Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor schelpje3 » 09 apr 2011 13:35

Ik ben net wezen tanken, schoot spontaan in een depressie :-&
1.63 voor een ltr euro loodvrij (:)8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 apr 2011 18:18

Horeb schreef:
Boekenlezer schreef:Blijft toch het feit dat de VW Jetta 1.2 TSI een uitstekende keuze is als het je gaat om een zeer stille auto.

voor een middenklasser wel ja. wil je echt rijden in zo'n ding?

In een VW Jetta wel, ja.
Of ik de 1.2 TSI wil, weet ik niet. Het is vooral het idee van een cilinderinhoud van maar 1.2-liter wat ik erg klein vind. Bovendien is die niet in Highline-uitvoering te kiezen.
Maar qua getallen (vermogen, brandstofverbruik, geluidsproductie, gewicht, etc.) is er verder eigenlijk niks mis mee, moet ik toegeven.

Of zie jij een reden om niet in zo'n auto te willen rijden?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 apr 2011 18:20

schelpje3 schreef:Ik ben net wezen tanken, schoot spontaan in een depressie :-&
1.63 voor een ltr euro loodvrij (:)8

Herkenbaar.
Ik betaalde afgelopen week € 1,66 voor een litertje benzine. Ze zitten nu alweer een cent hoger. Het is van de zotte, zulke prijzen!

Een tijdje geleden kon je in het nieuws lezen van recordprijzen. Toen zakten de prijzen even - geschrokken van de publiciteit? - om een tijdje daarna weer naar nieuwe recordhoogten te stijgen. Even later durfden ze blijkbaar weer.
Van mij mogen die prijzen weer flink zakken. Tot oktober vorig jaar kon ik nog rijden voor 10 ct./km of wat lager, nu zit ik er altijd boven.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 09 apr 2011 20:15

Vandaag mijn uiterste best gedaan om zuinig te rijden. 8.0 liter op 100 km is best netjes als je normaal 10.2 liter op 100 km rijdt... Ik betaalde vanmorgen 1,67 per liter bij de pomp. Het moet niet veel gekker worden.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 10:36

Het_Bureau schreef:Vandaag mijn uiterste best gedaan om zuinig te rijden. 8.0 liter op 100 km is best netjes als je normaal 10.2 liter op 100 km rijdt... Ik betaalde vanmorgen 1,67 per liter bij de pomp. Het moet niet veel gekker worden.

Tja, koop een zuiniger exemplaar. Ik rijd momenteel zo 1:23... :-oo

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 11 apr 2011 10:56

Oeps! Ik had een mooie wilgentak van een collega gekregen, meegenomen in m'n Lupo, met de 'onderkant' naar voren, wil ik 'm thuis uit m'n auto halen, zat ie wat vast, dus ik trek even hard, en hij knalt me precies tegen de binnenspiegel, die knalt weer tegen m'n voorruit, resultaat: een flinke ster in m'n voorruit, en ik denk dat ie wel 20 cm doorsnee heeft...nou maar even achter een nieuwe voorruit aan! =;

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 13:41

Oi, dat klinkt duur...

Onze Zaf is kapot. Ik denk de accu. Zaterdag had hij al kuren met het starten (hij startte wel, maar de metertjes kwamen pas een paar seconden na het starten omhoog.) Vanmorgen deed de centrale deurvergrendeling het niet en startte hij helemaal niet meer.
Hopelijk is het alleen de accu en niet een storing in het electrisch circuit, want dat kost veel meer manuren om te repareren.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 apr 2011 09:03

Wij hebben sinds vorige week een lease auto; een toyota auris. Het is even wennen, maar zo'n full hybrid is toch wel gaaf rijden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 09:08

Ik had pas een discussie met m'n schoonvader over twee auto's. Ik persoonlijk vindt het een luxe in ons geval. Ik fiets naar m'n werk (werk ook maar twee dagen) omdat ik de stad niet uit hoef. Mijn man werkt 2 a 3 dagen in de week buitenshuis. Ik vindt het dus onzin in onze situatie om twee auto's te hebben. k Ben eigenlijk benieuwd wat jullier hiervan vinden?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 apr 2011 09:33

