HSP (Hoog Sensitieve Personen)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 17:39

Raido schreef:
Ik heb ook een behoorlijk goed geheugen met datums die nergens op slaan en die je toch opgeslagen hebt, en inderdaad geuren, kleuren etc. die je aan andere mensen/ gebeurtenissen doen denken. Er moet niet doorgedraafd worden...
Gelukkig doen wij 'on nuchtere' mederefowebbers die wel Hoger/Hoog/Hypersensitief zijn dat ook niet. ;)

Ik heb een beeetje het gevoel dat je wat te graag een HSP'er als iets aparts wilt zien. Het is gewoon een gamma aan verschillende dingen, die over het algemeen niet in die mate voorkomen bij mensen, sommige mensen hebben dat wel, en dan gaat het niet om 4 van de 100 puntjes maar zeg maar 75 van de 100 punten. Ik denk ook dat jezelf erg goed weet wanneer je hoogsensitief bent.. Het is uiteraard leuk om allerlei dingen bij jezelf te herkennen die zoveel mensen voelen en zien.

Personen die hoogsensentief zijn ervaren het alleen denk ik wat anders. Daarbij nog dit: ik vind het wat 'lullig' om een hoogsenentieve mensen te bestempelen als 'onnuchter' (je maakt immers de split HSP'ers | nuchteren). Ik ben een ijskonijn en zo nuchter als een geheelonthouder, en best hoogsensitief.

Ik heb juist behooorlijk het gevoel dat men zich hier graag als een HSP wil zien. Hoe jij het presenteert: 'gewoon een gamma een verschillende dingen', het overgrote deel van de HSP's hier vindt dat klaarblijkelijk niet, gezien de commotie die er ontstaat als je er kritisch naar kijkt.

Ik bestempel de hoogsensitieve mensen niet als onnuchter, ik bestempel de niet-HSP's alleen als nuchter. Over de hoogsensitieven liet ik me niet uit, dus waar 'lullig' op slaat...

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 apr 2006 17:39

Mensen, het gros van de rw-ers hier is een HSP.

:lol: :lol: :lol: :lol: jij bent echt goed in overdrijven zeg...

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 17:46

marina87 schreef:

Ik heb ff voor jou het hele topic doorgekeken en gekeken bij de mensen die vaker reageerden en een standpunt innamen.

Het lijstje:

HSP
- marina87
- Raido
- mystery
- essieee
- bloob
- joos
- believer
- André

niet-HSP
- Aragorn
- Airke
- Rafaell
- Tobbe

Dus twee keer zoveel HSP's dan niet-HSP's. En als je dat dan een beeetje overdrijft, is het het gros.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 05 apr 2006 17:47

Tobbe schreef:Zoals Raido met zijn hoofdtelefoon, ik zie er daar van dagelijks meer mét dan zonder. Allemaal HSP - zeker als ze ook nog een keer naar de grond kijken - ?

Een Elstar is een appel, dus iedere appel is een Elstar. :roll:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 17:49

Javaca schreef:
Tobbe schreef:Zoals Raido met zijn hoofdtelefoon, ik zie er daar van dagelijks meer mét dan zonder. Allemaal HSP - zeker als ze ook nog een keer naar de grond kijken - ?

Javaca houdt van esra, dus esra houdt van Javaca.

Ja toch? :P

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 05 apr 2006 17:52

Tobbe schreef:
Javaca schreef:

Javaca houdt van Esra
Esra houdt van Javaca
Esra en Javaca houden van elkaar.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 apr 2006 17:52

Tobbe schreef:
marina87 schreef:

Ik heb ff voor jou het hele topic doorgekeken en gekeken bij de mensen die vaker reageerden en een standpunt innamen.

Het lijstje:

HSP
- marina87
- Raido
- mystery
- essieee
- bloob
- joos
- believer
- André

niet-HSP
- Aragorn
- Airke
- Rafaell
- Tobbe

Dus twee keer zoveel HSP's dan niet-HSP's. En als je dat dan een beeetje overdrijft, is het het gros.

Liefje, dit topic is 960 keer bekeken, je denk toch niet alleen door de mensen die je net opnoemd??? :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2006 17:54

Tobbe schreef:
Javaca schreef:

Nee.

