caprice schreef:Voor een groot deel heb je gelijk. Het kan algemeen genadewerk zijn in een mensenleven, maar het bijzondere genadewerk van eeuwigheidswaarde dat door Gods Geest in het hart gewerkt wordt, werkt altijd aan op Christus. Om Hem gaat het alleen. En dat is niet een beetje meepraten met de stroom, over Jezus, een Jezus met vijf letters, maar een bevindelijk doorleven van Zijn gemeenschap. Verlangt zo iemand om God beter te leren kennen? Verlangt zo iemand (van het juichend christendom) naar meerder kennis van de Heere Jezus Christus, en opwas in de genade?
Dan heb ik het nog niet eens over de kennis van onze ellende gehad.
Mijn vrees is namelijk dat er velen onder zijn die maar wat meepraten, over iets dat ze niet bezitten, en aan de andere kant zich maar uitleven in de zonde. Maar dat is lang niet bij allemaal zo.
Dat bedriegen van de mensen komt niet alleen daar voor, maar ook in alle andere kerken. Misschien net zo goed in de gemeente waar ik lid ben. Daar zit misschien wel de grootste bedrieger van de gemeente aan het Heilig Avondmaal, maar daar komt een keer een einde aan, want God kunnen we niet bedriegen. De Heere heeft lust in waarheid in 't binnenste. Niet aan uitwendige vroomheid.
En dat is nu een grote zorg van mij. Dat velen denken op reis te zijn naar de hemelstad, maar dat ze niet door het poortje op de smalle weg terechtgekomen zijn.
waarom ben je zo druk met het behoud van iemand anders. En hoe iemand als christen zou moeten leven volgens jou..
ik vindt het mooi dat je zegt "God kijkt naar ons binnenste"
Dat is de waarheid. God ziet niet aan wat voor ogen is, maar Hij kijkt naar ons hart! Ik hoop dat jij dat ook zal doen.. Ik merk dat ik en mensen om mij heen die uit de "ger. gem" hoek komen. Een handje hebben van mensen veroordelen, hij doet dit of dat, dus hij kan nooit een kind van God zijn.. Hij of zij zit zo ongeintreseerd te luisteren naar de preek, dat kan geen kind van God zijn. Hij hecht zoveel waarde aan zijn auto hij kan geen kind van God zijn..
Maar we moeten Jezus volgen hierin, hij kijkt naar het hart.. Ik wens je Gods zegen toe in het ontdekken hoeveel mensen God heeft verandert van God vervloekers naar God zoekers! (ven pinkster mensjes tot oud-ger gemmers)