Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

michel vh

Berichtdoor michel vh » 06 okt 2004 13:35

Race406 schreef:
Motormuis schreef:
The_Pim schreef: Even off-topic: Michel, volgens mij ben je de eerste binnen het GGiN gedachtengoed die Heere met 2 e's schrijft (dus: Here). Waarom dat zo?

Haha, idd. Hij is door de mand gevallen....het is een neppert :lol:
Een gereformeerde die net doet of het een gergeminnetter is :mrgreen:

Wolf in schaapskleren of andersom... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jullie mogen vinden wat jullie willen, maar hou het wel bijbels graag! Het gaat hier niet om mij of wat ik vind. Gods Eer is hier in het geding. Als dit bij jullie afhangt van 1 of 2 e's. Droevig!

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 okt 2004 13:44

Race406 schreef:
Motormuis schreef:
The_Pim schreef: Even off-topic: Michel, volgens mij ben je de eerste binnen het GGiN gedachtengoed die Heere met 2 e's schrijft (dus: Here). Waarom dat zo?

Ik hoop voor hem dat het een schaap in wolfskleren is....
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 06 okt 2004 13:46

michel vh schreef:
Race406 schreef:
Motormuis schreef:

Jullie mogen vinden wat jullie willen, maar hou het wel bijbels graag! Het gaat hier niet om mij of wat ik vind. Gods Eer is hier in het geding. Als dit bij jullie afhangt van 1 of 2 e's. Droevig!

Hmmm, gezien z'n gebrek aan gevoel voor humor ga ik toch weer denken dattie GGiN is :mrgreen:
Geen commentaar

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 06 okt 2004 13:48

On topic, en geen grapjes over de integriteit van mensen hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 okt 2004 13:50

elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:Het documentje is in elk geval verhelderend over de verschillen tussen de GG en de GGiN.

De stelling van de GGiN is dat je je eerst ziek (nou ja, het is natuurlijk nog erger: we zijn van nature geestelijk dood) moet voelen om naar de Medicijnmeester te gaan.

Mm, en hoe weet een dode dat hij dood is?

Dat weet die dode pas bij de levendmaking (wedergeboorte). :)
Hij of zij weet dan dat hij/zij dood was en nu leeft.

O, dus alle niet-gelovige GGiN-ers hier kunnen deze leer dus niet verdedigen.

Je hebt weten en weten en daar kan verschil tussen zitten (is vast het antwoord). Ik beantwoord het maar even voor hun. :)

Ja, maar als het eerste weten (dus dat vd ongelovigen) inferieur is aan het tweede kunnen ze ook niet weten of hun weten goed is. 8)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2004 14:11

michel vh schreef:
Race406 schreef:
Motormuis schreef:

Dat hangt bij ons helemaal niet van 1 of 2 e's af. We maken alleen maar een grapje. Het is niet persoonlijk bedoeld, en ook niet om jou te beledigen of om God onderuit te halen! Verre van dat!!!! We houden er alleen van om een discussie te voeren. En aangezien een discussie soms best wel fel kan zijn, discussieren we hier graag met een knipoog :wink: Dat haalt de spanning af en toe een beetje weg. Als jij nog iets weet over mij of motormuis: Ga je gang, we houden wel van een grapje! :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2004 14:12

Motormuis schreef:
michel vh schreef:
Race406 schreef:
Motormuis schreef:

Hmmm, gezien z'n gebrek aan gevoel voor humor ga ik toch weer denken dattie GGiN is :mrgreen:

Wel in uitgetreden, hersteld en er alsnog weer uit geklapt verband.... Een "synodale" GGiN-er lacht mee... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 okt 2004 14:14

Aragorn schreef:
elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:Het documentje is in elk geval verhelderend over de verschillen tussen de GG en de GGiN.

De stelling van de GGiN is dat je je eerst ziek (nou ja, het is natuurlijk nog erger: we zijn van nature geestelijk dood) moet voelen om naar de Medicijnmeester te gaan.

Je hebt weten en weten en daar kan verschil tussen zitten (is vast het antwoord). Ik beantwoord het maar even voor hun. :)

Ja, maar als het eerste weten (dus dat vd ongelovigen) inferieur is aan het tweede kunnen ze ook niet weten of hun weten goed is. 8)

De onzekerheid van de ongelovigen (maakt niet uit tot wat voor kerk ze behoren) vind ik een goede zaak.
Het gaat er natuurlijk om dat ze uiteindelijk zelf persoonlijk tot de zekerheid van het geloof komen. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2004 14:18

elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:
Aragorn schreef:
elbert schreef:
Aragorn schreef:

De onzekerheid van de ongelovigen (maakt niet uit tot wat voor kerk ze behoren) vind ik een goede zaak.
Het gaat er natuurlijk om dat ze uiteindelijk zelf persoonlijk tot de zekerheid van het geloof komen. :)

Dat is zeker waar! En dat kan in elk kerkverband! God heeft overal Zijn kinderen zitten. Van de "zwaarste" tot de meest vrijzinnige kerk toe!
Maar wat nu als je tot zekerheid moet komen, en in jouw gemeente wordt alle zekerheid de grond ingestampt, in het kader van: Pas toch op dat je je niet bedriegt? De 5 dwaze maagden dachten namelijk ook dat ze wijs waren......
Niet dat ik in zo'n gemeente zit :shock: , Goddank niet!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 okt 2004 14:28

Motormuis schreef:

Ja denk ik ook. Ik vond het al vreemd en wou er later nog wel een vraag over stellen aan hem, maar ja, ik wil ook niet gelijk iemand voor het hoofd stoten. Ben toch nog te naief geweest. Overigens praat hij wel exact als iemand uit de GGiN, dus hij is een insider.
Misschien is het Mallan zelf wel, of Roos. Hhaaha
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 okt 2004 15:20

The_Pim schreef:Dit is de GG vs GGiN volgens de GGiN

KLIK HIER

Lees en laat uw mening horen.....

