Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 14:05

Geliefde Broeders en Zusters in De Heere.

Kolossenzen 2 vers 8 (Herziene Statenvertaling)
Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.

We moeten waken broeders en zusters. Laat niemand u de wet uit de oude testament opleggen, als u in de genade staat die in en door Jezus Christus is. Is er dan geen wet? Jawel de Wet van Gods Geest. Gods Geest zal u leiden, en ik kan mezelf niet leiden onder het oude verbond, en u ook niet.

Gods Geest leert ons Waarheid. De Heilige Geest leert, Levend u de wet die de Heere geeft.

Er word gewaarschuwd dat we ons niet moeten laten meeslepen als buit. We hoeven ons niet te laten meeslepen door filisofie, en inhoudsloze verleiding.

Wat zijn dat nu voor zaken?

1 Fillisofie komt voort uit het gedachtengoed van de mens. Gelukkig dat we mogen denken, maar Fillosofie is hoogmoed in het denken.
2 Inhoudsloze verleiding houd in dat de inhoud van de verleiding zinloos is, en u eerder afbreekt dan opbouwd.

Beide zaken zijn menselijk, en zijn er volgens de grondbeginselen van deze wereld.

De Heere is Groot, en Hij vangt de sluwen in hun menselijke wijsheid.

Vertrouw op Hem, en Zijn Geest zal u leren wat Hij u leren wil. Het is Genade, en alles blijft Genade, maar door de Genade heen, geeft de Heere Zijn Geest aan hen die tot Hem daarom vragen.

De weg van de Genade is door Jezus Christus geopend tot de Vader voor Zijn Kinderen

Jezus Christus openbaart Zichzelf door de Heilige Geest door het Woord van God aan u, kinderen van Hem.
Vaak is het zo dat God waar u de Bijbel opendoet en daar leest, God u daarmee iets wil zeggen.

Maar ziet u het ook?

Wilt u anders vragen aan de Heere of Hij u ziende wil maken voor wat Hij te zeggen heeft tot u?

Zegen, en een hartelijke groet

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 27 nov 2012 14:47

xsidd schreef:Jesaja profeteert dat God de planeten hoed als schapen, en roept ze bij hun naam.

Waar staat dit, en in welk verband?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 14:58

@1a2b3c

Citaat : Waar staat dit, en in welk verband?

Mijn antwoord aan jou alleen!

Kijk maar wat er boven staat in het bericht. Dan heb je het antwoord.

Als je je het niet geloven kan staat er in Psalm 147 vers 4 Herziene Statenvertaling ook een tekst.

Hij heeft mijn rechtszaak gevoerd zoals Hij gisteren door Genade me heeft laten zien in het boek Jesaja.

Hartelijke groet,

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 nov 2012 15:03

Wilsophie schreef:O ja? Waar staat dit dat God de planeten hoedt als schapen en ze bij hun naam roept?
Graag een Bijbeltekst.

Ik stelde de vraag ook!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 nov 2012 15:10

Als je je het niet geloven kan staat er in Psalm 147 vers 4 Herziene Statenvertaling ook een tekst.

Lees voortaan even je post na want taaltechnisch klopt het niet en ook taalkundig niet , maar dat maar terzijde.
Dus Psalm 147 vers 4 is jouw antwoord op een gewone menselijke vraag.

In die Psalm staat: "Hij telt het getal der sterren en Hij noemt ze bij namen."

Ik moet je zeggen dat we inmiddels veel dingen bij name kennen en dat Hij ze bij name kent is heel logisch want het is een onderdeel van Zijn schepping.
De hele Zodiac spreekt volgens Psalm 119 over Hem en Zijner handen werk.
Die Zodiac begint met de maagd en eindigt met de leeuw van Juda.

Wat wil je nu duidelijk maken. Leg dat a.u.b. uit want dat is de bedoeling op een forum.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 15:11

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 20 dec 2012 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 nov 2012 15:11

Hij heeft mijn rechtszaak gevoerd zoals Hij gisteren door Genade me heeft laten zien in het boek Jesaja.

Jouw rechtszaak? Kun je dit nader uitleggen en wat heeft het boek Jesaja jou laten zien dan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 nov 2012 15:14

xsidd schreef:Geliefde broeders en zuster in Jezus Christus,

Kolossenzen 2 vers 4 (Hezriene Statenvertaling)
En dit zeg ik, opdat niemand u misleidt met mooiklinkende redeneringen.

Wat zijn die mooi klinkende redeneringen dan? Werken die het vlees behagen, en waardoor men zich beter voelt.

