Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 12:24

Technico schreef:Vergeet niet dat RW en credible een groot verschil hebben, en dat is dat RW veel closer is. Dat betekend dus concreet dat mensen er eerder over zullen vallen als er iemand gebanned wordt ed. Ik zie zo voor me dat over deze 2 leden iig aardig wat afgediscussieerd gaat worden als het publiekelijk wordt gemaakt.
Wat overigens nog niet rechtvaardigd waarom het in stilte gebeurt. Mi is het niet meer dan terecht dat we openheid van zaken krijgen. Misschien juist wel omdát we een redelijk hechte groep vormen...

Credible is hecht genoeg om er af en toe flinke discussie over te laten ontstaan. Ervaring leert echter dat gebruikers behoorlijk redelijk zijn, als een ban terecht is, volgt er geen discussie (afgelopen week kregen we zelfs een mailtje van een user die zich afvroeg waarom hij niet gebanned was :mrgreen: ). Maar wanneer een ban niet terecht is, of een twijfelgeval, wordt de discussie wel aangegaan. Dit dwingt je als crew wel om goed na te denken of een ban wel eerlijk is, wat mij iets positiefs lijkt.

Voorbeeld van een ban-topic: http://forum.credible.nl/topic.php?id=6 ... &origpage=

sela

Berichtdoor sela » 26 feb 2007 13:05

Collateral schreef:
Hippieblijhoofd schreef:en waarom? Als een ban terecht is, en volgens de regels van het forum, waarom zou er dan kritiek op komen?

Inderdaad: als...

(btw: dit is niet om indirect kritiek te hebben op de bans van Aragorn en Rafaell)

Oh, zijn die gebanned dan? :mrgreen:

:?db waarom zijn die geband?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2007 13:13

Ik vind de de huidige manier het beste werken. Dat houden we dus zo. Over forummers praten we overigens zoals gewoonlijk alleen rechtstreeks met hen zelf. Niet via anderen of in het openbaar.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 13:30

ghe ik herroep een deel van mn vorige berichten. (Dit toont wel weer de kwaliteit van mij als mod :|).
Bans worden op credible ook niet besproken namelijk (beleid wel, maar dat is iets anders) en vandaar ook dat het ban-meld-topic voortdurend gesloten is. :)

@Henkie: ingrijpende veranderingen als bans gaan volgens mij iedereen aan. En ik denk niet dat je per se discussie hoeft te krijgen wanneer je gewoon vermeldt dat 'die en die gebanned is, vanwege dit'.
Maargoed, het was een suggestie, je mag zelf weten wat je er mee doet :)

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 26 feb 2007 13:32

Hippieblijhoofd schreef:Maargoed, het was een suggestie, je mag zelf weten wat je er mee doet :)

Lief zeg :D

:P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 feb 2007 13:56

Hippieblijhoofd schreef:@Henkie: ingrijpende veranderingen als bans gaan volgens mij iedereen aan. En ik denk niet dat je per se discussie hoeft te krijgen wanneer je gewoon vermeldt dat 'die en die gebanned is, vanwege dit'.

Eens, daarbij is het gelijk een waarschuwing voor anderen 8)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 feb 2007 13:59

zekharyahu schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Maargoed, het was een suggestie, je mag zelf weten wat je er mee doet :)

Lief zeg :D

:P

je moest eensch weten tot wat voor angstaanjagende dingen een hippieblijhoofd in staat is om haar zin te krijgen :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 feb 2007 14:01

Hippieblijhoofd schreef:je moest eensch weten tot wat voor angstaanjagende dingen een hippieblijhoofd in staat is om haar zin te krijgen :mrgreen:

d:)b Henk, geef dan maar toe, anders staat je blijkbaar nog wat te wachten 8-[

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 26 feb 2007 14:30

Overigens, Henk, je kan toch gewoon aangeven dat iemand over een grens heengegaan is? Een vergrijp hoeft niet altijd even ernstig te zijn, op den duur is er een druppel die de emmer doet overlopen en dan ban je iemand, hartstikke simpel. Tenzij je je eigen regels overtreedt ben je uiteindelijk niemand verantwoording schuldig, maar is uitleg nog steeds fijn :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

marliesje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marliesje » 26 feb 2007 14:57

en mischien werkt het preventief? :lol:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 feb 2007 17:13

Ik verwijs even terug naar een paar posts terug ;-)

henkie schreef:Dat lijkt zo op een virtuele schandpaal heh.
Dat willen we ze besparen. ;-)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 feb 2007 17:40

Je bent de goeiste 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 27 feb 2007 01:49

Volgens mij hebben ze daar op zich totaal geen moeite mee, en dat weet jij net zo goed als ik :) maar maakt mij verder niet uit, even goede vrienden. Ik vraag bij dezen wel om een mededeling voor het geval ik ooit geband zou worden ;)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 27 feb 2007 10:03

Ruwe bolsters, blanke pitten gaat het hier wellicht om ;-)

Uw aanvraag wordt gehonoreerd overigens.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 feb 2007 23:29

Is de weekban inmiddels stilzwijgend opgewaardeerd tot maandban oid? Een week duurt toch zeven dagen? :)

sela schreef: :?db waarom zijn die geband?

Ze hebben het W-woord in de mond genomen... 8-[

Terug naar “Archief”