Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 12:19

ineke-kitty schreef:Het zal eveneens zo zijn in het laatste der dagen leert de Schrift, als in de dagen van Noach. Duidelijk mag zijn dat wij leven in deze dagen.

Hellup, de profetes stort zich op het homotopic...
Nog meer herldere vooruitzichten voor homo's?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 aug 2014 12:24

JeeWee schreef:Hellup, de profetes stort zich op het homotopic...
Nog meer herldere vooruitzichten voor homo's?

O en jij weet er veel meer van omdat je zo ''onpartijdig'' bent ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 12:27

yobem schreef:precies,

iets om je op te vrolijken dan:

Kids React to Gay Marriage

Heerlijk om te zien dat veel van deze kids nog niet zijn geindoctrineerd met mensenlijk aangemeten standaards!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 12:30

mealybug schreef:O en jij weet er veel meer van omdat je zo ''onpartijdig'' bent ?

Nee hoor, je vlucht een wat vreemde aannames.
Niemand is onpartijdig.
Ik ben homo, jij bent homo...
We hebben daar allebei een andere visie op ontwikkeld in de loop der jaren.

Het verschil is alleen dat ik in actie kom, als anderen mij en andere homo's deze visie ontzeggen.
Jij gebruikt jouw visies om die anderen als absoluut en enige waarheid op te leggen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2014 12:37

ineke-kitty schreef:Mealybug: "de mensen in Noach's tijd hadden het ook best leuk met elkaar, het was hen ook absoluut geen zorg".

Goeie MB. Het zal eveneens zo zijn in het laatste der dagen leert de Schrift, als in de dagen van Noach. Duidelijk mag zijn dat wij leven in deze dagen.

Dat ben ik wel met je eens.
Als je verontrust bent over bepaalde gebeurtenissen, drijven sommigen de spot met je. Precies zoals ze bij Noach deden.
En zouden ten tijde van de bouw van de Ark alleen de heidenen gespot hebben?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 14:13

Iederéén is verontrust over 'bepaalde gebeurtenissen'.
Dit topic staat vol met verontruste hetero's die zich zorgen maken over homoseksualiteit en over homo's die zeggen dat zij niets regen een relatie hebben en daarbij toch hun geloof in God niet verliezen. Hun geloof in 'kerkmensen' zijn ze al lang gelden verloren...

Ze spotten niet. Ze uiten zich slechts.

Maar waarom lees ik op dit hele forum zo bijster weinig over de verkilling van de liefde, over gebrek aan persoonlijk geloof?
Waarom maken velen zich zo druk over bijzaken die hen persoonlijk niet eens zozeer raken, maar waardoor de Hoofdzaak weggedrukt wordt?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 16 aug 2014 14:20

JW
Maar waarom lees ik op dit hele forum zo bijster weinig over de verkilling van de liefde, over gebrek aan persoonlijk geloof?
Waarom maken velen zich zo druk over bijzaken die hen persoonlijk niet eens zozeer raken, maar waardoor de Hoofdzaak weggedrukt wordt?

Goeie vraag! Dat praten over homo's is een aardig truc om het vooral maar niet over jezelf te hoeven hebben. Datzelfde geldt voor het praten over kledingvoorschriften, al of geen seks in, voor of tijdens een huwelijk. De huwelijkse staat op zich. Samenwonen etc etc.
Daarom geloven er steeds minder mensen en is de Kerk straks verdwenen.
De hoofdzaak 'Christus, De Gekruisigde' laat zich overigens moeilijk uitleggen. Laat staan er over/van getuigen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 aug 2014 14:29

JeeWee

Voor de goede orde , ik "stort" me nergens op, ik beaam alleen wat MB naar voren bracht, en dat wij in "de laatste dagen" leven.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat ik door sommigen hier bestempeld wordt als "profetes" .
Ik zie het als een compliment, maar zo zal het vast niet bedoeld zijn, ook niet door u vermoed ik zo.
Weet u meneer JeeWee, ik geloof in de genade van Christus Jezus. Laat dat voldoende zijn voor u als "verklaring" waarom ik mijn "bijdrage" op dit topic lever.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2014 14:36

JeeWee schreef:Iederéén is verontrust over 'bepaalde gebeurtenissen'.
Dit topic staat vol met verontruste hetero's die zich zorgen maken over homoseksualiteit en over homo's die zeggen dat zij niets regen een relatie hebben en daarbij toch hun geloof in God niet verliezen. Hun geloof in 'kerkmensen' zijn ze al lang gelden verloren...

Ze spotten niet. Ze uiten zich slechts.

