Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor Boekenlezer » 11 apr 2012 12:20

Wilsophie schreef:Ik geloof dat op een forum als dit maar één Bijbel wordt gehanteerd.
Op mijn forum is tenminste de NWT verboden om uit te citeren, idem de Koran.
Verder zijn alle vertalingen toegestaan uiteraard.

Jouw forum? Heb jij een eigen forum?
Wat is de NWT?
En waarom zou het verboden zijn om uit de Koran te citeren? Citeren is immers nog geen instemming betuigen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:08

="Boekenlezer"Wat is de NWT?
En waarom zou het verboden zijn om uit de Koran te citeren? Citeren is immers nog geen instemming betuigen.

Misschien mag men wel de Koran citeren hoor, dan heb ik het mis, excuus..
NWV sorry geen NWT , is de eigen Bijbel van de Jeh. Getuigen het WTG en voluit is dat "De Nieuwe Wereldvertaling".

Iedereen kan een forum maken hoor, dat is zo gek toch niet?

antoon

Berichtdoor antoon » 11 apr 2012 13:20

In de NWV evenals in andere vertalingen staat ook nergens dat er een drie-eenh. is
Dat jij aan stemming makerij wil doen is jouw zaak op jouw forum mag jij de regels hanteren die jij goedvind al lijkt dit op censuur, maar kom niet met jouw verhaal bij bijbelkenners die Gods woord respecteren ongeacht pluimage of achtergrond

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:28

antoon schreef:In de NWV evenals in andere vertalingen staat ook nergens dat er een drie-eenh. is
Dat jij aan stemming makerij wil doen is jouw zaak op jouw forum mag jij de regels hanteren die jij goedvind al lijkt dit op censuur, maar kom niet met jouw verhaal bij bijbelkenners die Gods woord respecteren ongeacht pluimage of achtergrond

Ik begrijp deze post helemaal niet. Ik verwerp de vertaling van de Jeh. Getuigen, mag dat niet?
En wie bedoel je met Bijbelkenners die Gods Woord respecteren? Jezelf?
Ik verwerp juist het NWV omdat ik Gods Woord respecteer.
En dat deze Bijbel de Drie-éénheid verwerpt weet ik heel goed, maar de motivatie is een dwaling, om te ontkennen dat Jezus God is, en daarom verwerp ik de vertaling van de Jeh. Getuigen. Mag dat, of mag dat niet?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:35

="Antoon"Mag ik u erop wijzen dat ik de NWV gebruik, een bijbel die de naam van God in ere houdt.

Nu begrijp ik je post wel Antoon. Ik had gelijk, dat ik weet wie je bent. En ik vergis mij wel vaak, maar dit keer niet en dat geeft niks, jij weet wie ik ben. Weet je nog?
Ik ga niet met Jeh. Getuigen in gesprek behalven als ze aanbellen aan mijn deur.
Ik begrijp niet dat iemand er niet voor uitkomt wat hij gelooft en alles omzeilt om maar de indruk te vermijden dat hij Jeh. Getuigen is.
Waarom verloochen je dat Antoon?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2012 13:40

Misschien moet je eerst eens leren waar de JG's voor staan Wilsophie want ik ken Antoon goed genoeg om te weten dat hij er absoluut geen is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:42

Waarom hanteert iemand dan de Bijbel van de Jeh. Getuigen als hij zelf geen Jeh. getuige is?
Ik ken alle knelpunten Mohamed en heb mij er genoeg in verdiept.
Kijk even op http://www.wachttorenkijker.nl.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 11 apr 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2012 13:43

Boekenlezer schreef:De apostolische geloofsbelijdenis behoort tot de algemene of katholieke geloofsbelijdenissen van de kerk. Daarin spreekt de kerk uit wat zij gelooft. Dat tegenover allerlei andere leringen. Wie dat niet onderschrijft, plaatst zich buiten de gemeenschap van de kerk, en is dus niet katholiek.

Een belijdenis niet willen onderschrijven is niet iets toevalligs, maar houdt verband met het oneens zijn met de inhoud.

Dan waren Jezus en de apostelen dus ook niet katholiek, waarvan akte! ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2012 13:44

Wilsophie schreef:Waarom hanteert iemand dan de Bijbel van de Jeh. Getuigen als hij zelf geen Jeh. getuigen is?
Ik ken alle knelpunten Mohamed en heb mij er genoeg in verdiept.
Kijk even op http://www.wachttorenkijker.nl.

Ik heb me er in het verleden ruimschoots in verdiept en ook vele discussies met JG's achter de kiezen.

antoon

Berichtdoor antoon » 11 apr 2012 13:48

Nu begrijp ik je post wel Antoon. Ik had gelijk, dat ik weet wie je bent. En ik vergis mij wel vaak, maar dit keer niet en dat geeft niks, jij weet wie ik ben. Weet je nog?
Ik ga niet met Jeh. Getuigen in gesprek behalven als ze aanbellen aan mijn deur.
Ik begrijp niet dat iemand er niet voor uitkomt wat hij gelooft en alle omzeilt om maar de indruk te vermijden dat hij Jeh. Getuigen is.
Waarom verloochen je dat Antoon?

Loop niet te drammen, ik post hier op mijn naam, ik sta voor wat ik zeg en in de bijbel lees, ongeacht welke vertaling SV NWV noem maar op, en daar lees ik dat er geen mythologie of afgoden dienst door god wordt toegestaan, de drie-eenh. dogma lijkt ook op mythologie en geeft een dom en vertekend beeld van de schepper.
JULLIE lijken wel evolutionisten ze beweren dit of dat en als je dan met argumenten aankomt is het ineens anders
net als Mohamed dat heeft uitgelegen

jij weet wie ik ben. Weet je nog?

absoluut niet maar als ik je beledigd hebt of anderszin iets niet juist deed excuses ik heb het bij tijden ook moeilijk, neem dat maar aan en dan doe je weleens iets verkeerd

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:51

Antoon maak je niet zo boos, want dat bevestigt alleen maar dat ik de juiste persoon voor mij heb en dat is iemand die lid is van het genootschap. Waarom schaam je je daarvoor?
Moet ik bewijzen publiceren Antoon?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 apr 2012 13:52

="mohamed"Ik heb me er in het verleden ruimschoots in verdiept en ook vele discussies met JG's achter de kiezen.

En? Wat wil je hiermee zeggen?
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 11 apr 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2012 13:54

Wilsophie publiceer die bewijzen maar want als het waar is zou mij dat zeer verbazen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2012 13:55

mohamed schreef:Ik heb me er in het verleden ruimschoots in verdiept en ook vele discussies met JG's achter de kiezen.

Wilsophie schreef:En? Wat wil je hiermee zeggen?

Dat ik die site niet hoef te lezen om een JG te herkennen, nou voor de dag met je bewijzen want anders noem ik je een leugenaar en een stoker.

antoon

Berichtdoor antoon » 11 apr 2012 13:59

Als ik je onheus benaderd heb nogmaals excuses ik onderzoek ook van JG maar dat is niet aan de orde, het gaat om wat en waar we het over hebben.

schaam je je daarvoor?
nog geen milimeter
ik vraag toch ook miet aan iedereen wat zijn achtergrond is
Laatst gewijzigd door antoon op 11 apr 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”