Moderator: Moderafo's
JMvVliet schreef:Waarom nemen we een uitdrukking als 'Tale Kanaäns' zo letterlijk op? Een uitdrukking wil over het algemeen figuurlijk iets duidelijk maken, niet letterlijk.
Sabra schreef:Het kan zijn dat ik de bijbel niet goed lees, maar waar kom ik in de bijbel de term tale kanaäns tegen?
Sabra schreef:Helaas wordt daar niet uitgelegd wat de taal van Kanaän is.
Ik citeer:
Te dien dage zullen er vijf steden in het land Egypte zijn, die de taal van Kanaän spreken en die bij de Here der heerscharen zweren; één zal genoemd worden: stad der verwoesting.
parsifal schreef:
Lees dan ook de kanttekeningen erbijHier is trouwens de term "tale kanaans" echt van afgeleid. Met dit begrip tale Kanaans zullen weinig mensen moeite hebben. Maar het is dus ook weer geen excuus om een taal te gebruiken waarvan de woorden niet voor iedere geinteresseerde te begrijpen zijn.
Hebreeuws, die met de lip Kanaäns spreken zullen, gelijk Gen. 11:1. Dat is, zij zullen van Gods Woord spreken, hetwelk in de spraak Kanaäns, dat is, in de Hebreeuwse spraak, beschreven is, en zij zullen zich van de gelovige Joden laten onderwijzen in den weg der zaligheid.
caprice schreef:Rufi schreef:caprice schreef:Lalage schreef:caprice, praat jij irl ook zo?
![]()
Wat bedoel je? Als je die post erboven bedoelt, zo ben ik gewoon gewend te praten met mijn vriend.
Is er iets vreemds aan dan?
Het is al eens vaker tegen je gezegd dat je nogal 'hoogdravend' praat. Het zou goed zijn als je eens leert om de dingen die met het geloof te maken hebben in je eigen woorden te zeggen. Allereerst is dat goed voor jezelf denk ik, omdat het je helpt je de dingen eigen te maken. In de tweede plaats begrijpen dan meer mensen wat je bedoelt. Denk er maar eens over na.
Ja juffrouw.
caprice schreef:Rufi schreef:Zo was het absoluut niet bedoeld, Caprice.
Hoe dan? Ik wordt er een beetje moe van. Sommige dingen verwoord ik gewoon zo, en ik gebruik echt geen woorden waarvan ik de betekenis niet weet, hoor.
Kom nu eens met concrete zaken s.v.p.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten