het cb toch? of komt er geen verpleegkundige bij jullie op school?

Ik ga altijd wel naar het cb.... een super bureau!! fijne medewerkers, ze hebben in de periode zeer tot steun geweest voor ons!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2015 15:17

Het verschilt per kind denk ik, hoe je er het beste mee om kunt gaan.
Bij Jurian heeft het altijd al het beste geholpen om dingen uit te leggen van tevoren. Geen haar op mijn hoofd die bedenkt om pas in het kamertje zelf te benoemen dat hij een prik zou krijgen. Niet dat hij dan in paniek zou raken, maar ik weet dat hij graag wil weten wat er gaat gebeuren, en dat respecteer ik van hem, dus leg ik dingen van tevoren duidelijk uit.
Frederiek is weer anders, die kan van tevoren al zo'n onzin drama maken over simpele dingen, bij haar leg ik soms wel dingen uit, maar dan ook met 1 zin: we gaan morgen naar de babydokter en daar krijg je een prik. Punt.' Geen gesprek, geen discussie erover. Dan vindt zij het geen probleem waarschijnlijk, terwijl als ik er steeds over begin en het uitleg, ze dan steeds onrustiger wordt.

Met de jongste telg gaat het steeds beter. Gister was ik wel echt even helemaal op, de nachten waren wel erg kort, maar nu besloten dat ik gewoon doe wat ik denk dat hij nodig heeft, dus na het voeden maar lekker boven op mij in slaap vallen, dan gaat het prima. Merk dat hij sowieso erg graag dicht tegen me aan ligt, de hele dag door. En ik geef hem groot gelijk :mrgreen: Nu ik me er gewoon bij neerleg wordt het wel makkelijker op de één of andere manier. Hij heeft vandaag denk ik al wel 6 of 7 keer gedronken, maar ik heb er vrede mee, mijn man is nog lekker thuis, dus ik hoef nog helemaal niks, kan de hele dag met Jorrik zitten, en stiekem is het wel genieten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 feb 2015 15:21

Die "toverzalf" of pleister moet minstens een half uur vantevoren opgebracht worden, anders werkt het niet.

Bij een infuus prikken vinden sommige artsen het juist lastiger om goed te prikken, als er toverspulletje op zit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2015 16:49

Ik benoem nooit als ze een prik krijgen.. daarom horen ze dat saar pas. Ze gaan naar de tandarts... ze gaan naar cb.. punt. En wat daar gebeurd zien we dan wel...

Oooh vakantie bevint net en nu mn heeele huis al op de kop.. bah!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2015 19:39

Zo dat is achter de rug helemaal trots op ons meisje ze deed het echt super.

Toen de prik aan de beurt was moest Nina wel heel even huilen erna zei ze he mijn oorbellen schieten deed meer zeer haha.

Het niet vertellen dat werkt niet want nina wil alles wetnweten en wij zijn altijd open over dit soort zaken en Nina ziet bij Jet dat alle bezoekjes een prik was en vroeg dit ook gelijk aan ons.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2015 20:00

maar dan is het ook anders... hier was het nog nooit te sprake gekomen... M moet ook weer naar de kinderarts... dan zeg ik dag van tevoren morgen moet je naaar het iekenhuis dus kan he niet de hele dag naar school. Punt... wijdt verder niet uit over hoe en wat... dat weet ik vaak zelf ook niet.

Hij kende verder geen CB aangezien hij de jongste is....

ZO... en nu vakantie hier!! ik hooooop mooi weer.. maar vrees het ergeste! :(

Terug naar “Archief”