Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jannoek » 06 aug 2012 08:24

mooie foto van een mooi meisje sterretje! :-)

Hier is het ook genieten! Floris praat ons al bijna de oren van het hoofd. :mrgreen: Sinds zaterdag maakt hij combinaties van 2 woorden. Was er erg verbaasd over dat hij dat nu al doet, maar misschien is dat wel normaal? Verder is hij heel beweeglijk en geniet hij enorm van buiten zijn, en van dieren.

Gisteren waren we bij vrienden, en zij hadden een konijn loslopen. Hij ging er steeds achteraan, riep 'aai aai' en ging het konijntje aaien. Super schattig :-)

@MissF klinkt heerlijk, die vakantie! Floris sliep op vakantie ook minder (ook vaak 's nachts wakker) dan thuis.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 aug 2012 11:55

Jannoek: praten kan net als lopen enorme verschillen opleveren tussen twee kinderen. Zelf hoorde ik laatst dat mijn vriendin zei dat haar kleintje van net 1 twee woordzinnen maakte, hij zei : doei dada :) en dat waren twee woorden... Zelf kan k dan wel hier zeggen dat marijn zinnen maakt van zes of zeven woorden. Mama.. auto aan, mama auto toetoet... of, mama.. baaaah... paard poep... koe poep, toktokt poep!, dat is er al 1 van acht. Hij klets gewoon alle woorden die hij kent aan elkaar. Ik noem dit niet een zin, maar gewoon een opsomming om uit te drukken wat hij weet. Wat mij betreft ligt hij kwa woordenschat goed op schema :) dus.. ik laat hem maar lekker rommelen!

Oooh het is verschrikkkelijk hier! Julia ten voeten uit.. driftbui na driftbui! HELLUPP hoe kom ik deze dag door!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 aug 2012 18:26

Bedankt voor alle felicitaties! Afgelopen zaterdag het gevierd en hij is enorm verwend!
Voor de boeken zal ik de namen eens gaan zoeken. Hij heeft trouwens een voorleesboek van Carry Slee gekregen Boeken van wg van der hulst zijn hier geen succes. Ik vond ze vroeger echt enorm leuk, maar merk dat het totaal niet hun belevingswereld heeft.

@ jannoek praten kan enorm verschillen. Mijn kinderen spreken heel jong al heel goed. C sprak met 18 mnd volzinnen en rijmt nu al als een tierelier ( maar dat heeft ze van H afgekeken) en zij vervoegt werkwoorden.

Hier een drama weekend gehad. J weer enorm benauwd. Zaterdagavond en nacht 2 keer naar de HAP geweest en daar verneveld etc. Gisteroverdag ging het redelijk. Hij deed het erg goed op 3 uur slaap van de nacht ervoor en bleef gewoon vrolijk ( hij had er minder last van als ik :shock: ) Gisteravond begon het weer en weer naar HAP en toen doorgestuurd naar de kinderarts, konden wij gelijk blijven. Inmiddels weer thuis en volgens mij knapt hij op, want hij heeft nog nooit zoveel geslapen overdag als vandaag.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 aug 2012 21:20

tjonge, heftig ajl, hopelijk gaat het snel beter met J! weten ze eigenlijk hoe het komt dat hij zo vaak zo benauwd is?
nog gefeliciteerd met H, leuk dat hij zo is verwend!

ik heb een omnibus van wg vd hulst, E vindt het helemaal geweldig. maar die maakt het niet uit welk boek, als je maar voorleest. het verhaal van 'bruun de beer' is de topper, maar ze vindt het ook heerlijk om er zelf door te bladeren en platen te kijken. ook jip en janneke en harm jan en tineke vindt ze leuk.
en wat praten betreft, die praat volzinnen waar een volwassene soms van staat te kijken 8-[ . ze slaat echt alles op wat ze hoort.

R kan lopen! :D ik kan er nu achteraan. ze klimt echt overal bovenop.. 2 weken geleden ging ze zo los midden op de stoep rechtop staan, en een week later zette ze haar eerste stapjes, een stuk of 5 achter elkaar. en nu leert ze elke dag aan. ze loopt al hele stukken los en gaat dan weer eens zitten, kruipt een stukje maar gaat dan toch weer staan, een smile van oor tot oor en daar gaat ze.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2012 08:04

Geweldig om die ontwikkelingen allemaal te zien.

Vpk, wauw dat ze al los loopt. :shock: hihi die van mij deed het pas een paar stapjes maar daar blijft het bij. Nu kruipt hij wel heel veel, het tijgeren is er een beetje vanaf.

Ajl, wauw wat heftig zeg.. ppff hoe ging het vannacht? Wat is de oorzaak van zijn benauwdheid?

