Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 31 aug 2006 11:21

Volgens mij zijn die allaaaaanngggg genoemd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 aug 2006 11:23

Gerdien B. schreef:Goede vraag gave-meid!

Zelf ben ik door dat ik homofile en lesbische colega's had er anders tegen aan gaan kijken. Daarbij bleek dat een vriend, helaas nadat na veel gebeuren het contact al verbroken was, homo is.

Nu hebben we nog 1 collega die homo is en ik vind het altijd super om met hem samen te werken. We hebben de zelfde intersses. Daarbij spreken we ook regelmatig over geloof. Hij is zelf niet christelijk. Daarbij komt ook dit onderwerp te sprake

Als hij mij die vraag zal stellen zoals GM hier beschrijft, dan zou ik hem aanraden om er voor uit proberen te komen. Anders denk ik dat die persoon nooit echt gelukkig kan wezen omdat je een deel van jezelf verstopt voor anderen.

Tijd terug vroeg iemand aan mij: Wat doe je als je uitgenodigt word door een vriend op zijn bruiloft met zijn vriend, ga je daar dan heen?
Ook dat zal ik doen, omdat het wel mijn vriend dan is en ik hem niet om zijn geaardheid zal afstoten. Daarbij kan ik niet hem mijn principes opleggen. Al zal ik wel eerlijk tegen hem zeggen hoe ik er over denk als het ten sprake komt.
Het blijft wel overeind dat ik tegen homosexualiteit ben.

rosalie83 schreef:Ondanks dat ik vind dat je als homo niet mag praktiseren ga ik nog altijd wel normaal met mensen die dat wel doen om. Het zou toch van de zotte zijn om die mensen links te laten liggen of zo?? Dat doe je toch ook niet bij iemand die zijn been gebroken heeft, iemand die graag wortels lust en jij niet, iemand met flaporen, iemand die geen tuin heeft, maar een balkon... OK ik noem hier rare dingen, maar mijn boodschap is denk ik wel duidelijk!?

Jullie menslievendheid is te waarderen.
Maar ik kan me voorstellen dat het boven beschrevene voor dames ook wat gemakkelijker is dan voor heel wat mannen.

Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel. Dat laatste vind ik als fenomeen wat bedreigender dan het eerste. Een lesbische dame heeft niks met mij als man.
Wel voel ik bij het zien van zo'n lesbisch stel duidelijk zoiets van: 'ik heb van doen met een ongerijmdheid, er klopt hier iets niet.' Dat kan ik inderdaad interpreteren vanuit Gods scheppingsorde, en dat maakt het ook heel verklaarbaar voor mij, maar ik hoef daar nog niet eens aan te denken om dat zo te voelen. Het gevoel van die ongerijmdheid is er gewoon, ook voordat ik het rationeel ga bekijken/interpreteren.

Ik heb in het verleden twee keer een collega gehad die homo was. Met die eerste had ik niet veel te maken, maar die tweede veel meer. Daar ging ik gewoon normaal mee om, zonder dingen te zeggen tegen hem die voor wie dan ook als onacceptabel ervaren worden. Dus ja, ik ga in de praktijk ook normaal met hen om. Zo lang ik maar niet te veel hoef te zien van hun privéleven.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 31 aug 2006 11:25

Heterosexuele vrouwen zijn dus ook in potentie bedreigend? Ze zouden eens wat van je willen...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 31 aug 2006 11:26

Optimatus schreef:Even een herhaling van een eerdere oproep: waar kan ik de teksten die tegen homoseksualiteit ageren, vinden?

Als nu even iemand een concordantietje uit de kast sleept, is deze vraag zo beantwoord.