Er is zeker sprake van de liefde die zal verkouden, zoals dit in de S.V. staat.
Maar dat is niet verbonden aan de homoseksualiteit, maar in het algemeen en zodoende off topic hier. :wink:
En gebrek aan persoonlijk geloof? Wanneer je daar iets over zegt, hetzij dat je het hebt, hetzij dat je het niet bezit, in beide gevallen krijg je met die verkilling te maken dan.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 14:56

ineke-kitty schreef: ik beaam alleen wat MB naar voren bracht, en dat wij in "de laatste dagen" leven

dat dacht en al sinds de eerste christengemeente. Maar van die dag en die ure weet niemand.
Die dag zal komen als een dief in de nacht.
En duizend jaren zijn bij de Heere als een dag.
Zorg dat je er klaar voor bent. Niks meer en niks minder.
Heb weinig met dat gedoe over eindtijd. Ieders leven is in de eindtijd: bereid je huis want je gaat sterven.
En al helemaal niks als als je het in verband gaat zetten van dit topic ocer homoseksualiteit.

ineke-kitty schreef:Weet u meneer JeeWee, ik geloof in de genade van Christus Jezus. Laat dat voldoende zijn voor u als "verklaring" waarom ik mijn "bijdrage" op dit topic lever.

Dan hebben we dat in ieder geval gemeen. En dat is ook voor mij de reden waarom ik nog steeds het geduld kan opbrengen om hier te posten. Gods heiligheid, grootheid en rechtvaardigheid, maar ook Gods liefde in Zijn Zoon Jezus Christus is zo oneindig veel groter dan wij met onze beperkte geesten kunnen bevatten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 aug 2014 15:02

schelpje3 schreef: En gebrek aan persoonlijk geloof? Wanneer je daar iets over zegt, hetzij dat je het hebt, hetzij dat je het niet bezit, in beide gevallen krijg je met die verkilling te maken dan.

Met dank aan onze gezindte die zich zo graag tot de wet beperkt.
Ik ben dat in mijnn familie gelukkig anders gewend.
Niet iedereen is het over uiterlijkheden met elkaar eens, maar we kunnen stuk voor stuk getuigen van de alles overwinnende liefde van God door Jezus Christis in ons ons leven. En dan is de één homo, de ander baptist, weer een ander Gergemmer om maar een paar kreten te noemen: Het gaat er om wie Jezus Christus voor je geworden is.
En daar praten we ook samen over: over onze geloofshoogtepunten en -dieptepunten, over onze vragen en we mogen getuigen wie de Heere voor ons is.
En als ik mijn vriend meeneem, maakt dat geen verschil. De centrale vraag is: heb je Jezus Christus lief gekregen?!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 aug 2014 15:07

JeeWee: " en duizend jaren zijn bij de Heere als een dag"

Precies, er zijn dus nu al meer dan 2 dagen voorbij sinds de opstanding van de Heer.
Maar goed, dat is weer een ander onderwerp.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 aug 2014 15:12

JeeWee schreef:Met dank aan onze gezindte die zich zo graag tot de wet beperkt.
Ik ben dat in mijnn familie gelukkig anders gewend.
Niet iedereen is het over uiterlijkheden met elkaar eens, maar we kunnen stuk voor stuk getuigen van de alles overwinnende liefde van God door Jezus Christis in ons ons leven. En dan is de één homo, de ander baptist, weer een ander Gergemmer om maar een paar kreten te noemen: Het gaat er om wie Jezus Christus voor je geworden is.
En daar praten we ook samen over: over onze geloofshoogtepunten en -dieptepunten, over onze vragen en we mogen getuigen wie de Heere voor ons is.
En als ik mijn vriend meeneem, maakt dat geen verschil. De centrale vraag is: heb je Jezus Christus lief gekregen?!

Onze gezindte, om het zo maar te blijven noemen, heeft de Wet van de Heere lief en dan is het geen zaak van moeten en niet mogen JeeWee.
En die Wet eist juist Liefde, tot God en onze naaste, dus hoe kun je die dan beperkend noemen?
En met kerkmuren heb ik persoonlijk helemaal niks.

O, en heeft Christus jou, en mij, en allemaal, al liefgekregen? Want Hij heeft eerst liefgehad!

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 16 aug 2014 15:28

JW

JC liefhebben is makkelijk gezegd, maar probeer het je maar eens eigen te maken! Het gaat uiteraard niet over de persoon van Christus, maar hetgeen hij beoogd en bewerkstelligd heeft.
Toch zou voor mij ook centraal staan of ik mijn vriend lief heb.
Dan voldoe je ook nog eens aan een goddelijk gebod.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 16 aug 2014 15:36

Schelpje
Onze gezindte, om het zo maar te blijven noemen, heeft de Wet van de Heere lief en dan is het geen zaak van moeten en niet mogen JeeWee.
En die Wet eist juist Liefde, tot God en onze naaste, dus hoe kun je die dan beperkend noemen?

En ik maar denken dat de Wet vervuld is in Christus. Ik denk dat Jeewee het heeft over al die (Joodse)voorschriften in het OT en in het verlengde daarvan alle zelf verzonnen voorschriften waar de genoemde gezindte patent op heeft.
Het Liefdesgebod geeft ruimte in eigen geest en ruimte aan anderen. Om bv zichzelf te kunnen zijn. Dat is het waar Jeewee voor pleit.
De liefde dwingt niet etc........ Lees Paulus er maar op na.
Maar ook als het Evangelie onder een deksel gepreekt wordt, blijft het 'Goed bericht' hoor!!!!

Terug naar “Archief”