Hier een beetje aan het rond kijken voor een leuk klein taartje voor de verjaardag van S.imon.
Het kado wordt binnenkort besteld.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 aug 2012 09:17

Vannacht ging het prima met hem. Hij heeft voor zijn doen enorm lang geslapen. Hij was toch ook wel moe van alles.
Hoe het komt? Bij kinderen onder de 4 jaar kan je nog niet spreken van astma en het gros groeit er gewoon overheen. Alleen hebben wij van beide kanten wel astma in de familie, dus het zou kunnen dat hij er niet overheen groeit.

@vpk loopt ze al? Dat is echt snel!

@ evelien Knap hoor van S.imon! J tijgert nu sinds een week en doet verwoede pogingen om te kruipen, maar dat lukt nog niet echt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 aug 2012 17:23

Gefeliciteerd nog ajl!
Loopt ze al vpk? Wow, dan is ze echt supersnel! Knap!

Evelien, ze is echt een heerlijke meid ja. Krijgt alles voor elkaar bij iedereen door haar lach, en haar geroep 'die, die!' Zo krijgt ze alles wat ze wil ;-)
Maar jouw knul ook al een paar stapjes? Super knap hoor!
We zijn op 3 plekken geweest op vakantie, dat doen we eigenlijk altijd wel. Wij zijn geen mensen die 2 weken op een plek blijven ;) Een week nog niet eens, dan hebben we het wel weer gezien. We hebben wel een lekker grote tent gekocht, zodat de kids ook in de tent makkelijk konden spelen. Want aan de ene kant is het ideaal dat Frederiek nog heel goed in de box (of in het campingbedje) kan spelen, maar dat ze niet kan lopen is irritant. Ze werd elke dag zo enorm vies buiten, dan was het met Jurian handiger, die kon gewoon lopen toen we gingen kamperen. maar ach, elke avond in een grote emmer, en ze was weer schoon :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 aug 2012 08:02

ppm: nog gefeliciteerd met m. (of heb ik het nu verkeerd?)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2012 12:02

neeh je hebt het helemaal goed! Dank je wel!! :) hij is inmiddels nu twee! Ons kleine ventje.... sommige mensen willen hun kinderen klein houden, maar ik ben zo blij dat hij ouder wordt, dan kan hij eindelijk aangeven wat hem mankeert, het lukt al een beetje beter. Hij klaagde over auwie.. oor, en idd, er loopt prut uit! dus logisch dat hij een auwie oor heeft! Had het ook wle een beetje verwacht hoor, hij is nl s nachts weer in de weer en dat geeft negen van de tien keer aan dat het zijn oren zijn...

Ik kijk uit naar de zon, lekker strandje en zwemmen! :( ZOOOONNNNNNNNNN waar blijf je?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2012 17:23

Nog gefeliciteerd met Marijn, ppm!

Ik dacht na een jongen die dol is op auto's nu toch echt een op en top meisje te hebben gekregen. Maar nee...ze rijdt nu al een hele tijd met een autootje door de kamer al roepend:' Tatoetatoe!' Hmm...de poppen die ze heeft gekregen hebben hun uitwerking gemist :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2012 22:23

wat niet is, kan nog komen, kan zijn dat ze oudere broer imiteert? of is die juist druk met de gekregen poppen van F?

Hier spelen ze of beide met auto;s of beide met een pop :) ze spelen eigenlijk gewoon altijd met hetzelfde, uit dezelfde bak, alleen soms, moet marijn achter thuis want juul mag op straat.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 aug 2012 21:24

ja echt, ik sta er ook elke dag weer versteld van hoe hard ze vooruit gaat. ze loopt al van de keuken door de hal naar de kamer (is best een stuk). en soms wiebelt ze even of 'valt' ze voorover met haar handjes op de grond maar loopt zo weer verder. echt een prachtig gezicht met van die o-benen :lol:

ajl: is j er weer overheen?

evelien: wat geven jullie s voor zijn verjaardag?
iemand nog tips wat te vragen voor de 1e verjaardag?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 aug 2012 21:28

@vpk: little people! Hier komt dat nog steeds dagelijks uit de kast.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 aug 2012 22:51

dat vond de oudste wel leuk, maar onze tweede hadden.we.er.niet blij mee gemaakt, die.speelt al maaaaaaaannden met duplo, veruit favoriet bij hem!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2012 08:45

Vpk, geweldig dat ze het lopen zo leuk en door heeft. :mrgreen: Hier gaat het ook steeds meer dingen uit proberen.

Wij gaan voor de Wishbonebike loopfiets. En van m'n schoonouders krijgen we een houten picknicktafel.

Terug naar “Archief”