Berichtdoor Mariamagdalena » 19 aug 2004 12:45
Wij hebben de kinderen alleen vroeger, na 4 of 5 waarschuwingen wel eens een tik voor de broek gegeven. Maar dan moeten ze echt het bloed onder je nagels vandaan halen, en meer een tik voor de schrik, dan dat ze dat echt voelde.
Ik denk dat dat juist wel goed is, af en toe een corrigerende tik.
Bij mij thuis, kregen wij wel harde klappen, maar nooit van ons vader, maar alleen van ons moeder, en hard ook, maar ze hadden ook andere gemene straffen, die ik nooit zou doen, zoals je hoofd onder de ijskoude kraan houden, met een bak eronder dat je denkt dat je stikt. En nog zulke dingen.Vanaf dat je een peuter was. Dat was vroeger normaal, maar ik zie het als mishandeling. ik durfde bv nooit zwemmen te leren daardoor.
Ik denk dat een zachte tik minder erg is dan geestelijke mishandeling.
ik heb als kind bv liever een tik voor de broek dan bv een maand huisarrest of een week geen zakgeld of dat soort onzin.
Huisarrest vind ik wel mishandeling, niet 1 dag, maar 1 maand bv, als iemand een puber is. Dan isoleer je een kind van zijn/haar vienden. En ik denk dat vrienden belangrijk zijn.
En vieze dikke havermoutpap dwingen te eten vind ik ook mishandeling.
En negeren vind ik al helemaal niet leuk om te doen bij een kind. Heb ik nooit gedaan, want dat vind ik zo rot.