Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2009 14:19

volgens mij met de hand (tenminste, zo doet mijn vriendin het)

hele leuke foto's TT !!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 jul 2009 14:42

Een vriendin van mijn moeder doet het met de naaimachine.
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 24 jul 2009 15:57

Het quilten die ik eigenlijk met de hand. Dat vind ik heerlijk ontspannen. Zo lekker op de bank of in mijn stoel, tafeltje met lapjes en alles bij de hand, mooi muziekje op en dan gewoon aan de gang. Heerlijk ontspannen!
Maar het patchworken die ik ook wel op de naaimachine. Als er veel kleine lapjes zijn zet ik die ook met de hand aan elkaar.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 13 aug 2009 20:19

Ik heb net 1.5 uur in de kralenwinkel rondgelopen.... Heb me eigen niet echt in kunnen houden :oops:
Ben teruggekomen met kralen voor 2 kettingen en 2 armbanden... Maar gemiddeld kosten ze minder dan een tientje, dus ook wel weer heel netjes gedaan!! En nu lekker aan de slag.. Heerlijk freubelen :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 aug 2009 10:42

ik heb een vraag: ik wil hamsterhangmatjes gaan maken. Heb geen naaimachine wegens de ruimte. Kan je dat ook met de hand doen? Zie onderstaande foto voor een voorbeeld. Ik wil het ongeveer zo gaan maken:

Afbeelding

of
Afbeelding

Wie weet een echte business uit te slepen :P :mrgreen: ik wil het zo gaan doen:

1. Een stuk fleecekleed
2. Daar een katoenen lapje tegenaan
3. Een sierlijk randje (met knoopjes ???)
4. Omvouwen en zoals voorbeeld 1 moet het worden dan.

Is dat handig om met de hand te doen? Zo nee....moet ik of een naaimachine aanschaffen (wegens ruimtegebrek nog niet aanwezig) of m'n vriendin charteren....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 aug 2009 14:23

Ze zien er leuk uit! En alles kun je natuurlijk met de hand aan elkaar naaien. Dat deden ze vroeger tenslotte ook. Alleen is het handiger en makkelijker met de naaimachine.
Nog een tip over de fleezestof. Bij ikea hebben ze goedkope fleeze dekens die je daar heel goed voor zou kunnen gebruiken ;-)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2009 15:50

Met de naaimachine is veel netter en ik denk ook wat steviger. Je zou het thuis helemaal in elkaar kunnen spelden en dan bij je vriendin afnaaien. Een naaimachine neemt echt maar een heel kleine oppervlakte in hoor. Als je nou je tv de deur uit doet, kan je daar je naaimachine neer zetten, heb je ook meer tijd over om te naaien 8)
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 aug 2009 16:07

*Annet* schreef:Met de naaimachine is veel netter en ik denk ook wat steviger. Je zou het thuis helemaal in elkaar kunnen spelden en dan bij je vriendin afnaaien. Een naaimachine neemt echt maar een heel kleine oppervlakte in hoor. Als je nou je tv de deur uit doet, kan je daar je naaimachine neer zetten, heb je ook meer tijd over om te naaien 8)

Waarom moet daar nu weer de tv de deur voor uit? Je kunt ook gewoon een stoel de deur uit doen, of je man. Heb je helemaal veel tijd over om te naaien :mrgreen:
En eerlijk is eerlijk, als ik kijk wat mijn naaimachine met al de troep erom heen voor ruimte inneemt zou dat echt niet in de tvkast passen :-oo

Ik denk dat het met de hand net zo stevig kan zijn. Als je even terug denkt aan de mooie jurken uit de middeleeuwen met al die rokken over elkaar en die versieringen. Allemaal met de hand gemaakt! De naaimachine maakt het alleen maar eenvoudiger en sneller te verwerken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 aug 2009 11:28

*Annet* schreef:Met de naaimachine is veel netter en ik denk ook wat steviger. Je zou het thuis helemaal in elkaar kunnen spelden en dan bij je vriendin afnaaien. Een naaimachine neemt echt maar een heel kleine oppervlakte in hoor. Als je nou je tv de deur uit doet, kan je daar je naaimachine neer zetten, heb je ook meer tijd over om te naaien 8)
whahahaha tv de deur uit :P dan mag ik volgens mij bij m'n ouders gaan slapen 8) maar bedankt voor de tip :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 aug 2009 12:01

Ik heb eens bij mensen gezien die de kast onder de trap hadden als hobbykast voor de vrouw. Dus een plank er in met goede verlichting en daar stond de naaimachine. Moet je wel ruimte over hebben want bij mij stond die kast juis bom vol met voorraad en allerlei andere zooi :-oo

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2009 20:12

ik heb ook in de kast onder de trap mijn naaivoorraad opgeborgen. Voorheen naaide ik daar ook aan maar mijn man vond het zo'n zielig gezicht dat ik half in die kast zat. Dus de machine staat op tafel en tijdens het eten op de grond. In de kast ligt mijn voorraad voor naaien.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 aug 2009 11:30

Ghe, mijn naaidoos staat ook in de kast onder de trap. Helaas istie nog nooit open geweest :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 aug 2009 12:44

Ik neem aan wel om er iets in de doen :o :mrgreen:
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 16 aug 2009 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 aug 2009 15:26

ik heb een benedenwoning dus helaas geen "trapkast". Wellicht in een volgend huis. Hij kan wel op de grond staan maar dat vind ik weer zo rommelig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 aug 2009 08:11

ik heb em nu ook onder een trap staan, maar voorheen stond die naast bed :) k moest em toch ergens kwijt! :)

Terug naar “Archief”