Jezus afstammeling van David?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Re: Jezus afstammeling van David?

Berichtdoor Cicero » 24 feb 2013 12:18

boer schreef:Bijbelgetrouw, je geeft het antwoord zelf al.
Ze houden zich aan Titus 3;9
Maar wedersta de dwaze vragen en geslachtsrekeningen, en twistingen, en strijdingen over de wet; want zij zijn onnut en ijdel. ;-)

mohamed schreef::mrgreen: =D>

Nog afgezien van het feit dat jullie hier kritiek uitoefenen op Matteüs en Lucas, vergeten jullie het volgende vers te citeren:
10 Een mens, die scheuring maakt, moet gij, na hem een en andermaal terechtgewezen te hebben, afwijzen.

Gezien jullie onverbeterlijke onredelijkheid kan ik jullie, heel Bijbels niet meer serieus nemen. :)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 feb 2013 13:18

Cicero schreef:Nog afgezien van het feit dat jullie hier kritiek uitoefenen op Matteüs en Lucas, vergeten jullie het volgende vers te citeren:
10 Een mens, die scheuring maakt, moet gij, na hem een en andermaal terechtgewezen te hebben, afwijzen.

Nee, nee.
Het heeft meer dan 1000 jaar geduurd voordat de leken en het plebs er achter kwam, dat het hele fundament van de macht der heersende kerk op een leugen gefundeerd was;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Donatio_Constantini

Ouderlingen en diakenen schrijft de bijbel voor, in plaats van (aards)bisschoppen, pauzen en een hierarchie.
Over Mattheus gesproken, zegt hij niet :
Gij zult niemand vader noemen, pappa, paus whatever, (en al helemaal geen heilige vader, neem ik aan), want gij zijt allen broeders.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 24 feb 2013 15:08

boer schreef:Nee, nee.
Het heeft meer dan 1000 jaar geduurd voordat de leken en het plebs er achter kwam, dat het hele fundament van de macht der heersende kerk op een leugen gefundeerd was;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Donatio_Constantini

Ouderlingen en diakenen schrijft de bijbel voor, in plaats van (aards)bisschoppen, pauzen en een hierarchie.
Over Mattheus gesproken, zegt hij niet :
Gij zult niemand vader noemen, pappa, paus whatever, (en al helemaal geen heilige vader, neem ik aan), want gij zijt allen broeders.

Eert uw vader (en uw moeder)?

Volgens mij zijn er ook bijbelse gronden voor bisschoppen hoor. En heb je in alle kerken niet een of meer "pausen"? Mensen die de lijn bepalen? (denk aan Kuyper, Kersten etc)
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 feb 2013 15:31

1.paus en dominee zijn niet mijn vader.
ze kunnen hoog of laag springen, de betekenis van deze titels zeggen me genoeg)
2.geboden van Mozes zijn niet de geboden van Jezus (wie niet haat zijn vader en moeder en mij liefheeft boven hen....)
3. (maar als je dan toch perse OT wil:) Zo zegt de HEERE: Vervloekt is de man, die op een mens vertrouwt.
Jeremia 17:5

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2013 16:02

Wat is ouderling in het Grieks? En wat zijn opzieners?

Tegen een bisschoppelijke structuur is mijns inziens niets bijbels in te brengen. De Hongaarse Gereformeerde Kerk (zowel in Hongarije en Roemenië) heeft bisschoppen en - als enige gereformeerde kerk - geen last gehad van afsplitsingen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 24 feb 2013 16:15

Optimatus schreef:Wat is ouderling in het Grieks? En wat zijn opzieners?

Tegen een bisschoppelijke structuur is mijns inziens niets bijbels in te brengen. De Hongaarse Gereformeerde Kerk (zowel in Hongarije en Roemenië) heeft bisschoppen en - als enige gereformeerde kerk - geen last gehad van afsplitsingen.

De Poolse gereformeerde kerk heeft ook bisschoppen :mrgreen:

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 24 feb 2013 16:32

boer schreef:1.paus en dominee zijn niet mijn vader.
2.geboden van Mozes zijn niet de geboden van Jezus (wie niet haat zijn vader en moeder en mij liefheeft boven hen....)
3. (maar als je dan toch perse OT wil:) Zo zegt de HEERE: Vervloekt is de man, die op een mens vertrouwt.

Geboden van Mozes? Zijn toch de geboden van God? God is toch de Vader, de Zoon en de Heilige Geest? Dan zijn de geboden toch ook van Jezus?

Je moet het "wie niet haat zijn vader" niet zo letterlijk nemen...dan zou God tegen zichzelf spreken...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2013 17:12

maaarten schreef:De Poolse gereformeerde kerk heeft ook bisschoppen :mrgreen:

O ja? Weer wat geleerd dan. Interessant :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2013 17:19

boer schreef:1.paus en dominee zijn niet mijn vader.

Dank voor de bloemen/tekst pff echt netjes! d:)b

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 feb 2013 20:48

alexander91 schreef:Geboden van Mozes? Zijn toch de geboden van God? God is toch de Vader, de Zoon en de Heilige Geest? Dan zijn de geboden toch ook van Jezus?

hou jij je aan het vierde gebod of doe je aan zondagsheiliging??
Verblijft je vrouw buiten de stad wanneer ze ongesteld is?
Geboden op steen hebben een heel andere betekenis en werking als geboden in het hart geschreven.

Zijn we kinderen der belofte of slaven , een hemels Jeruzalem ipv een aards Jeruzalem?
Gal 4 :21-31

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2013 07:55

alexander91 schreef:Geboden van Mozes? Zijn toch de geboden van God? God is toch de Vader, de Zoon en de Heilige Geest? Dan zijn de geboden toch ook van Jezus?

boer schreef:hou jij je aan het vierde gebod of doe je aan zondagsheiliging??
Verblijft je vrouw buiten de stad wanneer ze ongesteld is?
Geboden op steen hebben een heel andere betekenis en werking als geboden in het hart geschreven.

Zijn we kinderen der belofte of slaven , een hemels Jeruzalem ipv een aards Jeruzalem?
Gal 4 :21-31

Beste boer, weer heel mooi gesproken maar het is pijnlijk duidelijk dat hij er geen snars van snapt noch wil snappen. Vanwege laatstgenoemde is Mat 7,6 hier van toepassing.

Terug naar “[Religie] - Open forum”