wat is het verschil?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 dec 2004 16:22

TheKeimpe schreef:
De ware ootmoed is ongekunsteld en vindt slechts plaats in de binnenkamer tussen God en de mens.

En de ware ootmoed vindt plaats tussen de mens en zijn naaste, waar de een de ander uitnemender acht dan zichzelf. Wat overigens niet inhoud dat de vinger niet bij dwalingen gelegd mag worden.

Maar goed,
misschien is het wel of niet naar een samenkomst gaan op zondag voer voor een ander topic, want hier is de discussie zwaar ontspoord.

dank je, assistent :D

terug naar het verschil tussen de GG en de OGG, als iemand daar nog wat zinnigs over te vertellen heeft. (nu mogen verhaaltjes wel 8) )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 13 jun 2005 12:18

caprice schreef:
pugna schreef:
caprice schreef:De leer van de Oud Gereformeerde Gemeenten komt, in tegenstelling tot de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland, voor 100% overeen met de leer van de Gereformeerde Gemeenten.

Wat is het verschil tussen de Oud Gereformeerde Gemeenten en de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland?

Dit is voor mij niet geheel helder, maar ik dacht dat het eveneens in het gebied van aanbod en aanname van genade was (hetzelfde gebied als de GGiN).

Typerende uitspraak die ik in een preek hoorde van een OGGiN ds.:
'Arm volk, blijf maar in die ellende liggen hoor. Christus zal u er wel uit komen te helpen.'
Dit is toch wel op z'n lichtst gezegd een zeer ongelukkig geformuleerde uitspraak denk ik. Zo zou ik het in elk geval nooit uidrukken.

Daar zit geloof ik geen verschil in. Dat heeft volgens mij wat met de oprichting te maken.

Dat ben ik met je eens. Dus als we onbekeerd blijven, ligt de schuld bij God???
Geloof, hoop en liefde

caprice

Berichtdoor caprice » 13 jun 2005 16:39

Love2 schreef:Dat ben ik met je eens. Dus als we onbekeerd blijven, ligt de schuld bij God???

Nee, absoluut bij onszelf.

Terug naar “Archief”