Kolossenzen 4 vers 16,17,18 (Herziene Statenvertaling)
16 Laat dus niemand u veroordelen inzake eten of drinken, of op het punt van een feestdag, een nieuwe maan of de sabbatten.
17 Deze zaken zijn een schaduw van de toekomstige dingen, maar het lichaam is van Christus.
18 Laat u niet de prijs ontzeggen door iemand die behagen schept in nederigheid en engelenverering, intreedt in wat hij niet gezien heeft, zonder reden gewichtig doet door zijn vleselijke denken,

Gods zegen, en een hartelijke groet

Leg even uit wat je bedoelingen zijn met deze postings. /Wat zijn werken die het vlees behagen?
Je zet allemaal teksten neer zonder enige bedoeling en dat is tegen regels van elk forum.
Ik verwacht enige toelichting. En antwoord op mijn vragen.
Met vr.gr. Wilsophie

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 15:18

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 20 dec 2012 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 27 nov 2012 16:24

xsidd schreef:Jesaja profeteert dat God de planeten hoed als schapen, en roept ze bij hun naam.

1a2b3c schreef:Waar staat dit, en in welk verband?

xsidd schreef:1a2b3c

Citaat : Waar staat dit, en in welk verband?

Mijn antwoord aan jou alleen!

Kijk maar wat er boven staat in het bericht. Dan heb je het antwoord.

Je hebt die post al drie keer bewerkt, niet zo handig als er al reacties op gekomen zijn.
Jezus is de goede Herder van de schapen (gelovigen) dat heeft totaal niets met de sterren en planeten te maken, ook al gaat Zijn wijsheid, kennis en almacht over alle dingen. Hoeden i.v.m. de schapen betekent dat Hij voor hen zorgt, beschermt, leidt ....
Verder zijn je 'bedekte' verdachtmakingen richting Wilsophie verre van christelijk, en ook onterecht!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 16:52

@1a2b3c

Ik heb inderdaad de post bewerkt, maar dat weet je al.

Even over het verband waar het instaat. Het staat in het verband wat GOD kan en doet, en wat Zijn Macht is.

Kerel,

Wat denk je dat is gebeurd in dit topic?

Heb ik de broeders en zusters niet geleid tot Hem? Zie dit topic hier.
Heb ik de broeders en zusters niet beschermt? Vraag na aan Schelpje, en Schaapje.
Heb ik de broeders en zusters niet de wacht gezet voor de wolven? Jawel.

God heeft me er dwars doorheen geholpen.

Hartelijke groet,
Laatst gewijzigd door xsidd op 27 nov 2012 23:29, 8 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 17:02

Aan alle broeders en zusters in Jezus Christus.

Waar moet u zijn? Niet bij mij. Ik ben mens.

Heere Jezus Christus, U bent Heere! Vader, wilt u Uw Heilige Geest laten werken door het volgende Bijbelstuk tot Zegen van Uw Kinderen Heere Jezus? Ik smeek U dit in Uw Eigen Naam. Amen

1 O, alle dorstigen, kom tot de wateren,
en u die geen geld hebt, kom,
koop en eet, ja, kom, koop zonder geld,
zonder prijs, wijn en melk.
2 Waarom weegt u geld af voor wat geen brood is,
en uw arbeid voor wat niet verzadigen kan?
Luister aandachtig naar Mij, eet het goede,
en laat uw ziel vreugde scheppen in de overvloed.
3 Neig uw oor en kom tot Mij,
luister, en uw ziel zal leven;
want Ik zal met u een eeuwig verbond sluiten:
de betrouwbare gunstbewijzen aan David.

Jesaja 55 vers 1 t/m 3 (Herziene Statenvertaling)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 nov 2012 17:37

@Alle kinderen die De Heere Jezus kennen, of willen leren kennen.

De Heere Jezus wacht op jullie, en Hij houd van Kinderen. Juist van de Kinderen:)

Als je terug kijkt in dit topic zie je dat er al eerder iets is geschreven aan jullie.

Wil je voorleggen aan de Heere Jezus, wat je gedachten zijn, in wat je voelt, en wat je denkt?

Denk je misschien van, God hoort mij niet als ik bid?

Toen ik 6 jaar was, was ik een 5 gulden munt kwijt geraakt wat mij veel geld was toen. Ik bad tot de Heere of ik die munt terug mocht vinden. Het Gouwebos waar het in was gebeurd is ongeveer 12 hectare schat ik. Ik had wel gebeden, maar ik wist niet dat er iets zou gaan gebeuren. Ik stapte om mijn fietsje en reed naar een groot grasveld in dat Gouwebos om te kijken of het daar misschien lag. Het grasveld was niet klein, en er stond een lange kabelbaan. Toen ik afstapte, lag daar die 5 gulden munt.

