Hoe gaan we om met onze ernstige zieke medemens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 19 sep 2007 16:07

Lalage schreef:Mijn moeder wordt volgende week geopereerd, ze heeft een tumor in haar baarmoeder :cry: We zijn er allemaal wel nuchter onder, je ziet 't ook zoveel om je heen. Ze zei zelf ook van nu ben ik een keer aan de beurt. Heeft iemand nog tips voor als ik op bezoek ga in het ziekenhuis?

Lieve Lalage ;) wees je zelf en volg je hart , dan ben ik er van overtuigd dat je er wel uit komt hoe je moet reageren ! HOu je haaks ik zal aan jou en je moeder denken !

Misschien begint voor u
de nieuwe dag van morgen
Weer met dezelfde zorgen
Of met dezelfde pijn
Maar die u gister hielp
Zal er ook vandaag weer zijn
Ik ben de alpha en de omega
Het begin en het eind
Aan alles komt een eind
Maar ook een nieuw begin
Dat heeft Hij eens gesproken
En daar geloof ik i

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 sep 2007 16:16

bedank alvast! Niet teveel bezoek: daar heeft m'n mama zelf al aan gedacht. Alleen wij kinderen en m'n pa en een goede vriendin mogen op bezoek komen in het ziekenhuis, zelfs de dominee moet maar even geduld hebben. Het ergste vind ze dat ze in het ziekenhuis moet liggen en dat ze dan misschien dingen mis ziet gaan, want ze is zelf ook verpleegster geweest. Dus het wordt even vervelend, maar 't is voor een goed doel!

Cisca: ik weet niet of je dit leest, maar heel veel sterkte. Ik denk aan je.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 sep 2007 16:30

heel veel sterkte Lalage en Borkdude
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 sep 2007 17:45

Gerdien B. schreef:heel veel sterkte Lalage en Borkdude
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 19 sep 2007 20:20

Cisca schreef:
Flappie schreef:Niet geheel eens. Alsof de mensen om de zieke heen de 'materieële' zaken niet gaan relativeren!

Het lijkt wel of sommig mensen om je heen veranderen, de goede niet te na gesproken, de één duidt er op dit of dat zou ik wel willen, dat werkt bij niet, dus dat regel ik zelf wel.

Dat kan zo zijn cisca, er zijn wellicht mensen die voor je gaan denken. Ik denk toch dat het gros er alles voor over zou hebben dat hun geliefde blijft leven. Dat betekent dat materieële zaken niet belangrijk meer zijn. En daar ging het hier om.

Lalaga, ik zal maar niet teveel zeggen maar ik hoop dat het goed gaat. Ik weet wel dat ik te overdonderd was en er niet bij na kon denken hoe me te gedragen. Ik weet niet eens meer hoe ik naar het ziekenhuis ging.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 sep 2007 20:39

Zolang er maar niet allerlei irritante mensen zich overal mee gaan bemoeien om zo nog even snel iets voor elkaar te krijgen. Je leest soms over mensen die over de zieke heen tegen elkaar worden uitgespeeld door mensen van binnenuit of buitenaf. Zieken worden soms uiterst onaangenaam beïnvloed door dit soort ellendelingen.

Hoe voorkom je dat? Ik kijk wel eens angstig naar wat mijn oma nog te wachten staat?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 sep 2007 21:23

Harm-J schreef:

*knuffel*

sela

Berichtdoor sela » 19 sep 2007 22:12

Harm-J schreef:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2007 06:29

Flappie schreef:Ik denk toch dat het gros er alles voor over zou hebben dat hun geliefde blijft leven. Dat betekent dat materieële zaken niet belangrijk meer zijn. En daar ging het hier om.

Toch niet ten koste van alles! Als iemand veel pijn heeft, dan kan er ook opluchting zijn als iemand dan eindelijk mag gaan.

Bedankt voor de bemoedigingen, we zullen zien hoe het gaat volgende week.

sela

Berichtdoor sela » 20 sep 2007 07:56

Lalage schreef:
Flappie schreef:Ik denk toch dat het gros er alles voor over zou hebben dat hun geliefde blijft leven. Dat betekent dat materieële zaken niet belangrijk meer zijn. En daar ging het hier om.

Toch niet ten koste van alles! Als iemand veel pijn heeft, dan kan er ook opluchting zijn als iemand dan eindelijk mag gaan.

Bedankt voor de bemoedigingen, we zullen zien hoe het gaat volgende week.

pijn is idd moeilijk.
iets wat je je geliefden en wie dan ook nauwelijks gunt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 sep 2007 09:09

Lalage schreef:Mijn moeder wordt volgende week geopereerd, ze heeft een tumor in haar baarmoeder :cry: We zijn er allemaal wel nuchter onder, je ziet 't ook zoveel om je heen. Ze zei zelf ook van nu ben ik een keer aan de beurt. Heeft iemand nog tips voor als ik op bezoek ga in het ziekenhuis?

Hou het , vooral de eerste dagen rustig, zonder bloemen met een scherpe geur, daar kun je je echt beroerd van voelen.

Sterkte, succes, 'k denk aan jullie.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 sep 2007 09:12

Sterkte Lalage!

En een hug voor Cisca!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 sep 2007 10:46

Optimatus schreef:Zolang er maar niet allerlei irritante mensen zich overal mee gaan bemoeien om zo nog even snel iets voor elkaar te krijgen. Je leest soms over mensen die over de zieke heen tegen elkaar worden uitgespeeld door mensen van binnenuit of buitenaf. Zieken worden soms uiterst onaangenaam beïnvloed door dit soort ellendelingen.

Optimatus schreef:inderdaad, dat is zee kwetsend, iemand neemt je plaats in, voor iets wat je nu nog kunt, en leuke gezellige afleiding hebt, waarom gunt iemand je dat niet, het is te hopen dat ze zelf nooit iets van belang ondervinden, want dan is de wereld te klein.

Hoe voorkom je dat? Ik kijk wel eens angstig naar wat mijn oma nog te wachten staat?

Het beste is om duurzame dingen te regelen via de notaris, 't is wel vreselijk duur, maar dingen gebeuren dan wel zoals je het elf wilt, zo heb ik het opgelost, deels via de notaris, mijn semi ouders zijn daar ook van op de hoogte er kan sua niets gesjoemeld worden, daarbij, heb ik het geluk, geen kapitaal te hebben.Soms is dat een geluk :lol: :lol: :lol:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 sep 2007 10:50

Hoe gaat 't nu met je Cisca?

Sterkte! Ook voor Lalage en fam!
pobody's nerfect

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 20 sep 2007 12:25

Lalage! Sterkte ermee! God zal met jou, je moeder en anderen om jullie heen, meegaan..

Cisca, jij ook erg veel sterkte!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”