Kredietcrisis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wat is uw verwachting cq. houding ten opzichte van de kredietcrisis?

De kredietcrisis zal Nederland niet treffen;
1
2%
De kredietcrisis zal ook enigszins merkbaar zijn in Nederland, maar geen wijziging in financieel beleid voor mij;
17
27%
De kredietcrisis zal ook enigszins merkbaar zijn in Nederland, en ik pas mijn financieel beleid aan;
9
15%
De kredietcrisis zal goed merkbaar zijn in Nederland, maar geen wijziging in financieel beleid voor mij;
24
39%
De kredietcrisis zal goed merkbaar zijn in Nederland, en ik pas mijn financieel beleid aan;
11
18%

Totaal aantal stemmen: 62

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 14 okt 2008 22:20

Riska schreef:wat je verkondigt in de aangehaalde link is echt onzin, iets anders kan ik er niet van zeggen

Laten wij inderdaad maar hopen & bidden, dat : *het onzin* is, dus dat het allemaal veel beter uitpakt dan hier door mij (sinds 1998) was gecalculeerd >

http://home.hccnet.nl/h.de.jong/restant.html
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2008 09:21

LeChat schreef:En aan de beurskoersen zie je dat het (op dit moment in ieder geval) werkt...

Dat kun je pas na maanden, misschien zelfs pas na járen zeggen. Op dit moment heeft het eventjes een positief korte-termijn effect.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2008 09:23

jip_86 schreef:Dat geld is er dus gewoon niet lijkt me. Alle landen trekken honderden miljarden uit. Maar feitelijk moet elke staat dat geld ergens lenen. Met zoveel biljoenen op het spel stopt dat ergens lijkt me.

Valt reuze mee hoor. Pensioenfondsen hebben aardig wat geld op voorraad, en Azië heeft ook nog bijzonder wat speelruimte, en het Midden Oosten (alleen aan dure paleizen en jachten gaat al dat olie-geld niet op namelijk).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 okt 2008 09:56

Mortlach schreef:
LeChat schreef:En aan de beurskoersen zie je dat het (op dit moment in ieder geval) werkt...

Dat kun je pas na maanden, misschien zelfs pas na járen zeggen. Op dit moment heeft het eventjes een positief korte-termijn effect.
Vandaar ook het gedeelte tussen haakjes.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2008 20:24

zo zie je maar, vandaag weer wat, 6%-7% van de AEX af...

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 15 okt 2008 20:40

Het is wachten wanneer de kredietcrisis overgaat naar een valutacrisis.
Afbeelding

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 okt 2008 20:48

Onzin, dat zijn van die spookbeelden. Ik ben ervan overtuigt dat de crisis opgeblazen wordt door de media. Tuurlijk, er is een probleem, maar de overheden hebben een goed vangnet samengesteld. Van een valutacrisis zal geen sprake zijn.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Riska

Berichtdoor Riska » 15 okt 2008 22:00

Flappie schreef:Onzin, dat zijn van die spookbeelden. Ik ben ervan overtuigt dat de crisis opgeblazen wordt door de media. Tuurlijk, er is een probleem, maar de overheden hebben een goed vangnet samengesteld. Van een valutacrisis zal geen sprake zijn.

helemaal mee eens...

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2008 02:24

reform schreef:Het is wachten wanneer de kredietcrisis overgaat naar een valutacrisis

Juist !!... om daarna weer over te gaan in een totale : economische & maatschappelijke CRISIS --- waarbij die overheden dan zelf in de puree geraken, omdat bij zulke extreme omstandigheden, de opbrengst der belastingen : HALVEERT ...!!

NB > een "vangnet" kan zo_zwaar worden, dat dtg ... je scheepje kapseizt --(( doch daar hadden de dames effe niet aan gedacht ?... :wink:

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 okt 2008 02:24

reform schreef:Het is wachten wanneer de kredietcrisis overgaat naar een valutacrisis

Juist !!... om daarna weer over te gaan in een totale : economische & maatschappelijke CRISIS --- waarbij die overheden dan zelf in de puree geraken, omdat bij zulke extreme omstandigheden, de opbrengst der belastingen : HALVEERT ...!!

NB > een "vangnet" kan zo_zwaar worden, dat dtg ... je scheepje kapseizt --(( doch daar hadden de dames effe niet aan gedacht ?... :wink:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 okt 2008 09:29

Wat een kolder, we hebben al genoeg doemdenkers in Nederland onder andere bij de NOS en RTL. Ik zou zeggen, solliciteer!
And I love you

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 16 okt 2008 09:49

Flappie schreef:Wat een kolder, we hebben al genoeg doemdenkers in Nederland onder andere bij de NOS en RTL. Ik zou zeggen, solliciteer!

Ik hoop dat je gelijk hebt Flappie. De injecties zijn natuurlijk leuk en aardig, maar ze bieden maar een tijdelijke oplossing. Je verhelpt het probleem niet door miljarden in de economie te pompen (ze lenen waarschijnlijk een klein en de rest wordt uit het niets gecreëerd) . Over een half jaar heb je een hoge inflatie en dat gaat ten koste van de reële economie.
Laatst gewijzigd door reform op 16 okt 2008 10:05, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 okt 2008 09:59

Het mooie van dit verhaal is nog dat Europa Amerika moet laten zien hoe je dit soort grappen oplost.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 okt 2008 10:02

Ik begrijp dat soort genoegzaamheid nooit, hoe vaak heeft Amerika Europa al wel niet moeten laten zien hoe je een 'grap' oplost?
And I love you

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 okt 2008 10:47

Optimatus schreef:Het mooie van dit verhaal is nog dat Europa Amerika moet laten zien hoe je dit soort grappen oplost.

Het toezicht op het bankwezen is in Amerika geheel anders, je kunt dus oo niet zomaar beide situaties vergelijken.

En volgens mij werden in Amerika op een eerder tijdstip banken genationaliseerd.

Terug naar “Archief”