kees61 schreef:Mortlach schreef:Bij benadering dus zijn alle levende wezens het resultaat van succesvolle evolutie, puur door het feit dat ze niet dood zijn.
Tja, de kans dat ik de staatsloterij win is ook 100%
..zodra ik gewonnen heb.
Nee, dan was die kans nog steeds heel klein. Wederom lijk je de grondbeginselen van de kansberekening niet te beheersen, of niet te willen beheersen.
Je metafoor gaat namelijk mank. De kans dat jij de staatsloterij wint is heel klein. Zelfs als je hem wint, was de kans dat je hem zou winnen bijzonder klein. Maar nu houdt de staatsloterij een feestje in Ahoy, waar je alleen maar naar toe mag als je de staatsloterij gewonnen hebt. Wat is de kans dat mensen op dat feestje de staatsloterij gewonnen hebben, Kees? 100% toch?
Ik proef uit jouw reacties iets van: we bestaan, dus we zijn het product van een succesvolle evolutie.
En de evolutieleer zegt: we zijn het resultaat van evolutie.
Je krijgt zo een mooie cirkel redenering. We zijn het resultaat van evolutie. Kijk maar, we bestaan, dus evolutie is gebeurd.
Dat is inderdaad een beetje het gevaar, maar goed, "We zijn geschapen, Kijk maar, we bestaan dus is de Schepping gebeurd" is dat natuurlijk net zo goed.
Ja als evolutie een feit zou zijn, dan was ons bestaan er een bewijs voor. Maar evolutie is nooit gebeurd. Het is ook niet te bewijzen. Er is nog nooit een soort dier in een andere soort veranderd. En nu ga je zeggen dat dat zo langzaam gaat, dat we dat niet merken. Nee logisch dat we het niet merken, want het gebeurt helemaal niet.
Google eens op "Observed speciation", en dan de bovenste link. Daar staan zo'n 30 voorbeelden van waargenomen soortvorming, uiteraard met referenties aan de wetenschappelijke artikelen.
Bewijs eerst evolutie maar eens. Begin met een dier en fok er een ander dier van. Zelfs een klein kind kent het verschil tussen diersoorten, dus zo moeilijk zal het niet zijn om te herkennen wanneer je een ander soort dier gemaakt hebt.
Maar ik heb dit al eerder gezegd. Het is niet te bewijzen. Het blijft een gedachtenspinsel waarin je moet geloven om het te kunnen accepteren.
Ik heb een beetje het idee dat je met dier
soort het
geslacht van het dier bedoelt. Of zelfs orde. of zelfs klasse, als je verwacht dat er van een reptiel een vogel gefokt wordt. Maar goed, hieronder een link naar een National Geographic artikel waarin de soortvorming van een hagedis beschreven wordt. Ja, het is nog steeds een hagedis, maar niet meer dezelfde
soort hagedis als 30 jaar geleden.
http://news.nationalgeographic.com/news ... ution.htmlJe zegt dat een klein kind het verschil tussen diersoorten kent. Dat denk ik toch niet. Een klein kind zal
ondersoorten zoals bijvoorbeeld alle rassen hond wel herkennen als verschillend maar allemaal hond. Maar goed, zal het herkennen dat wolven en gladharige teckels tot dezelfde soort gerekend worden (Canis Lupus)? Dat geloof ik toch niet.

Hmm, ik krijg geen plaatje ingevoegd van een teckel... je mag natuurlijk ook aan een chihuahua denken.