Welke eisen stel je aan een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Re: ..

Berichtdoor Lorijntje » 26 jun 2006 19:07

een van de eisen die ik stel: hij moet niet al te veel tijd van me willen :) Want heb zoooooooooveel te doen haha :) En ook niet willen trouwen binnen een kort aantal jaar. En al helemaal niet het idee hebben dat vrouwen thuis moeten zitten bij de kinderen en niet mogen werken!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jun 2006 19:16

Lorijntje schreef:een van de eisen die ik stel: hij moet niet al te veel tijd van me willen :) Want heb zoooooooooveel te doen haha :) En ook niet willen trouwen binnen een kort aantal jaar. En al helemaal niet het idee hebben dat vrouwen thuis moeten zitten bij de kinderen en niet mogen werken!!

Je zou wel gek zijn met een dergelijke studie als je doet :wink: Maar goed, dan maar onthouding hé 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 19:28

Lorijntje: als je een paar jaar verkering hebt, word je gek van al dat gereis en gelogeer enzo, dan wil je wel trouwen hoor... (tenzij je gaat samenwonen zonder te trouwen, dat scheelt ook een hoop tijd)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 26 jun 2006 19:34

Lalage schreef:Lorijntje: als je een paar jaar verkering hebt, word je gek van al dat gereis en gelogeer enzo, dan wil je wel trouwen hoor... (tenzij je gaat samenwonen zonder te trouwen, dat scheelt ook een hoop tijd)

Hmm, ik ben toch een heel zedig meisje Lalage? :) En kan me altijd heeel goed beheersen :) Hm, je hebt gelijk met dat gereis. Tis beter zonder mannelijk aanhangsel opt moment.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 19:57

Lorijntje schreef:Hmm, ik ben toch een heel zedig meisje Lalage? :) En kan me altijd heeel goed beheersen :)

Hmmm, dat vind ik makkelijk praten als je geen relatie hebt... :roll:
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 jun 2006 20:11

Lorijntje schreef:een van de eisen die ik stel: hij moet niet al te veel tijd van me willen :) Want heb zoooooooooveel te doen haha :) En ook niet willen trouwen binnen een kort aantal jaar. En al helemaal niet het idee hebben dat vrouwen thuis moeten zitten bij de kinderen en niet mogen werken!!

Nou, ik ben juist blij dat mijn vriend ook vind dat ik (als het zover mag komen) thuis moet/mag zitten bij de kids :wink: Das mijn doel in mijn leven zo'n beetje. Een gezinnetje stichten en daarvoor helemaal zijn. Maar kwil dan wel 1 dag in de week werken, maar dat vind ie helemaal prima :)
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 20:13

Ik denk dat je als vrouw tegenwoordig wel MOET werken, of je (aanstaande) man moet een megasalaris hebben... Sommigen komen echt niet rond van 1 salaris en al helemaal niet als je ook kinderen mag hebben.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2006 20:16

Mijn vriend vind het heerlijk om 'later' voor het inkomen te zorgen. We willen een huis kopen, maar absoluut niet op twee hele inkomens. Al hebben we allebei echt wel wat met kinderen, ik geloof nog altijd in het feit dat de moeder dichter bij het kind staat dan de vader, naja, op een andere manier dan :)
Maar het is mijn doel niet om fulltime mama te zijn, en lekker bij de kindjes te zitten, het eten op tafel hebben als mn mannetje thuiskomt... Brr ;)
Ik blijf lekker parttime werken, is makkelijk met mijn opleiding, en zal zo af en toe best eens koken. Maar dat mag hij net zo goed, evenals stofzuigen enzo
Mn vriend zn moeder was altijd thuis, werkte er amper bij, en zn vader zorgde voor het inkomen. Hij vind dat eigenlijk best. MIjn ouders hebben altijd samen gewerkt, en ik vind dat veel lekkerder, lijkt me...

Naja, we bespreken het nog wel eens als we trouwen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 20:40

beetje off topic....

maar ik bedacht vandaag nog: als ik het talent heb gekregen om medisch onderzoek te doen (nouja dat hoop ik dan dat ik dat kan ;)) en jullie het talent om een paar kinders groot te brengen, dan doen we toch allemaal wat we kunnen... En als je lid bent van een kerk dan kom je vast ook als niet-ouder wel kinderen tegen waar je een christelijk voorbeeld voor kunt zijn. Anyway: nog ff geen kindjes voor mij. Is trouwens ook niet echt ruimte voor in ons toekomstige minihuisje.

nu weer on topic: hebben jullie je vriend(in)/man/vrouw ook een beetje geselecteerd op het feit dat hij/zij hetzelfde denkt over later kinderen krijgen en de taakverdeling?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 20:44

Lalage schreef:nu weer on topic: hebben jullie je vriend(in)/man/vrouw ook een beetje geselecteerd op het feit dat hij/zij hetzelfde denkt over later kinderen krijgen en de taakverdeling?

Nee, want daar hebben we het niet eens over gehad... 8) Nu praten we er natuurlijk wel over en gelukkig denken we er hetzelfde over. Maar ik vind dit onderwerp niet iets om dat vóórdat je een relatie begint al te bespreken.
Afbeelding

Rhode
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rhode » 26 jun 2006 20:48

Gelovig, lief, zorgzaam
Veni Creator Spiritus

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 jun 2006 20:52

eisen aan een relatie: wederzijds respect (dat lijkt me te horen bij liefde) en elkaar vrij laten, tenzij de ander gevaar loopt

en misschien nog meer, maar eigenlijk kan ik weinig anders verzinnen;)

ik ben niet zo veeleisend 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2006 20:55

Lalage schreef:
nu weer on topic: hebben jullie je vriend(in)/man/vrouw ook een beetje geselecteerd op het feit dat hij/zij hetzelfde denkt over later kinderen krijgen en de taakverdeling?

Misschien onbewust wel een beetje. Als ik van een jongen zou horen dat hij graag een vrouw wil die kindjes krijgt en bij de kindjes blijft, dan zou ik daar op afknappen denk ik, of het ff heeeeeel goed doorspreken van tevoren.
Ik kende mijn vriend voor we verkering kregen al erg goed, en wist dat hij erg graag kinderen wilde, maar geen traditionele verdeling van man-vrouw. En dat leek me wel wat ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 21:07

Daphne: misschien is het ook meer iets dat je later bespreekt, maar iig wel voor je gaat trouwen ;)

goed we gaan wel weer on topic, tralalaaaaaa (ik geloof dat ik hier maar weg moet gaan)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2006 21:19

Lalage schreef:Daphne: misschien is het ook meer iets dat je later bespreekt, maar iig wel voor je gaat trouwen ;)

goed we gaan wel weer on topic, tralalaaaaaa (ik geloof dat ik hier maar weg moet gaan)

Ja, dat vind ik ook, dat je zulke dingen wel van elkaar moet weten voor je getrouwd bent. (wel zo handig... 8) ) Maar voor mij is dit geen eis voor een relatie.
Afbeelding

Terug naar “Archief”