Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 03 mar 2008 12:05

En wat denk je van deze Mercedes S65 AMG

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mar 2008 12:41

DonWoozy schreef:En wat denk je van deze Mercedes S65 AMG

Ah, da's inderdaad niet zo'n smakeloze SUV. Alleen kost ' ie een ton extra t.o.v. de S63 AMG, en da's toch wel heel erg veel geld voor een beetje extra kracht en vier cilinders extra!
Maar ach, waar heb ik het over. Ook voor een S63 AMG ben ik financieel volstrekt kansloos. :lol:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 03 mar 2008 16:25

500 pk, 1000 Nm, dat is vergeleken met gangbare auto's,
zoals bijv. een Volvo S50, 165 pk, 330 Nm, enorm.
Maar 2500 kg is ook zeer veel.


Om weer tot het realistiche terug te keren,
er komen steeds meer benzine-motoren met turbo's.
En enkele met 2 comporessors, een uitlaatgas-compressor,
en een mechanische compressor.
Zoals vermeld, de mechanische compressor geeft ook bij laag
toerental meer kracht. Alleen, het benzine-verbruik is hoog.
De extra energie die de motor daarvoor moet leveren is soms
de helft. Dus bij 40 pk extra, gaar er 20 pk verloren.

Het sterke van de Opel Ecotec motoren is, behalve VVT (Variable Valve
Timing, wat veel meer toegepast wordt) ook het variabele
inlaatpoortsysteem
(Twinport techniek). Dit kan aangepast worden aan de hoeveelheid
mengsel die erdoor stroomt. Gevolg is, zuiniger, en meer trekkracht
bij 750 - 2000 toeren.
Met welke gewone (betaalbare) auto, met benzine-motor, kun je goed
een kar trekken, in de drie bij 1000 rpm rijden, en met 750 rpm in 2
tegen een heuvel op rijden?
Zoets is gewoon makkelijk in de praktijk.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2008 17:48

Jongens koop nou gewoon een Toyota dan ben je van alle gezeur af 8) duur in onderhoud maar gaat lang mee! (tenminste, onze ervaring)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 mar 2008 20:44

Ben helemaal weg van de nieuwe Volvo XC60.
Komt pas de 2e helft van dit jaar naar Nederland, maar echt te gek!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
jagertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2003 11:21

Berichtdoor jagertje » 03 mar 2008 21:56

Denkertje21 schreef:Ben helemaal weg van de nieuwe Volvo XC60.
Komt pas de 2e helft van dit jaar naar Nederland, maar echt te gek!!!

Afbeelding



volvo is goede auto!! vind alleen dit type niet mooi!!
zijn er schaduwen? Dan schijnt de zon!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3902
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 04 mar 2008 20:53

Bij http://www.dezuinigsterijder.nl kwam ik op de 30e plaats binnen in de ranglijst. Vind ik niet slecht als je bedenkt dat er nu al 91 mensen in staan.
Maar het kan beter!

Doen er nog meer mensen mee?? Het kan nog 100 dagen!

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 04 mar 2008 22:42

Ik heb vandaag 470 km afgelegd in een VW Golf 1.9TDI met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,8 liter diesel / 100 km. Dan doe ik het ook niet slecht denk ik :? Rijd zoveel mogelijk cruise control met +/- 110 km/h. Harder liever niet omdat die golfjes veel te veel lawaai maken. Volgende auto is dan ook geen golf meer 8)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mar 2008 10:37

DonWoozy schreef:En wat denk je van deze Mercedes S65 AMG

Dan vind ik de CL65 AMG altijd nog wat smaakvoller. Maar dergelijke wagens krijg je niet zonder je ziel aan de duivel te verkopen door een knieval voor de mammon. Iemand die zoiets koopt is óf een gruwelijke aso, óf heeft minstens een miljoen gedoneerd aan goede doelen. Want hoeveel mensen in arme landen zou je wel kunnen helpen met zo'n 100.000 euro (= het Nederlandse prijsverschil tussen de 63 AMG en de 65 AMG).
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 05 mar 2008 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mar 2008 10:38