In deze bijdrage staan ze in de op één na laatste alinea.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 31 aug 2006 11:46

rafaell schreef:Heterosexuele vrouwen zijn dus ook in potentie bedreigend? Ze zouden eens wat van je willen...

hehe, precies ;)

ikzelf heb geen lesbische vriendinnen, wel homo vrienden ;)
maar als een goeie vriendin tegen mij zou vertellen dat ze lesbisch is, dan zou ik haar toch wel helpen, ze heeft het er dan toch zelf het moeilijkst mee, toch? :)
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 aug 2006 11:46

ook al heeft iemand een andere geaardheid dan jou, daarom willen ze niet gelijk een relatie met jou!
Daarbij zou ik denken: Al zouden ze het willen dan hebben ze pech, want ik ben geen lesbi! (daarbij heb ik al een relatie waar ik enorm gelukkig mee ben, dus dat praat tuurlijk iets makkelijker :wink: )
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 11:57

Wat een onzin! Ik denk toch als vrouw ook niet bij elke mannelijke heteroseksuele collega dat-ie iets van me wilt! Dat denk ik dus ook niet bij lesbische collega's!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 31 aug 2006 12:03

Gheghe, of je moet zo verwaand zijn dat je denkt dat iedere homo-collega wat van je wil omdat je zo onweerstaanbaar bent. 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 12:05

Nou inderdaad!!

:|

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 31 aug 2006 13:08

marina87 schreef:Volgens mij zijn die allaaaaanngggg genoemd.

Idd, meerdere malen zelfs. Het héle topic door. Maar kortgeleden nog een aantal door 'tweetietwee' blz. 44 optietje.....

Maar die vraag, die Gerdien ook stelde, zou je naar een huwelijk gaan van een bevriende homo als je uitgenodigt werd? Ik heb daar wel eens over nagedacht naar aanleiding van een 'schoolvriend' van m'n moeder di ook homo is en kortgeleden trouwde. Mijn moeder is er toen wél heen gegaan. Die twee mannen zijn overigens totaal niet overdreven bezig met hun homo-zijn. Gewoon een normaal getrouwd stel zou je zeggen, hoewel ik daar tegen blijf natuurlijk. Maar we gaan er nog steeds wel op visite en zij komen hier ook wel eens.
Wat zou ik zelf doen als ik uitgenodigd werd? Ik zou wel heengaan denk ik, al zou ik wel moeite hebben met een kerkelijke inzegening, of ik daar heen zou gaan weet ik niet, maar ik heb dan ook nog niet voor die keuze gestaan. Ze zouden me niet moeten vragen als getuige dat vind ik dan weer een stap te ver gaan.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 31 aug 2006 21:37

Boekenlezer schreef: Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.

Hier stijger ik dus echte helemaal van!! Natuurlijk is het heerlijk voor een hetero man om twwe vrowuen met elkaar te zien frutselen!! Maar dit gaat om het principe en dan is er geen verschil tussen twee mannen en twee vrouwen!

En ben je nou echt zo bang dat een homoman achter je aan zou gaan rennen?
Punt 1: Homo's hebben ook smaak, dus ik denk dat je niks te vrezen hebt.
Punt 2: elke vorm van afwijzing is voldoende

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 31 aug 2006 22:16

Denkertje21 schreef:
Hier stijger ik dus echte helemaal van!! Natuurlijk is het heerlijk voor een hetero man om twwe vrowuen met elkaar te zien frutselen!! Maar dit gaat om het principe en dan is er geen verschil tussen twee mannen en twee vrouwen!
Het principe is voor Boekenlezer volgens mij ook wel hetzelfde. Hij wijst dat ook evenzeer af als een twee mannen. Maar gevoelsmatig, en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, is er minder walging bij twee vrouwen dan bij twee mannen

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 sep 2006 06:39

Machiavelli schreef: Maar gevoelsmatig, en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, is er minder walging bij twee vrouwen dan bij twee mannen

Lang leven het empatisch vermogen van de man :roll:

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 01 sep 2006 09:51

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef: Het zien van een lesbisch stel is voor mij wel iets anders dan het zien van een mannenstel.

En ben je nou echt zo bang dat een homoman achter je aan zou gaan rennen?
Punt 1: Homo's hebben ook smaak, dus ik denk dat je niks te vrezen hebt.
Punt 2: elke vorm van afwijzing is voldoende
Punt 3: jíj bent niet fout bezig als een homo je leuk vindt, dus waar ben je bang voor?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 sep 2006 10:01

Ik vind dit dus echt erg, dat mensen zo kunnen denken! Wat ik al zei: ik ben toch ook niet bang voor al mijn mannelijke hetero collega's? Zoiets vind ik eigenlijk gewoon eigendunk!

Terug naar “Archief”