SDG schreef:Klaas schreef:Een verbod op het spelen van Opwekking op een (kerk)orgel is op zich trouwens wel een goed idee...
Dat zat ik net te denken
Het wordt dan wel een soort "Kiest dan heden wie gij dienen zult". Want 't wordt dan ofwel Opwekking, ofwel Orgel. O, o...

Nee hoor. Het schijnt bij veel kerken nog niet te zijn doorgedrongen, maar het schijnt mogelijk te zijn om meerdere instrumenten in een kerkdienst te hebben. Het zou zelfs theoretisch mogelijk moeten zijn om eerst een nummer op piano of met gitaar of met keyboard te begeleiden.... en het volgende nummer met het orgel, en dan weer een nummer met een ander instrument en dan opnieuw een nummer met het orgel. Ik geef toe dat dit wel heel gewaagd en vergezocht is en dat het voorlopig vast bij een theoretische mogellijkheid die practisch onuitvoerbaar zal worden geacht, doch het is toch een interessante theorie. Ik geef toe dat dit enigzins neigt naar God dienen en mammon maar als ik beter kijk zie ik toch wel verschillen.
Gelukkig wordt er ook wel opwekking op orgels gespeeld en is een dergelijke oproep tot een verbod op het spelen van opwekking op orgels nooit serieus genomen

En dat jij ze niet wil spelen Jas, prima... daar heb ik geen last van
Verder Jas, laat jij in ieder geval in dit topic met een aantal misplaatste reacties merken dat je opwekking zo erg vind dat je je er ook nog nooit normaal in hebt verdiept. Je roept dingen over opwekking, over de schrijvers etc die totaal nergens op slaan. Nou mag je dat doen, maar ik hoop dat je het ook niet raar vind dat iemand die zo duidelijk laat merken zo weinig verstand van opwekking te hebben, niet serieus wordt genomen in dit topic. Als jij beweert dat Opwekking eerder scheurend werkt dan bindend, dat de schrijvers van opwekking sombere mensen zijn die liedjes nodig hebben om vrolijk te zijn etcetera, dan zet je jezelf wel een beetje voor schut. Het raakt namelijk kant of wal, het is onzin van de bovenste plank.