Contactlenzen via internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 jan 2008 21:34

Lalage schreef:Goed, ik ben dus niet de enige die een negatieve ervaring met Pearle heeft :-S
Blijkbaar niet. Ik blijf bij EyeWish, daar zit goeie kennis.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 21:38

Ik heb ook lenzen, maar doe ze eigenlijk nooit meer in. Dan zie ik veraf maar niet, maar dat gepiel in mijn ogen, en die dingen die aan het eind van de dag droog worden, niet mijn ding. Dan maar zonder, en bij nood mn bril maar weer op. Of op belangrijke dagen datk ze weer een keer indoe.

Ik zit bij Specsavers, en die zijn gruwelijk streng. Ik moet voor ik een nieuwe doos wil voor een half jaar controle, en ze controleren alles. En er is maar 1 echte opticien, en die moet dat allemaal doen. Kost dus veel tijd, maar gebeurt volgens mij wel goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2008 11:22

Ik heb nu siliconenlenzen, die zitten erg fijn. Ze zijn van het merk biofresh. Ik kan ze alleen nergens op internet vinden en bij de opticien zijn ze best duur... dus als iemand toevallig weet waar ik dat kan vinden dan hoor ik het graag.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 jan 2008 17:58

Ik heb sinds een jaar ook lenzen en ik ben er super tevreden mee! In het begin dacht ik dat ik ze altijd zou blijven voelen, maar nu moet ik soms ff voelen of ze er nog wel inzitten :wink:

Ik heb ook halfjaarlenzen (zachte) en gebruik ze gemiddeld ook ruim 1,5 maanden. Het is natuurlijk wel een beetje geld klopperij om ze precies na een maand te verwisselen :wink:
Vorige keer wist ik alleen niet meer hoelang ik er nou al mee liep... Toen ik mn lens in wilde doen, zag ik dat er een stukje af was :shock: Ik dacht; najah, kan nog wel ff :) Maar helaas....hij deed erg pijn, dus ik haalde em er gelijk weer uit... en tjah...toen moest ik em er in gedeeltes uithalen :roll: Hij was dus echt versleten :P

Maar goed...verder eigenlijk nooit last! Ideaal bij regen enzo, anders fietste ik altijd met beslagen "ramen".
Wat niet prettig is, is als je in slaap valt met je lenzen in...dan weet ik niet hoe snel ik ze eruit moet halen, en tjah... mn ogen zijn dan zo droog, dat die lenzen ver te zoeken zijn...! :lol: Of als je in de auto zit en de warme of koude lucht staat hard te blazen...dat voel ik ect heel goed aan mn ogen en das minder, want doordat je ogen zo droog worden, zie je alles een stuk waziger en heb je steeds het idee of ie gedraait zit ofzo.

Maaruh...Ik ben dus erg tevrede met Pearle! :)
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2008 18:28

Dippie: dan heb je vast betere ogen dan ik ;) (zoals de meeste mensen)

Ik vind lenzen ook ideaal voor zwemmen.
Hebben jullie ook weleens dat er bij een nieuwe lens een hapje uit is? Of dat hij gewoon niet lekker zit. Ik moet zo af en toe wel een lens weggooien omdat 't gewoon niet goed is.

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 26 jan 2008 18:48

Ikzelf heb nooit last gehad van slechte lenzen, wel een keer een iets blauwere lens maar voor de rest niet.

Slapen met lenzen is ook geen probleem, nog nooit met m'n zondagse middagdutje uitgedaan.
Zelfs langer dan 36 uur inhouden is geen enkel probleem, maar daar maak ik geen gewoonte van.

Ik heb ook halfjaarlenzen (zachte) en gebruik ze gemiddeld ook ruim 1,5 maanden. Het is natuurlijk wel een beetje geld klopperij om ze precies na een maand te verwisselen

Ik volg het niet helemaal :? Mijn halfjaarlenzen gaan minimaal 6 maanden mee.
Of zeg je dat ze 7.5 maanden meegaan?

Wat betalen jullie voor halfjaarlenzen? en waar?
Ikzelf €66 bij plaatselijke opticiën.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 jan 2008 14:11

The Destroyer schreef:Ikzelf heb nooit last gehad van slechte lenzen, wel een keer een iets blauwere lens maar voor de rest niet.

Slapen met lenzen is ook geen probleem, nog nooit met m'n zondagse middagdutje uitgedaan.
Zelfs langer dan 36 uur inhouden is geen enkel probleem, maar daar maak ik geen gewoonte van.

Ik heb ook halfjaarlenzen (zachte) en gebruik ze gemiddeld ook ruim 1,5 maanden. Het is natuurlijk wel een beetje geld klopperij om ze precies na een maand te verwisselen

Ik volg het niet helemaal :? Mijn halfjaarlenzen gaan minimaal 6 maanden mee.
Of zeg je dat ze 7.5 maanden meegaan?

Wat betalen jullie voor halfjaarlenzen? en waar?

Ik bedoel: Je krijgt 6 setjes mee, dus voor een halfjaar. Zou betekenen dat je dus elke maand een nieuw setje gebruikt. Ik rek dat dus door ze gemiddeld 1,5 maand te dragen, dus doe ik er zeker 9 maanden mee ofzo.. Snap?

Ik heb btw nog nooit gezwommen met mn lenzen in. Volgens mij durf ik dat niet... Als ik ga douchen met mn lenzen in, ben ik al bang dat ik er eentje uit wrijf, omdat ik het niet prettig vind om water in mn ogen te krijgen :P
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 jan 2008 14:12

The Destroyer schreef:Wat betalen jullie voor halfjaarlenzen? en waar?

Hmm.. :roll: Ik betaal 140 euro bij Pearl voor een halfjaar....
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 jan 2008 14:22

Ik 13,50 voor 3 maanden (Kruidvat)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jan 2008 14:47

rafaell schreef:Ik 13,50 voor 3 maanden (Kruidvat)

kruidvat is een keer op radar of kassa geweest. Kijk er aub mee uit!

Maar hoe doen jullie dat. Lenzen via internet en controle bij de opticien. Is dat niet een beetje raar voor laatstgenoemde?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2008 19:27

Mijn opticien vindt het geen enkel probleem. Ik kom toch wel af en toe terug om de boel te laten meten.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jan 2008 20:46

Ja, maar meestal is de oogmeting gratis omdat hij weet dat je dan toch wel daar een bril/contactlenzen koopt. Zo stom om te zeggen: meet ze effe op, dan bestel ik ze via internet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2008 21:40

Je kunt toch eens in de 2 jaar laten meten en bij hem kopen voor een halfjaar en de rest via internet bestellen? Maar mijn opticien is heel aardig, ik ken hem al jaren en hij vroeg een keer na een meting of hij ze moest bestellen of dat ik ze via internet wilde bestellen ;) Toen heb ik ze toch bij hem besteld, want ik denk die man moet toch ook eten.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 feb 2008 21:17

Heb al ruim 3 jaar lenzen, bij de Pearle, absoluut geen negatieve ervaringen mee. Eerst een maandje harde geprobeerd, was een ramp! Toen snel zachte en pas kreeg ik weer een ander merk aangeraden, ander soort siliconen, beter als je veel computert, laat meer zuurstof door etc. Bevalt echt super! Nooit meer last van droge lenzen 's avonds enz.

Betaal 112 euro voor een half jaar nu, bij m'n vorige setje was dat iets goedkoper, maar dit is dan ook wel beter :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”