En je lijstje klopt ook niet. Een aanzienlijk aantal van de mensen die reageerden hebben zich niet uitgesproken over hun al dan niet HSP-zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 apr 2006 17:55

Tobbe, in vredesnaam..

We hebben 4217 geregistreerde gebruikers

- marina87
- Raido
- mystery
- essieee
- bloob
- joos
- believer
- André

Ik ben dan geen ster in rekenen, maar naar ik geloof reken ik beter dan jij (Lalage, jij bent wiskundig genie, geef me even gelijk ;) 7 personen dat is 0,18970832345269148683898506046953 % van 4127 mensen. Kortom je overdrijft.

Ik heb na deze reactie van je:
Je kunt zelf toch ook niet weten wat iemand onthoudt/ruikt/ziet... Zoals Raido met zijn hoofdtelefoon, ik zie er daar van dagelijks meer mét dan zonder. Allemaal HSP - zeker als ze ook nog een keer naar de grond kijken - ?
Helemaal geen zin meer om me nog bezig te houden met deze discussie. Ik gaf met die opmerking alleen aan hoe ik daar mee om ga, met een wereld die als een gek op mij afkomt. Als jij dan; opeens; dat als 'het einzig-wäre-beeld van DE stereotype 'HSPer' wilt zien dan vind ik dat erg jammer. Ik geef iemand een antwoord op haar vraag; hoe sluit ik mij daar voor af? Nou op die manier dus.

En mensen met koptelefoons die naar beneden kijken zijn vaker Shoegazers. Totzover mijn laatste reactie hier. Dag
Laatst gewijzigd door Raido op 05 apr 2006 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 17:58

Aragorn schreef:En je lijstje klopt ook niet. Een aanzienlijk aantal van de mensen die reageerden hebben zich niet uitgesproken over hun al dan niet HSP-zijn.

"Ik heb ff voor jou het hele topic doorgekeken en gekeken bij de mensen die vaker reageerden en een standpunt innamen."

Het was geen algemene lijst van kijkers. Lees maar, er staat wel wat er staat. *edit* dit geldt ook voor Marina87

Btw, Raido, ik zei ook dat ik een beeetje overdreef.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 apr 2006 18:00

Volgens jou redenering zijn bijna alles RW'ers ook wielrenners, aangezien wielrenners in het wielrentopic meer aanwezig zijn dan anderen. Wees eerlijk; hoeveel mensen klikken door naar Psychologie? weinig..

Hoeveel naar HSP? bijna niemand. HSP zijn.... hoi; ik ben Raido en mens.
Laatst gewijzigd door Raido op 05 apr 2006 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2006 18:01

Ik kan me anders niet herinneren dat bijvoorbeeld joos heeft gezegd dat ze zelf HSP zou zijn. Een standpunt innemen aangaande HSP wil niet zeggen dat je het dan ook zelf hoeft te zijn.

Er wordt hier overigens wel heel onzorgvuldig met statistieken omgesprongen zeg..

Als er hier 7 personen reageren wil dat natuurlijk niet zeggen dat er op heel rw maar 7 HSP´ers zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 apr 2006 18:05

Liefjes, voor alle duidelijkheid; Ik ben ook geen HSP-er, denk ik..dénk ik hoor..hm..denk ik dat..hélp! ben ik HSP-er??

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 05 apr 2006 18:08

Raido schreef:Hoeveel naar HSP? bijna niemand. HSP zijn.... hoi; ik ben Raido en mens.

De P van HSP verwijst naar Person. Dus HSP-zijn, is het hypersensitive person zijn. En personen zijn mensen.

Ok ok, het lijstje was een indicatie. Mij bekroop het idee dat er meer HSP's waren die reageerden in dit topic. Vandaar mijn lijstje. Vermoedelijk zijn er mensen vergeten, en heb ik overdreven.
Enfin, ik ben ook maar P.
Laatst gewijzigd door Tobbe op 05 apr 2006 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 05 apr 2006 18:08

Raido....... je zou toch niet meer reageren? :lol:

Terug naar “Archief”