Ik zat mij vanmorgen eens af te vragen: wat zou de krachtigste diesel zijn van dit moment? (Die nieuwe 6,0 liter V12 TDI van Audi tel ik even niet mee.)
Ik kwam uit bij de Audi A8 4.2 TDI. Die heeft een 4134 cc-motor, met een vermogen van 326 pk, en een maximum koppel van 650 Nm.
De Mercedes-Benz S420 CDI, waar ik vanmorgen nog aan dacht als recordhouder, komt ook aardig in de buurt met 320 pk vermogen. Die heeft trouwens wel meer koppel met 730 Nm. Verder heeft hij een 4,0 liter diesel motor, uiteraard met turbo. De vorige versie leverde nog 250 pk, maar ze vonden die blijkbaar nogal langzaam bij Mercedes-Benz, gezien de huidige versie.
De (overigens foeilelijke) BMW 745d is met 300 pk ook geen slappeling, maar moet de concurrentie voor zich laten. (Ik vraag me af of me dat wat zou kunnen schelen bij een keuze voor een aankoop. Zo belangrijk zal dat extra beetje vermogen echt niet zijn.)

Wie nog iets krachtigers weet mag het zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 05 mar 2008 12:33

goshen schreef:Ik heb vandaag 470 km afgelegd in een VW Golf 1.9TDI met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,8 liter diesel / 100 km. Dan doe ik het ook niet slecht denk ik :?
Het wordt vergeleken met de ECE-norm, voor een Golf 5 1.9 tdi is dat 5,5 ltr / 100 km.
Technische gegevens Golf 5 1.9 tdi.
Zie ook het klassement op de site van de zuinigste rijder.
Met mijn eigen auto, met 1.6 benzine-motor, haalde ik 1 maal 5,35 ltr/100 km.
Dat is 27% zuiniger dan de standaardnorm. Door:
* Voorzichtig optrekken
* Zo veel mogelijk de hoogste versnelling
* Zo veel mogelijk constant snelheid
* Uit laten varen, indien mogelijk
Maar doorgaans zit ik, ondanks een bedachtzame rijstijl, boven de norm,
vanwege ongunstige omstandigheden.

Boekenlezer schreef:Dan vind ik de CL65 AMG altijd nog wat smaakvoller. Maar dergelijke wagens krijg je niet zonder je ziel aan de duivel te verkopen door een knieval voor de mammon. Iemand die zoiets koopt is óf een gruwelijke aso, óf heeft minstens een miljoen gedoneerd aan goede doelen. Want hoeveel mensen in arme landen zou je wel kunnen helpen met zo'n 100.000 euro (= het Nederlandse prijsverschil tussen de 63 AMG en de 65 AMG).
Goed idee.

Sterke motoren
Wat de sterkste diesel is, weet ik niet.
Saab is bezig met een sterke 1.6 benzine turbo.
Ik kon het artikel niet vinden.
Wel zag ik iets over de nieuwe kleine Saab.
Kleiner en zuiniger, dat blijkt noodzakelijk om als autofabrikant te overleven.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 06 mar 2008 10:16

Spyker C8 Aileron: tweede generatie Spyker

Spyker heeft in Genève de C8 Aileron onthuld waarmee de fabrikant het begin van een nieuwe generatie auto’s heeft ingeluid. De Spyker C8 Aileron is fijngeslepen en voor het eerst leverbaar met een automaat en keramische remschijven. Het design is en blijft typisch Spyker.

