jeewee geloof ik schreef:Maar het probleem is, het antwoord wat hij geeft dat valt niet binnen jouw aanname-kader.
Is dat niet net zo goed jouw probleem? Ik kom in ieder geval nog zo ver dat ik mee kan voorstellen dat mensen in onze kring de bijbelteksten in dezen verklaren zoals zoals jij dat doet. Ik ga in ieder geval nog zo ver door oprecht te zeggen dat ik dat respecteer en dat ik je ongelijk niet ga betwisten.
Daarentegen zijn de verklaarde tegenstanders niet zo dat zij zullen zeggen: "Hé ik geloof dat het anders is, maar wie ben ik om tussen iemand en God in te komen die wel gelooft dat hij de ruimte van God heeft ontvangen om een relatie aan te gaan".
Satan verschijnt ook ALS een engel des Lichts, daarom staat er ook, alles altijd aan het Woord te toetsen.
In plaats van het vermenigvuldigt u van het oude Testament, zegt Paulus nu, dat het beter is niet te trouwen, omdat je dan je tijd kunt besteden aan het Evangelie etc.
Als 2de optie zegt hij dan toch maar te trouwen, wanneer je anders zult branden.
Zo had ik een tante destijds, type opoe knots, 8 kinderen, gezelschapsavondjes etc etc.
Op een nacht had ze gedroomd en vervolgens ook gezegd de ruimte te hebben gekregen om te emigreren.
Nederland zou een vreselijke toekomst tegemoet gaan.
(hier rook ik al onraad)
Enfin de hele familie vertrekt voor een jaar of 5, en toen droomde madam weer.
Ongeveer hetzelfde, maar nu andersom.
Terug naar Nederland dus maar weer, berooid . Enfin de kerk had voor onderdak gezorgd en zelfs de koelkast was voor ze gevuld.
Sindsdien ben ik dus erg bang voor termen als dergelijke.
De gemeente is nooit een comfortabel leven in het vooruitzicht gesteld, maar vervolging, martelaarschap en ellende.
Toe, neem je kruis op.
Of is dat weer te remonstrants?