Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 11:11

Kijk, als ik 1 tekst vind die mijn mening bevestigt, kan jij niet meer ontkennen dat het niet zo is.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 11:21

Het Weermannetje schreef:Kijk, als ik 1 tekst vind die mijn mening bevestigt, kan jij niet meer ontkennen dat het niet zo is.

Er staat ook: geloof in de Heere Jezus Christus en gij ZULT zalig worden... Wat doe je daar dan mee????

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 11:22

Ben ik het mee eens, alleen hoe je zalig wordt...

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 12:08

Het Weermannetje schreef:Ben ik het mee eens, alleen hoe je zalig wordt...

Weet je dat je zo komt met iets in je handen?? God wil dat je niets meebrengt, anders heb je Hem niet volledig nodig...!!! Hij wil in je hele hart wonen, en je mag komen... zonder iets. Zonder zondekennis, want die voorwaarde wordt nergens gevonden. Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt!! Ben je dan niet vermoeid en belast? Of denk je dat het iets heel speciaals moet zijn? God werkt meestal geleidelijk... een bekering als die van Paulus kom je niet vaak tegen hoor.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 18 mei 2004 12:09

Het Weermannetje schreef:Uw doen is rein, Uw vonnis gans rechtvaardig.

Ok, Psalm 51, wel in berijmde versie!!! Dit staat dus niet in de Bijbel...

Ik wil niet ontkennen dat er een waarheid in zit. Een mens moet ten opzichte van God erkennen dat als God zijn zonden in rekening brengt, hij niet kan bestaan: Ps. 130: "Zo Gij, HEERE! de ongerechtigheden gadeslaat; HEERE! wie zal bestaan?" Maar er komt ook wat achter: "Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt." En dat mis ik bij jou.
God wíl ook vergeven. Idem bij Psalm 51: David erkent zijn schuld ten opzichte van God, maar vraagt toch om vergeving met een beroep op Gods belofte: "Een gebroken en verslagen hart zult Gij niet verachten".
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:15

Maar voordat er vergeven kan worden, moet er iets zijn om te vergeven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:22

Het Weermannetje schreef:Why? Bovenstaande tekst is toch duidelijk genoeg? Kom maar eens met het bewijs dat het niet in de Bijbel staat!

kootje heeft dus al bewezen dat het niet in de bijbel staat, en ik wil er nog even aan toevoegen dat die tekst niet zonder meer over gezet kan worden naar jouw dogmatiek.

Maar voordat er vergeven kan worden, moet er iets zijn om te vergeven.

Wilde je dan gaan vertellen dat dat er niet is ofzo?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:25

Nee, maar dat ik dus niet loochen dat je vergeven moet worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:27

Het Weermannetje schreef:Nee, maar dat ik dus niet loochen dat je vergeven moet worden.

Nee duh.. doe je dat dan?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:29

kootje heeft dus al bewezen dat het niet in de bijbel staat, en ik wil er nog even aan toevoegen dat die tekst niet zonder meer over gezet kan worden naar jouw dogmatiek.

Moet je niet na 1 tekst pas zeggen... :wink: :roll:

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 12:30

Het Weermannetje schreef:

Moet je niet na 1 tekst pas zeggen... :wink: :roll:

Daar werk jij aan mee... jij noemt er slechts 1tje. Ja, daar kun je dan ook niet enorme waarde aan hechten. Er staat veel meer in de bijbel dan die ene tekst (die volgens jou in de bijbel staat :mrgreen: )

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:33

Sorry hoor... :oops:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 mei 2004 12:39

Om toch maar weer terminologie te gebruiken:
Ik ben het in zoverre met oa Weerman eens, dat het zeker "Gods gewone weg" is om door de kennis van ellende tot Christus te komen.

Echter, dit is niet een voorgeschreven weg, maar wel een weg die je vaak tegen komt.
Maar denk eens aan Levi!
"Volg mij", klonk het en Levi ging.

En dan geen inlegkunde AUB, in de trant van: en op dat moment zag Levi zijn schuld. Nee, ik lees alleen: Levi stond op en ging. Toch?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 12:42

TheKeimpe schreef:Om toch maar weer terminologie te gebruiken:
Ik ben het in zoverre met oa Weerman eens, dat het zeker "Gods gewone weg" is om door de kennis van ellende tot Christus te komen.

En het verschilt ook nogal wat je ziet als ellendekennis. Is dat een beamen van je onmacht om de wet te voldoen, of moet je daar maanden depressief voor rondlopen? Allebei 'ellendekennis', maar het kan per persoon stukken verschillen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 mei 2004 15:38

Het Weermannetje schreef:Kijk, als ik 1 tekst vind die mijn mening bevestigt, kan jij niet meer ontkennen dat het niet zo is.
pertinent geen waar. Ten eerste is het de vraag in welke context de tekst staat, ten tweede is het de vraag wat andere teksten over deze tekst zeggen, ten derde is het de vraag of je de tekst in z'n algemeenheid toe mag passen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”