Ik vind vooral diverse antwoorden van Jezus humoristisch. Als ik het nieuwe testament lees, schiet ik bij de gesprekken tussen Jezus en de farizeeën regelmatig in de lach.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Ctje schreef:Ik vind vooral diverse antwoorden van Jezus humoristisch. Als ik het nieuwe testament lees, schiet ik bij de gesprekken tussen Jezus en de farizeeën regelmatig in de lach.
egbert schreef:Ikzelf zie de humor van God vooral in de schepping.
Waarom heeft Hij de olifant gemaakt? Dat verzin je toch niet?
Of de giraf, de zebra, de pinguïn, de stokstaartjes. ga zo maar door...
coby schreef:Vooral die stokstaartjes ja. Doet me denken aan Bamboo Bill van de dierentuin. http://www.youtube.com/watch?v=Ra59m2F2IG8
Wat ik ook humor vind is die uitspraak van Jezus over die kameel door het oog van de naald, maar misschien heb ik een apart soort humor. En vooral dat Zacheus dan daarna alles viervoudig gaat vergoeden en dat het dus wel mogelijk is. En dat ie in die boom ging zitten vind ik ook wel humor.
Ctje schreef:Ik vind vooral diverse antwoorden van Jezus humoristisch. Als ik het nieuwe testament lees, schiet ik bij de gesprekken tussen Jezus en de farizeeën regelmatig in de lach.
hubert schreef:Persoonlijk denk ik dat God zeker humor moet hebben: kijk maar eens naar zijn schepsels, maar als je een refokerk uit ziet gaan zou je toch weer gaan twijfelen.
gml schreef:Waarom? Kun je hier een voorbeeld van geven? Ik heb er nog nooit om gelachen, ik sta er soms versteld van hoe Jezus hun listen heeft kunnen weerstaan. De Farizeeën dachten veel te wettisch en probeerden Jezus strikvragen te stellen. Jezus zegt alleen de waarheid. Houd er rekening mee dat Jezus met innerlijke ontferming bewogen was toen Hij de menigten zag. Hij had ook het behoud van de Farizeeën op het oog.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten