Knielen op een bed violen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 dec 2005 11:56

En waarom het boek populair is? Het is naast goed geschreven ook heel herkenbaar voor heel veel Nederlanders (autochtone vooral). Het beschrijf een deel van de geschiedenis die veel mensen kennen.
Klopt, veel mensen zijn in hun ogen ook opgegroeid in een protestants milleu, zijn daar afgeraakt, maar je roots liggen daar nog. Dan komt er een boek, die een extreem protestants milleu schetst, en mensen zien dat als 'ja.. zo was het'..

Maar ik geloof stiekem niet dat het boek zo representatief is voor het protestantse milleu van velen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 dec 2005 12:04

Nee, mijn huisgenoot is bijvoorbeeld niet opgevoed in een 'thuislezers-sekte' *:mrgreen:* maar wel heel erg geraakt door het boek omdat hij zoveel punten herkent. Hij herkent veel donkere woorden vanuit de tegenstand die hij ondervonden heeft in zijn homo-zijn etc.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 dec 2005 12:07

kurtyo schreef:Nee, mijn huisgenoot is bijvoorbeeld niet opgevoed in een 'thuislezers-sekte' *:mrgreen:* maar wel heel erg geraakt door het boek omdat hij zoveel punten herkent. Hij herkent veel donkere woorden vanuit de tegenstand die hij ondervonden heeft in zijn homo-zijn etc.
Klopt, het vocabulair van veel protestanten (om ze zo maar te noemen) komt vaak overeen, toch heb ik moeten zoeken in de Bijbel naar de zin : En Hij naderde de duisternis waarin God was, het staat echt 1 keer in de Bijbel..

Het is een mooi boek, maar toch vind ik de bloemen van Oscar Kristelijn mooier..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 dec 2005 12:10

Ik zal wel zien, eerst lezen dan oordelen is mijn motto in dit geval.. :P

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 dec 2005 12:11

kurtyo schreef:Ik zal wel zien, eerst lezen dan oordelen is mijn motto in dit geval.. :P
Helemaal mee eens :) Hij pronkt ook in mijn boekenkast ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 dec 2005 12:32

Zaterdag lag er een enorme stapel bij de bruna, toen ik vandaag keek (moest er toch zijn :)) lag er nog maar 1.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2005 12:34

En Jan Siebelink heeft eindelijk z'n sportwagen. :mrgreen:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 20 dec 2005 19:05

en zn hondje is dood...stond in de krant 8) (ik heb niet verder gelezen dan dat alleen zn hondje dood was, volgens mij had iemand er een kunstwerk over gemaakt ofzo)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 dec 2005 11:39

ah, weer een bron van inspiratie om over te schrijven

MAar goed, wie kan mij het boek lenen? Mijn nieuwsgierigheid is tot het uiterste gestegen
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 dec 2005 11:41

meschianza schreef:MAar goed, wie kan mij het boek lenen? Mijn nieuwsgierigheid is tot het uiterste gestegen

Collateral natuurlijk. 8)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 dec 2005 12:17

Daarom, daar heb je meer kans: bij mij duurt het nog wel even voordat mijn huisgenoot (mannelijk), ik, mijn andere huisgenoot (vrouwelijk), moeder, etc. het gelezen hebben... 8) En ik woon nog niet in Utrecht *cynismemodus aan!*

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 21 dec 2005 13:40

meschianza schreef:ah, weer een bron van inspiratie om over te schrijven

MAar goed, wie kan mij het boek lenen? Mijn nieuwsgierigheid is tot het uiterste gestegen

Als je naar Groningen komt om het op te halen... :D
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 dec 2005 14:16

Aragorn schreef:
meschianza schreef:MAar goed, wie kan mij het boek lenen? Mijn nieuwsgierigheid is tot het uiterste gestegen

Collateral natuurlijk. 8)

Uiteraard, ik moet hem alleen eerst nog even terugkrijgen. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 dec 2005 14:21

Ja, da's ook weer woar. 8)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 dec 2005 19:44

:mrgreen:

Terug naar “Archief”