Wij hebben sinds vorige week ook 2 auto's. Op dit moment heb ik dus een eigen auto. Ik gebruik hem tijdelijk niet heel vaak, maar wanneer ik ga werken zal ik die auto toch erg nodig hebben. Daarom hebben wij besloten om deze auto te houden. Maar in jullie situatie snap ik dat twee auto's niet handig is. Ik denk dat wij in zo'n geval er voor zouden kiezen om de tweede auto weg te doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 09:50

Zodra 1 van ons dichterbij zou werken gaat er 1 auto sowieso uit. Ik vind dat echt overbodig. We moeten nu wel allebei een auto, omdat we beiden minimaal 20 km verderop werken, en er geen verbinding is met het ov (het ov kost trouwens amper minder dan met de auto gaan). Al gaat de Ford er binnenkort uit. Omdat we sowieso 2 auto's al duur zat vinden, willen we wat goedkoper gaan rijden, dus gaat mijn man een lease auto rijden, maar dan zonder bijtelling. Echt alleen om naar zijn werk te rijden. Hij kan dan wel de kinderen naar het kdv brengen en ophalen met die auto, vanaf zijn werk, maar verder gebruiken we die dus niet. Dan hebben we de Mazda als mijn auto voor mijn werk en als prive auto. Eigenlijk hebben we er dan dus ook gewoon 1, en dat vind ik zat. Dan gaan we op zaterdag maar niet tegelijk weg met allebei een auto, dan gaan we maar vaker fietsen. Stukken beter, in plaats van al die kleine stukjes rijden. Natuurlijk missen we dan wel de reiskosten die mijn man eerst kreeg, maar in verhouding zijn we waarschijnlijk wel goedkoper uit met 1 lease auto en 1 prive auto. Dus Evelien, ben het helemaal met je eens, dat 2 auto's onnodig zijn als je op de fiets naar je werk kunt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 11:39

Wij hebben ook 2 auto's 1 hele oude (voor 750 euro gekocht) en 1 goede auto. We zijn aan het rondkijken voor een andere auto maar daar zit geen haast achter.
Al zouden we het met 1 auto kunnen doen vanwege werk zouden we dat niet doen. Omdat ik dan straks nergens heen kan met de kleine (winkelen,naar mijn ouders/vriendinnen) dan zou ik echt opgesloten zitten in het dorp.
We hebben wel besloten de oude (maar hele goede auto) te houden en mijn mooie auto op te ruimen omdat we daar veel voor terug krijgen terwijl hij al bijna 12 jaar oud is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2011 12:33

Evelien schreef:Ik had pas een discussie met m'n schoonvader over twee auto's. Ik persoonlijk vindt het een luxe in ons geval. Ik fiets naar m'n werk (werk ook maar twee dagen) omdat ik de stad niet uit hoef. Mijn man werkt 2 a 3 dagen in de week buitenshuis. Ik vindt het dus onzin in onze situatie om twee auto's te hebben. k Ben eigenlijk benieuwd wat jullier hiervan vinden?

Bij hebben er 1 en die staat door de week op de parkeerplaats. Ik ga op de fiets naar het werk en Joanne met het OV (beter dan filerijden naar Utrecht, en met OV heeft ook zijn voordelen). Nou ben ik bezig met rijlessen dus mag er sowieso nog niet in rijden, maar ik zie ons voorlopig geen 2 auto's hebben :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 apr 2011 14:09

Twee auto's kan heel handig zijn, en in ons geval is het nauwelijks* duurder :) Ik maak redelijk wat kilometers, en rijd daarom in een zuinige auto. Voor mijn vrouw is het wel heel handig dat ze nu (met 4 kinderen) een goede auto thuis heeft staan. Dan kan ze nog eens ergens heen als ze dat wil. En een grote(re) auto hebben we toch nodig voor ons gezin.

*door de hoge brandstofprijzen gaat het om nog minder dan de afschrijving van de Yaris per jaar. De rest wordt opgevangen door het verschil in verbruik.

---
Nu doet de Zafira het ook weer, er moest even een nieuwe accu in: €173,17 ...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 apr 2011 14:19

Ik reed vanmorgen achter een Nissan Cube, wat een lelijke auto is dat.
Hij reed als een slak, ik kon hem niet inhalen. Dus ik heb ruim een kwartier achter dat "ding" moeten kachelen, pffffft
Ik hoop niet dat 1 van de forummers net in het trotse bezit is van dit voertuig, het is niet mijn bedoeling te beledigen.
Maar ik vind het echt het slechtste ontwerp by far

Terug naar “Algemene Zaken”