Een derde weg?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 21 jan 2005 21:12

Snorbaarder schreef:
Maar verwerpen moet je de uiterlijke zaken zeker niet.

maar de ESSENTIE voorbijlopen nog minder!!
Enneh.. wat vind je ervan als een dominee gaat beweren dat als je bekeerd wordt/ben je egt in kleding(kleur) kan merken?? das egt de reinste onzin.. alsof God allemaal zwarte planten/bomen/dieren heeft gemaakt, omdat DAT tot zijn Eer is..

Als je zonden verzoend zijn, zouk eerder denken dat je in wit wil lopen... of ben ik nu raar? :roll:
Verblijd je in de Here!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jan 2005 23:45

Als eerste gaat het om hoe de relatie tussen God en jou is!
daarnaast zijn er vele tradities binnen de kerk. toch moet je goed opletten wat traditie is en wat echt Bijbels gegrond!! Tradities zijn zeker niet slecht, ons halve leven bestaat er uit.
Als iemand met een traditie wil breken dan is dat zijn/ haar goed recht en dan moete er niet gezeurd worden over: is diegene dan wel bekeerd als hij/zij dit of dat doet!

zelf denk ik dat dat in zwart moeten lopen als je bekeerd bent kolder is!
Als jij zeker mag weten dat je Zijn kind mag zijn en Hij je zonden heeft willen vergeven, dan moet je daar toch dankbaar en blij om zijn? Hij wil toch dat we hem loven, prijzen, enz. Er staat nergens (zover ik weeet) dat we om hem moeten treuren!
Bij blij zijn denk ik aan vrolijke kleuren!
God heeft niet voor niets al die mooie vrolijke kleuren geschapen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 21 jan 2005 23:52

Pucca schreef:
Snorbaarder schreef:
Maar verwerpen moet je de uiterlijke zaken zeker niet.

maar de ESSENTIE voorbijlopen nog minder!!
Enneh.. wat vind je ervan als een dominee gaat beweren dat als je bekeerd wordt/ben je egt in kleding(kleur) kan merken?? das egt de reinste onzin.. alsof God allemaal zwarte planten/bomen/dieren heeft gemaakt, omdat DAT tot zijn Eer is..

Als je zonden verzoend zijn, zouk eerder denken dat je in wit wil lopen... of ben ik nu raar? :roll:

Ik ben het wel met je eens dat het niet in zwarte kleren zit. Daarmee draagt men vaak uit hoe bekommerd men wel niet is, terwijl men Christus Zelf niet kent. Aan de andere kant is het ook zo, dat we pas wanneer we in Christus ingeplant zijn, recht onze ellende leren kennen en de ernst van de zonde zien. De onwedergeborene ziet dat niet want hij heeft geen geestesogen en is geestelijk blind. Door het rechte zondebesef ervaart men ook de scheiding tussen God en zichzelf. Dat geeft droefheid, droefheid over het feit dat gezondigd wordt tegen zo een goeddoend God. Zijn barmhartigheid maakt klein. Uit dit oogpunt kies ik in elk geval voor gewone kleren, ja ook spijkerbroek hoor, maar in elk geval geen wit pak.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 25 jan 2005 17:14

stelletje ***, jullie bezorgen me overwerk: Hier kan verder gegaan worden over Gothic en andere stijlen: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”