Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 feb 2008 13:52

pol schreef:
lammetje schreef:Bij wie kun je hier nu over gaan klagen? Vind het echt uiterst brutaal!!

Tros radar

of Kassa of de Consumentenbond

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 06 feb 2008 14:31

Wij hebben net een huis gekocht en zouden dus ook de TV-aansluiting op kunnen zeggen? Willen namelijk geen tv. Hoe kunnen wij dat doen, iemand advies, ervaring?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 feb 2008 14:41

Bij ons vorige huis kregen wij een brief van de kabelexploitant of we de kabelaansluiting over wilden nemen. Zo niet dan werd het afgesloten. Aldus geschiedde.

Dit huis is van tv loze mensen gekocht dus we hebben er nu niet mee te maken.

Ik denk dat je toch wel bericht krijgt van de aanbieders in je gebied. Wij wisten niet hoe het hier zat met het water/gas en licht aanbieders en kregen automatisch bericht van de leveranciers van de vorige bewoners of wij het overwilden nemen. Zo niet dan werden we afgesloten.

@ Lammetje: heb een zwager die advocaat is, bel hem even?

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 14:50

*Annet* schreef:Bij ons vorige huis kregen wij een brief van de kabelexploitant of we de kabelaansluiting over wilden nemen. Zo niet dan werd het afgesloten. Aldus geschiedde.

Ja, zo ging dat bij mij ook.

Dit huis is van tv loze mensen gekocht dus we hebben er nu niet mee te maken.

Ik denk dat je toch wel bericht krijgt van de aanbieders in je gebied. Wij wisten niet hoe het hier zat met het water/gas en licht aanbieders en kregen automatisch bericht van de leveranciers van de vorige bewoners of wij het overwilden nemen. Zo niet dan werden we afgesloten.

Daarom vindt ik het zo raar dat je wel moet betalen. Het is toch normaal dat ze eerst een briefje sturen of je de aansluiting over wilt nemen of niet?! KPN maakt je toch ook geen klant omdat de vorige bewoner dat toevallig was?!

Het lijkt mij dat ze zonder handtekening geen contract met je af kunne sluiten. Dat zou wel erg makkelijk zijn.
@ Lammetje: heb een zwager die advocaat is, bel hem even?

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 06 feb 2008 14:51

Wouw, dat dat nog gebeurd zeg!

Wij zijn verplicht kopers en verkopers een wijzigingsbrief te laten opvragen en opsturen voor licht, gas en water. Het gaat zoooo vaak fout. Vroeger (paar jaar geleden) noteerde wij als makelaar de meterstanden bij de inspectie en gaven het door aan de maatschappij. Tegenwoordig behandelen ze het niet eens meer als het van een makelaar vandaan komt.

Ik heb gekeken, er is een aansluiting van Casema. Net gebeld, geen aansluiting te vinden. Conclusie van Casema, wij hebben geen tv aansluiting. Iemand idee waar we dat kunnen checken?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 feb 2008 15:02

Eind december hebben wij ons huis verkocht en de makelaar had een formulier bij zich waar hij alle meterstanden op noteerde. Wij hadden de papieren ook bij ons en hij regelde e.e.a. We kregen kopie van het papier wat hij had ingevuld met alle meterstanden erop.

Als Casema jouw leverancier is, hoef je het verder toch niet na te kijken? Of je moet hetzelfde hebben als bij Lammetje dat je het bijv. aan Eneco moet betalen. Dan kun je het daar nog navragen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 06 feb 2008 15:09

@Annet: is het goed gegaan met de laatste afrekening? Bij ons worden ze sinds 2 jaar gewoon niet meer geaccepteerd. Als ik bel namens kantoor naar de Eneco om iets door te geven of om te vragen hoe het zit zeggen ze gewoon: makelaar? Nee, daar doen wij nix mee. Tijd hebben we ze in blanco enveloppen gestuurd :o , maar laten het nu helemaal aan koper en verkoper over. Het enige wat wij nog doen is de standen noteren in het dossier, kunnen we altijd nakijken als het niet goed is gegaan en partijnen zelf geen kopie hebben gemaakt. Gebeurd zooo vaak. Zowel het fout gaan als het geen kopie maken :oops: .

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 15:16

Bij ons werden de standen allenmaal opgenomen waar beide partijen bij waren. Daarna mochten wij kiezen of we het zelf wilde regelen of dat de makelaar de standen door moest geven.