......

......

......

Ik ben er stil van......

Aan de ene kant gaat er een wereld open over de prediking die ik in de ger. gem. hoor, aan de andere kant...

Dit is toch werkelijk de omgekeerde wereld? Waarneer ben je goed genoeg slecht genoeg om voor genade in aanmerking te komen?

Dit is zo calvinistisch dat het gewoon remonstrants is.

Gelukkig hebben we een bijbel:
Romeinen 5:6 Want Christus, als wij nog krachteloos waren, is te Zijner tijd voor de goddelozen gestorven.

Niet voor mensen die zo goed doorhebben dat ze zondig zijn, dat ze Zijn genade verdienen, maar voor goddelozen. Die hoeren in het oude testament waren ECHTE hoeren (Hosea!!!) en geen vrouwen in zwarte mantelpakjes die schreiend door het leven kruipen. Die tollenaars waren ECHTE oplichters en niet die brave opa die het beste er nog van probeert te maken. Wij voelen ons heel snel te goed voor Gods genade, maar wij zijn niet te min of te goed. Anders ging iedereen verloren. We hebben allemaal Christus nodig. Het probleem is dat alleen mensen die ontdekt hebben, of geloven dat ze ziek zijn, Christus zoeken, maar daarom zijn Christus armen wel voor iedereen gesprijdt.

Rom. 10:14 Hoe zullen zij dan [Hem] aanroepen, in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij [in Hem] geloven, van Welken zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen, zonder die [hun] predikt?
15 En hoe zullen zij prediken, indien zij niet gezonden worden? Gelijk geschreven is: Hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen!
16 Doch zij zijn niet allen het Evangelie gehoorzaam geweest; want Jesaja zegt: Heere, wie heeft onze prediking geloofd?
17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods.
18 Maar ik zeg: Hebben zij het niet gehoord? Ja toch, hun geluid is over de gehele aarde uitgegaan, en hun woorden tot de einden der wereld.
19 Maar ik zeg: Heeft Israel het niet verstaan? Mozes zegt eerst: Ik zal ulieden tot jaloersheid verwekken door [degenen, die] geen volk [zijn]; door een onverstandig volk zal ik u tot toorn verwekken.
20 En Jesaja verstout zich, en zegt: Ik ben gevonden van degenen, die Mij niet zochten; Ik ben openbaar geworden dengenen, die naar Mij niet vraagden. [gelukkig maar..., anders was ik verloren gegaan.]
21 Maar tegen Israel zegt Hij: Den gehelen dag heb Ik Mijn handen uitgestrekt tot een ongehoorzaam en tegensprekend volk.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 okt 2004 16:20

Kaw schreef:
Ik ben er stil van......

Aan de ene kant gaat er een wereld open over de prediking die ik in de ger. gem. hoor, aan de andere kant...

Dit is toch werkelijk de omgekeerde wereld? Waarneer ben je goed genoeg slecht genoeg om voor genade in aanmerking te komen?

Dit is zo calvinistisch dat het gewoon remonstrants is.

Ja, het is ook remonstrants Kaw. Ik heb heftige discussies met een kerkenraad hierover gehad. Ik kon ook aantonen dat ze remonstrants waren uit de acte van de dordtse synode. Sommige van hun stellingen staan daar bij de stellingen van de remonstranten. Ik kan je verzekeren dat ze hels op me werden toen ik dat zei.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 06 okt 2004 16:51

Ik ben zwaar onder de indruk van de gedachten gang, het is zo ingewikkeld, zo moeilijk gemaakt.
Je moet wel zwaar intelligent zijn om dit te begrijpen, helaas ik ben dat niet.

michel vh

Berichtdoor michel vh » 06 okt 2004 18:27

Frans schreef:Ik ben zwaar onder de indruk van de gedachten gang, het is zo ingewikkeld, zo moeilijk gemaakt.
Je moet wel zwaar intelligent zijn om dit te begrijpen, helaas ik ben dat niet.

Beste Frans,

Wanneer God in je gaat werken, zul je ervaren dat je steeds minder moet weten, maar des te meer afhankelijker van Hem te leren zijn. Vraag daar maar om in je gebed.

michel vh

Berichtdoor michel vh » 06 okt 2004 18:32

jas schreef:
Motormuis schreef:

Ja denk ik ook. Ik vond het al vreemd en wou er later nog wel een vraag over stellen aan hem, maar ja, ik wil ook niet gelijk iemand voor het hoofd stoten. Ben toch nog te naief geweest. Overigens praat hij wel exact als iemand uit de GGiN, dus hij is een insider.
Misschien is het Mallan zelf wel, of Roos. Hhaaha

Het staat een ieder vrij mij een of meerdere vragen te stellen. Helaas, was ik maar bekeerd zoals de eerwaarde heren Roos en Mallan. Dan mocht ik weten van Godswege geborgen te zijn. Overigens worden predikanten in het algemeen nogal eens op een voetstuk geplaatst. Wij moeten ons realiseren dat ook zij maar mensen zijn die uit eigen kracht niets vermogen, maar afhankelijk zijn van wat God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest hen toebedelen.

Terug naar “Archief”