Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2008 11:44

de liddl hier in de wijk is echt prut met peren. Daarom ga ik naar de aldi in de stad.

Halen brood en brinta bij de super de boer.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 12:55

Brinta wordt ook steeds duurder, van de winter betaalde ik nog 95 cent voor een pak, nu al €1,20 (zowel bij C1000, Coop en Agrimarkt).

Het geeft mij wel eens een machteloos gevoel dat de produkten steeds duurder worden, je kunt er niets aan doen maar het gebeurd wel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2008 13:00

Je (en/of je man) zal toch ook steeds meer verdienen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 13:15

Nee

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jul 2008 13:18

Misschien begint hier in Nederland door te dringen dat er op de wereld een voedselprobleem schijnt te zijn.

@Annet: Maar is het werkelijk zo dat je man nog niet eens inflatiecorrectie krijgt?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 13:25

wat is inflatiecorrectie?

per januari verschilt het wel eens wat omdat je dan met procentuele verschillen zit geloof ik. Verder krijgt hij geen loonsverhoging meer op zijn leeftijd. Dus probeert hij maar zoveel mogelijk overuren mee te pakken. Wordt hij trouwens door collega's wel beetje op aangekeken, zo van : hebberd, jij wil ook altijd werken.

Maar goed hun vrouwen werken. Dat brengt bij hun weer wat extra binnen toch?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2008 13:40

Misschien begint hier in Nederland door te dringen dat er op de wereld een voedselprobleem schijnt te zijn.

Het duurt even, maar uiteindelijk... ;)

Nederlanders kunnen zo ontzettend zeuren.
En de journaalberichten over zimbabwe en midden-Amerika waar voedselrellen zijn slaan we liever over. Daar gaan de prijzen 30 keer over de kop.
Maar nee, laten we ons daar niet druk om maken.
pobody's nerfect

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jul 2008 13:43

Annet, er wordt vastgesteld met hoeveel procent de prijzen in NL gemiddeld zijn gestegen, en dat heet inflatie.
Als je loon uitgegroeid is, wordt het normaal gesproken ieder jaar nog wel gecorrigeerd met hetzelfde percentage.

Nu is in NL de inflatie bijna altijd laag, dus het scheelt niet zoveel. Dit in tegenstelling tot sommige Afrikaanse landen, waar Jo'tje op doelt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 13:53

ik weet gerust wel dat wij het in Nederland ontzettend goed hebben maar baal er wel van hoe de prijzen stijgen. Heb een gezin met 4 kinderen, hoef echt niet in overdreven luxe te leven maar het is toch wel fijn als je ze een en ander kunt bieden.

Wij leven niet in armoede, echt niet. We hebben een fijn huis met tuin, elke dag eten, drinken en kleding. Ben blij dat ik niet zulke hoge eisen stel aan het leven als sommige mensen die ik ken. We hebben geen geld over voor vakantie, maar kunnen onszelf thuis prima vermaken. Volgens mij is het, hoe meer geld je hebt hoe meer ontevreden je bent.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2008 13:59

Dat is zeker zo!
Doelde ook niet specifiek op jou hoor, ook al was het wel na jouw post.
Maar het valt me gewoon op bij Nederlanders in het algemeen.
We houden onszelf liever dom, dan hoeven we ons er ook geen zorgen om te maken zegmaar.
pobody's nerfect

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 jul 2008 14:51

*Annet* schreef:ik weet gerust wel dat wij het in Nederland ontzettend goed hebben maar baal er wel van hoe de prijzen stijgen. Heb een gezin met 4 kinderen, hoef echt niet in overdreven luxe te leven maar het is toch wel fijn als je ze een en ander kunt bieden.

Wij leven niet in armoede, echt niet. We hebben een fijn huis met tuin, elke dag eten, drinken en kleding. Ben blij dat ik niet zulke hoge eisen stel aan het leven als sommige mensen die ik ken. We hebben geen geld over voor vakantie, maar kunnen onszelf thuis prima vermaken. Volgens mij is het, hoe meer geld je hebt hoe meer ontevreden je bent.

hier precies het zelfde, en af en toe is dat best frusterend, om niet op vakantie enzo te kunnen, of de kleren te kopen die je echt leuk vind, maar goed alle 4 de kids zijn gezond, en we hebben een lekker huis.
maar als je dan leest over mensen met een uitkering die mopperen over de vakantie die ze aangeboden krijgen, wordt ik echt woest, mijn man werkt keihard, het geld gaat allemaal op aan het leven met 4 kids. als ik een vak aangeboden kreeg zou ik echt niet mopperen, maar goed.
het leven wordt toch steeds duurder, en dan kan je wel zeggen dat het in afrika nog erger is, maar daar heb je niks aan als je je laatste centen telt om nog boodschappen te kunnen doen.(nou klink ik wel heel zielig, maar dat valt ook wel mee hoor)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 15:08

maar ik snap wel wat je bedoelt!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2008 16:31

Bij ons thuis moest er ook op het geld gelet worden, maar een moeder die altijd thuis is als je uit school komt is heel veel waard. Liefde en aandacht zijn nog altijd het belangrijkste wat je als kind van je ouders kunt ontvangen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2008 17:13

Is ook wel erg vervelend dat de prijzen zo stijgen. Vooral de groente en het fruit vallen mij erg op. Ik ga ongeveer 1xpermaand naar de Aldi en haal ik heel veel voorraad....rijst, vuilniszakken,zalm uit de vriezerm, snoepetc. De rest van de tijd ga ik naar de AH. Moet zeggen dat ik dat een hele fijne winkel vind.

Niet op vakantie kunnen is wel vervelend. Al moet ik wel zeggen dat het tegenwoordig als een recht gezien wordt om te gaan.Je bent bijna achterlijk als je niet 1xof vaker gaat. Wij zijn vorig jaar voor het eerst sinds jaren op vakantie geweest. Tijdens onze studie hadden we gewoon geen geld. Ik had alleen stufi en mn man kreeg niets tijdens zijn studie.Hij was namelijk al te oud toen hij ging studeren en moest al uit geldnood bij zn ouders gaan wonen.Vervolgens zijn we getrouwd....toen hadden we ook geen geld meer voor een huwelijksreis. Dit jaar krijgen we een kleineen zij net verhuisd, dus houdt het financieel ook even op. Al moet ik wel zeggen dat als we het geld wel hadden gehad ik nu ook niet was gegaan.Ik vind het zo zielig om met een kleine uk op vakantie te gaan.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 21 jul 2008 17:24

Volgens mij is het, hoe meer geld je hebt hoe meer ontevreden je bent.

Wat een onzin. Ik kom zelden of nooit ontevreden mensen tegen.

Terug naar “Archief”