Wij kregen na ongeveer twee weken een brief dat we niet betaalde voor de kabelaansluiting en als we dat niet gingen doen dat we dan afgesloten zouden worden. Dat was de bedoeling, niets gedaan, afgesloten en niets hoeven betalen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 feb 2008 15:18

volgens mij is het allemaal goed gegaan. Het was wel een heel gedoe allemaal, ook omdat wij naar ander gebied gingen met andere netbeheerders etc. De afrekeningen van de oude woning zijn binnen en we hebben het hier nog steeds warm en we hebben water.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 feb 2008 16:35

Mijn ouders hadden dat ook, in hun vorige huis. Ze betaalden zonder dat ze het doorhadden kabelkosten. De maatschappij kwam er zelf achter, en het was heel normaal dat ze alles terug kregen hoor.
Maar volgens mij was het probleem anders, omdat de vorige bewoners het wel op hadden gezegd. Wij hadden dus wel kabeltv. Al gebruikten we dat toen niet eens, omdat we het niet wisten :)
Maar ik heb nooit gehoord dat je dat op moet zeggen hoor. Het gaat toch op naam, zoiets, en al gaat het via Eneco of wat dan ook, het moet toch logisch zijn dat jullie niet meneer en mevrouw die en die van dat nummer zijn? Ik vind het erg vreemd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 18:11

het is ook erg vreemd, vooral op welke manier die man praat. Echt zo van: pech moet je maar tv hebben :roll:

Maar vlieger heeft een collega die er wel verstand van heeft, daar gaat hij even aan vragen hoe of wat, van de week. Misschien dat hij nog een leuk advies heeft.

maar ik vermoed dat we naar ons geld kunnen :-oo

Rolf

Berichtdoor Rolf » 06 feb 2008 18:26

Tweemaal heb ik bedankt voor de kabel-aansluiting.
Bij Essent, nog nooit problemen mee gehad.

Geld terug ontvangen, voor de twee jaar dat voor niets is betaald, kan wel eens heel moeilijk worden.
Voor zover ik weet moet je bij het afsluiten van een contract zelf aangeven wat je wel en niet wilt.
Als niet uitdrukkelijk is aangegeven dat de aansluiting voor de TV niet gewenst wordt, heb je mogelijk wettelijk gezien geen recht op teruggave.

Geprobeerd kan worden een heel vriendelijke brief (kost misschien uiterste inspanning) te schrijven naar de klantenservice van Uneco.
Als daar iemand is die het redelijke boven het wettelijke plaatst is er een mogelijkheid tot teruggave.
Soms leidt zo'n benadering tot het gewenste resultaat.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 feb 2008 19:10

Eneco kan er niets aan doen. Hier in ambacht wordt niet gevraagd op het formulier van eneco of je wel of geen kabel wilt. Je krijgt het gewoon als de vorige bewoners dit ook gehad hebben. Ook al staat dit niet op jouw naam. Dat vind ik zo vreemd, we hebben nergens voor getekend, niks ontvangen en toch geld betaald. Vorig jaar heb ik me niet verdiept in wat het precies was, maar nu we bij moeten betalen en de maandpremie 22 euro duurder wordt ging ik het even natrekken :? (beetje dom dat ik het vorig jaar niet gezien had, maar ook dan was ik 1 jaar kwijt geweest....)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 06 feb 2008 19:37

Bij Essent krijg je het ook gewoon, de kabel-aansluiting.
Maar er is wel de mogelijkheid om er voor te bedanken.
Daarvoor moet je zelf actie ondernemen.
De kabel wordt dan in werkelijkheid niet eens afgesloten, of soms na jaren.
Maar de betaling wordt gewijzigd, ongeveer €15,- minder per maand.

Je zou nogmaals kunnen proberen te bellen met de klantenservice, en uitleggen dat je geen gebruik maakt van de kabel.
Als je geluk hebt, helpt iemand je verder.
Anders, kun je misschien vragen wat de medewerker zelf een goed voorstel vindt, omdat jullie moreel gezien juist handelen.
Soms is er begrip voor een dergelijke situatie, maar niet altijd.
En de ervaring leert ook, zoals eerder bericht, dat de ene medewerker, alhoewel werkend voor hetzelfde bedrijf, heel anders reageert dan de andere.

Indien in de weg van redelijkheid en billikheid niet het gewenste resultaat bereikt wordt,
kan op Overheid.nl misschien iets bruikbaars gevonden worden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 feb 2008 07:47

Zo, ik heb mijn dubbel tarief meter afgezegd. Ik was het zat, elke keer 's nachts uit bed gaan voor de wasmachine enz. Was gewoon gebroken. Hoef ik er niet uit voor een baby dan voor de was. Kostte niets en het was met 1 telefoontje geregeld. Nu op naar een relaxed huishouden!!

Terug naar “Archief”