God had verhoort, en ik heb het toen tegen niemand verteld. Ik schaamde me daar toen voor. Nu ben ik 30 jaar en nu weet ik dat ik dat meemaakte niet alleen voor mij is geweest, maar nu ook voor jullie om te vertellen dat God altijd jou hoort als je bid.

God hoort je hoor! Altijd! Als Hij jou verhoort is dat genade van Hem, en als Hij dat doet, doet Hij het wanneer Hij het Wil!

Alle goeds, en liefde toegewenst aan jullie:)

Arathorn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arathorn » 27 nov 2012 20:48

Fijn voor je! Dat moet een geweldige ervaring voor je zijn geweest. Zal ik je wat vertellen? Toen ik 12 jaar was raakte ik gehandicapt. Ik heb vanaf mijn 12e God gesmeekt of Hij mijn pijn wilde wegnemen. Weetje hoelang ik dat heb gedaan? 7 jaar lang. Misschien was ik niet oprecht genoeg? Misschien had ik niet genoeg pijn? Oh, ik weet het al, ik werd op proef gesteld. In dat geval heb ik gefaald. Door de jaren heen werd de pijn erger en erger. Ik maak een goede kans een vermelding te krijgen in het Guinnes book of records voor het aantal operaties die ik tot begin dit jaar heb gekregen. Hebben de operaties geholpen? Nee. Weten de artsen wat ze nog verder moeten doen? Nee. Heeft Arathorn nog pijn? Ja, vanaf het moment hij opstaat tot het moment hij eindelijk in slaap valt. Ik was in de veronderstelling dat Jezus ongelooflijk veel pijn gehad moet hebben toen Hij voor mij daar leed aan het kruis. De pijn die ik had door mijn handicap was dus blijkbaar niet genoeg! Dat was mijn redenatie als 13 jaar oud ventje die in 's hemelsnaam niet wist wat hem overkwam. Toen begon ik met zelfpijniging. Ook dat was blijkbaar niet goed.

Aardig van God dat Hij jou op magische wijze je geld teruggeeft. Je zal het daarna wel in de collectezak gestopt hebben? Het doet mij alleen een beetje zeer van binnen dat ik blijkbaar niet belangrijk genoeg was. Jouw geld wel maar mijn LEVEN niet. Ik hoor dit soort verhalen meer. Kleine dingen die teruggevonden worden na gebed of een gat in een kies die op wonderbaarlijke wijze gevuld is en het frustreert mij in grote mate.

Wat ik wil voorleggen aan de Heere Jezus? Wat mijn gedachten zijn? Wat ik voel? Wat ik denk?

Ik kan dat met respect voor de nog gelovige medemens niet neerzetten hier. Wat ik je wel kan melden is dat ik een diepe, diepe afkeer ervaar jegens het geloof en het begrip God.

Maar gelukkig, God hoort me! Altijd! Alleen ben ik blijkbaar in ongenade gevallen.

Er kwamen een heleboel emoties omhoog toen ik dit zat te typen. Vroeger, voelde ik mij getroost door een bepaalde bijbeltekst. De tranen staan me in de ogen, ik was hem allang vergeten en dit brengt het terug.

De Openbaring van Johannes hoofdstuk 21 vers 3 -7:
En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.
En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Oméga, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.
Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

Een utopia. Een mens wil ergens in geloven. Als ik dood ben zullen mijn atomen ergens anders iets opbouwen. Mocht er een God zijn zie ik dat dan wel weer.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. That's my religion.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 nov 2012 21:01

Arathorn: zo gaat het dus lang niet altijd met bidden. Wij krijgen niet altijd gehoor op ons gebed, daar weet ik helaas alles van. Maar "het geheim" is om ermee in te stemmen. Alles wat God ons toebedeelt in dit leven, is niet dat Hij dit doet om ons te plagen. Maar om ons op de proef te stellen, ons geloof te beproeven.
Als je bidt om je zin te krijgen, en het gebeurt daadwerkelijk ook, krijg je een soort 'sinterklaasgeloof'. Bidt, en u zal alles gegeven worden, ga je dan denken. Maar dat is niet zo.
Een ware gelovige krijgt geen beter leven, maar wel een leven wat draaglijker is, in veel opzichten. Omdat men het niet meer alleen hoeft te doen. Dat wens ik jou ook toe Arathorn! Dat jij met jouw pijn en moeiten mag vluchten to Hem, in Wiens Hand alle vertroosting is.

Terug naar “Archief”