Raido schreef:Gelukkig doen wij 'on nuchtere' mederefowebbers die wel Hoger/Hoog/Hypersensitief zijn dat ook niet.Ik heb ook een behoorlijk goed geheugen met datums die nergens op slaan en die je toch opgeslagen hebt, en inderdaad geuren, kleuren etc. die je aan andere mensen/ gebeurtenissen doen denken. Er moet niet doorgedraafd worden...
Ik heb een beeetje het gevoel dat je wat te graag een HSP'er als iets aparts wilt zien. Het is gewoon een gamma aan verschillende dingen, die over het algemeen niet in die mate voorkomen bij mensen, sommige mensen hebben dat wel, en dan gaat het niet om 4 van de 100 puntjes maar zeg maar 75 van de 100 punten. Ik denk ook dat jezelf erg goed weet wanneer je hoogsensitief bent.. Het is uiteraard leuk om allerlei dingen bij jezelf te herkennen die zoveel mensen voelen en zien.
Personen die hoogsensentief zijn ervaren het alleen denk ik wat anders. Daarbij nog dit: ik vind het wat 'lullig' om een hoogsenentieve mensen te bestempelen als 'onnuchter' (je maakt immers de split HSP'ers | nuchteren). Ik ben een ijskonijn en zo nuchter als een geheelonthouder, en best hoogsensitief.
Ik heb juist behooorlijk het gevoel dat men zich hier graag als een HSP wil zien. Hoe jij het presenteert: 'gewoon een gamma een verschillende dingen', het overgrote deel van de HSP's hier vindt dat klaarblijkelijk niet, gezien de commotie die er ontstaat als je er kritisch naar kijkt.
Ik bestempel de hoogsensitieve mensen niet als onnuchter, ik bestempel de niet-HSP's alleen als nuchter. Over de hoogsensitieven liet ik me niet uit, dus waar 'lullig' op slaat...