Spyker heeft met de presentatie van de C8 Aileron haar tweede generatie sportauto gepresenteerd. Want ondanks dat het design van een Spyker tijdsloos is, veroudert ook een dergelijk ontwerp. Spyker heeft dan ook goed gekeken naar de huidige designtrends waarbij ontwerpen steeds strakker en meer sober worden. Bovendien laat Spyker weten dat het tijdperk van de propellor voorbij is. De eerste generatie sportauto’s van Spyker was gebaseerd op een thema waarbij alles draaide om racing heritage en Spyker’s geschiedenis in de vroege luchtvaartsgeschiedenis. Nu schakelt Spyker over op de turbinemotor die de propellor heeft vervangen. Dat thema zien we onder meer terug in de luchtinlaten die meer een kokervorm hebben gekregen. Aan de voorzijde zien we nieuwe en strakker vormgegeven koplampunits met standaard Xenon-verlichting. LED-dagrijverlichting is eveneens geïntegreerd. De zijruit bestaat voortaan (‘helaas’, volgens Spyker) uit één stuk. De ruit in twee delen veroorzaakte teveel windgeruis en er waren problemen met de waterafvoer. De achterlichtunits zijn eveneens compleet nieuw en voorzien van LED-techniek. Verder zien we compleet nieuwe buitenspiegels en andere lichtmetalen wielen.

Verbeterde techniek
De technische basis werd eveneens grondig onder handen genomen. De C8 Aileron beschikt over een 40% stijver chassis zonder dat er een toename in het gewicht merkbaar is. Verder zien we een met 10 cm verlengde wielbasis en compleet opnieuw ontwikkelde voor- en achterwielophanging. De remmen van AP Racing kunnen optioneel worden vervangen door keramische exemplaren. Onder de motorkap ligt nog steeds de 4.2 liter V8-motor die afkomstig is van Audi. De motor ontwikkelt een vermogen van 420 pk en een koppel van 480 Nm. Spyker claimt een topsnelheid van 300 km/h. Een primeur is de mogelijkheid om de C8 te leveren met een 6-traps automaat.

Kharma audiosysteem
Met de complete verjongingskuur van het exterieur werd ook het interieur herzien. Gelukkig is de typerende Spyker-stijl gebleven. Nieuw is de mogelijkheid om standaard te kiezen voor een audiosysteem. Toen Spyker in 2003 de productie begon werden 80% van de auto geleverd zonder radio. De koper was van mening dat de motor voor voldoende spektakel zou zorgen. Maar met de toenemende populariteit van muziek in de auto en de opkomst van de iPod heeft ook Spyker andere mogelijkheden gezocht. In samenwerking met Kharma Experience levert Spyker voortaan een zeer geavanceerd audiosysteem met een onovertroffen audiosysteem.

Een nieuw begin voor Spyker
Wanneer Spyker de C8 Aileron in productie wordt genomen is onbekend. Victor Muller liet tijdens zijn speech in Geneve wel weten dat de auto een nieuw begin moet laten aanbreken. Het is niemand ontgaan dat Spyker de afgelopen tijd in zeer zwaar vaarwater heeft gezeten. De prijzen van de C8 Aileron zijn vastgesteld op 199.990 euro voor de handgeschakelde versie en 207.990 euro voor de versie met automaat. Dit zijn uiteraard bedragen exclusief BPM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 06 mar 2008 10:19

Snelste XK ooit: Jaguar XKR-S Coupé

De Jaguar XKR-S Coupé is de snelste in serie gebouwde XK ooit. Jaguar onthulde de gelimiteerde XKR-S in Genève en zal slechts 200 exemplaren van de auto bouwen. Onder de motorkap ligt de Supercharged V8 die voor de XKR-S nog krachtiger is.
Hij wordt aangedreven door de befaamde 4.2 V8 compressormotor en werd ontwikkeld voor de echte Jaguar-liefhebber. De volledig aluminium 4.2 liter V8 compressormotor met vier nokkenassen levert in de XKR-S een vermogen van 416 pk en een koppel van 560 Nm. Daarmee is het mogelijk om in slechts 5,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten en een topsnelheid van 280 km/h te behalen. De XKR-S is daarmee niet alleen de snelste XK ooit, maar bovendien ook de snelste Jaguar sinds de XJ220.


