Anoniem_89 schreef:Het gaat er niet per se om dat de theologie en kerk-zijn moet kloppen.
Heb zelf ook niet veel met theologie, ik heb al mijn kennis uit de bijbel, niet uit andere geschriften...
Het gaat erom dat er dingen gebeuren in de rk die niet overeenkomen met de bijbel.
We horen tot Jezus te bidden, dé Middelaar van alle mensen.
Iemand heilig verklaren door een paus kan niet. Jezus zegt dat we heilig zijn als we in Hem blijven.
Wijwater bijvoorbeeld.. waar lees je dat in de bijbel?
Zo kan ik wel doorgaan..
Ik zei het al eerder, nogmaals dan maar.
Ik kraak niemand af, ik heb alleen kritiek op de leer.
Want Jezus is de Genezer, niet een fles gezegend water.
Begrijp jezelf nog wat je zegt ?
Theologie betekent letterlijk 'godsleer'. Theos is Grieks voor 'God' en logos is Grieks voor 'woord', 'leer', 'kennis' of 'verhandeling'.
Wat jij doet is theologie bedrijven.
Nog even over dat wijwater - hoe kijk jij naar de genezing van de blinde door Christus ? Speeksel met aarde - een modderpapje op de ogen ?
En die vrouw die Zijn kleding aanraakte ?
Het gezegende water haalt de kracht niet uit H2O maar uit Hem die Zijn zegen eraan verbind.
Heb je een antwoord/verklaring voor b.v.
2 Kon. 13 - 21 Toen de plunderaars eraan kwamen, werd er juist iemand begraven. Snel wierpen ze de dode in Elisa’s graf. Zodra hij in het graf in aanraking kwam met het gebeente van Elisa, kwam de dode weer tot leven en stond hij op.
Hand. 5:15 15 en ze legden zelfs zieken op draagbedden of matrassen buiten op straat, in de hoop dat toch ten minste de schaduw van Petrus, wanneer hij voorbijkwam, op een van hen zou vallen.
Hand. 19:11 Door Gods toedoen verrichtte Paulus buitengewoon grote wonderen: 12 zelfs de doeken en de werkkleren die hij gedragen had werden naar de zieken gebracht, zodat ze genazen en de boze geesten hen verlieten.