2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2004 12:49

Verschillend millieu: vind ik onzin, waarom zou dat niet goed kunnen gaan? Dat het ook wel eens fout gaat is geen argument.

Verschillend geloof: ben ik het niet mee eens, ik denk dat dit wel goed kan gaan.

Over kerken: ik ben het niet eens met Joepie, en overigens: wat is er mis met shoppen?

Lalage: dat jij de teksten niet begrijpt, dat ligt toch echt aan jezelf...

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jun 2004 13:03

kurtyo schreef:Verschillend millieu: vind ik onzin, waarom zou dat niet goed kunnen gaan? Dat het ook wel eens fout gaat is geen argument.

Verschillend geloof: ben ik het niet mee eens, ik denk dat dit wel goed kan gaan.

Over kerken: ik ben het niet eens met Joepie, en overigens: wat is er mis met shoppen?

En nu nog beargumenteerd graag, vanuit Bijbels perspectief.
Want daar is dit een forum van.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2004 13:09

Waarvan? Van HET bijbelse perspectief? Van de ware leer? Van de geweldige argumentatie zonder bijv. kortzichtigheid en simplistische denkbeelden? Inderdaad zeg.

SMO

Berichtdoor SMO » 28 jun 2004 13:16

hmmm. dit is niet een forum waar iedereen met bijbelse argumentatie moet komen. kom maar met de statuten. internet is open voor iedereen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2004 22:10

kurtyo schreef:Lalage: dat jij de teksten niet begrijpt, dat ligt toch echt aan jezelf...

Volgens mij ben ik niet de enige hoor. Maar ik praat liever gewoon modern Nederlands.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 jun 2004 14:04

Lalage schreef:
kurtyo schreef:Lalage: dat jij de teksten niet begrijpt, dat ligt toch echt aan jezelf...

Volgens mij ben ik niet de enige hoor. Maar ik praat liever gewoon modern Nederlands.

Ik zeg niet dat je de enige bent, maar daarom ligt het nog wel aan jezelf. En aan al die anderen. Ik keur overigens geen nieuwe vertalingen af o.i.d. Maar het argument dat het zo moeilijk is, vind ik onzin.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2004 14:06

kurtyo schreef:
Lalage schreef:

Ik zeg niet dat je de enige bent, maar daarom ligt het nog wel aan jezelf. En aan al die anderen. Ik keur overigens geen nieuwe vertalingen af o.i.d. Maar het argument dat het zo moeilijk is, vind ik onzin.

Wacht ff, ik geef mijn mening en dan zeg jij dat dat onzin is. Ik vind dat gewoon, mag dat niet? Mag ik niet iets moeilijk vinden? Hmz, wat vervelend nou...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 jun 2004 14:09

Je slaat door. Je mag best nieuwe vertalingen hebben. Wat mij betreft maak je zelf een vertaling. Maar gebruik dan goede argumenten. Ik bedoel, je mag het best moeilijk vinden maar dat wil niet zeggen dat het onbegrijpelijk is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2004 14:30

kurtyo schreef:Je slaat door. Je mag best nieuwe vertalingen hebben. Wat mij betreft maak je zelf een vertaling. Maar gebruik dan goede argumenten. Ik bedoel, je mag het best moeilijk vinden maar dat wil niet zeggen dat het onbegrijpelijk is.

Hmz, ik heb liever een vertaling die veel mensen snappen dan iets wat alleen een paar mensen die er heel veel op geoefend hebben snappen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2004 23:49

joepie schreef:
kurtyo schreef:Verschillend millieu: vind ik onzin, waarom zou dat niet goed kunnen gaan? Dat het ook wel eens fout gaat is geen argument.

Is niet bijbels te beargumenteren want doen waren de christenen nog een eenheid en had je niet 100 verschillende kerken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

joepie

Berichtdoor joepie » 30 jun 2004 07:23

Marnix schreef:
joepie schreef:

Is niet bijbels te beargumenteren want doen waren de christenen nog een eenheid en had je niet 100 verschillende kerken.

Kijk iedereen kan hier kreten neergooien van: ben ik het niet mee eens!
Nou en, dan niet.
Maar waarom hij het er niet mee eens is dat krijg je weinig te horen.
Tenminste niet anders dan gewoon algemene afkraak opmerkingen. Die dus nergens op slaan.
Beargumenteer dan maar waarom je het er niet mee eens bent.

Terwijl hij zelf tegen lalage iets verder zegt :Je slaat door. Je mag best nieuwe vertalingen hebben. Wat mij betreft maak je zelf een vertaling. Maar gebruik dan goede argumenten. Ik bedoel, je mag het best moeilijk vinden maar dat wil niet zeggen dat het onbegrijpelijk is.
:-k

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 05 jul 2004 17:42

Ik heb zelf ook altijd heel hard geroepen dat je nooit een relatie aan moet gaan met een niet christen... Totdat ik m tegen kwam... We zijn goede vrienden geworden, ik heb het gevoel van echte verliefdheid heel erg lang tegen gehouden. Op een gegeven moment heb ik t laten gaan en zie: ruim een jaar later zijn we nog dolgelukkig met elkaar. Tuurlijk vind ik het jammer dat hij geen christen is, maar het is niet het enige waar het in een relatie om draait. Hij staat er voor open, gaat met me mee naar de kerk. Hij is mn soulmate en ga m voor geen goud meer laten gaan....

joepie

Berichtdoor joepie » 05 jul 2004 17:53

Als het goed is is dat juist het enige waar het in je hele leven om draait!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jul 2004 18:13

joepie schreef:Als het goed is is dat juist het enige waar het in je hele leven om draait!

Het leven draait om de liefde, zoals die zich in verschillende vormen kan voordoen. Liefde voor God, maar ook naastenliefde, liefde voor de natuur, etc. EN natuurlijk ook de romantische liefde (zo noem ik het maar ff) waar we het hier nu over hebben.

joepie

Berichtdoor joepie » 05 jul 2004 18:29

Maar een liefde die buiten God omgaat kan niet goed zijn. Want de enige die de liefde voor elkaar kan voeden is God.

Daarbij staat er dit in de Bijbel: Mat 10:37
Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig;

En zo kun je dat doortrekken naar je liefde op aarde.
Als je een jongen of meisje meer liefhebt dan God dan ben je hem niet waard.

Terug naar “Archief”