Aangepast onderstel
Het high-performance remsysteem voor de XKR-S werd ontwikkeld door het ‘Special Vehicles Team’ van Jaguar, in samenwerking met de Britse competitieremspecialist Alcon, die enkele van de snelste auto’s ter wereld van remvermogen voorziet, en dat zowel op de weg als op het circuit. Elk remblok is afgewerkt in een opvallende rode kleur en draagt het R logo. De XKR-S kreeg nieuwe veren, nieuwe stabilisatorstangen en unieke dempers. De grote ophangingsparameters werden opnieuw gekalibreerd en de XKR-S gebruikt de beproefde CATS-technologie (Computer Active Technology Suspension) van Jaguar met een unieke afstelling. Hij doet ook een beroep op een stuurinrichting met een kleinere verhouding voor directere reacties en een optimale feedback.

Unieke kenmerken
De beperkte reeks in ‘Ultimate Black’ wordt geïdentificeerd door het unieke XKR-S logo op de achterzijde van de wagen. Het koetswerk werd subtiel aangepast om de XKR-S van de andere modellen te onderscheiden. Ook opvallend bij de herwerkte ophanging is dat het koetswerk van de XKR-S met 10 mm werd verlaagd in vergelijking met dat van de XKR. De XKR-S staat bovendien op unieke, erg lichte 20” Vortex-velgen van gesmeed lichtmetaal met specifieke ZR20 Pirelli banden. Daardoor oogt de XKR-S uiteraard lager en sportiever maar er zijn nog een aantal andere details die dat in de hand werken. Zo kreeg hij een nieuwe aerodynamische splitter vooraan, speciale zijskirts, een hertekende achterspoiler en een bumperspoiler achteraan, met contrasterende accenten zoals het honingraatrooster vooraan, de zijdelingse verluchtingsmonden en de drempels.

Sportief en luxe interieur
Het zacht aanvoelende leder in het interieur is afgewerkt in de kleur Warm Charcoal, met dubbele contrasterende stiksnaden in Ivory en leder op de stoelen, het instrumentenpaneel, de middenconsole, de binnenste deurpanelen en de achterste zijpanelen. Dat alles wordt nog aangevuld met de pianozwarte houtinleg, de luxueuze hemelbekleding in Alston Charcoal en een hertekend instrumentenpaneel met XKR-S logo om de hogere topsnelheid in de verf te zetten. Het lederen stuurwiel met contrasterende stiknaden, de versnellingspook in leder en lichtmetaal met lichtmetalen schakelrooster, de aluminium pedalen en de hoofdsteunen, drempelplaatjes en tapijten met XKR-S logo zetten de toon voor dit heel bijzondere interieur. Bowers & Wilkins, de befaamde Britse fabrikant van hoogstaande luidsprekers, nam het hoogwaardige, 525 watt sterke audiosysteem met Pro Logic II surround-sound van Jaguar als vertrekpunt en ontwikkelde een specifiek luidsprekersysteem voor het interieur van de XKR-S.

Slechts 200 exemplaren
De XKR-S zal in de zomer van 2008 beschikbaar zijn in een beperkte oplage van slechts 200 auto’s voor de Europese markt. Hij is nog meer op de bestuurder gericht dan de alom geprezen XKR sportwagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 07 mar 2008 09:18

Een Jaguar XKR-S Coupé en Spyker kan je toch niet betalen. Of je moet topman van een bedrijf zijn ofzo.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2008 19:28

TheKeimpe schreef:Bij http://www.dezuinigsterijder.nl kwam ik op de 30e plaats binnen in de ranglijst. Vind ik niet slecht als je bedenkt dat er nu al 91 mensen in staan.
Maar het kan beter!

Doen er nog meer mensen mee?? Het kan nog 100 dagen!
ik mag niet eens meedoen!!! De auto moet van 1997 of hoger zijn, ons is uit 1995. Heb meteen een mail gestuurd dat ik dat heel flauw vind... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten