Aragorn schreef:JialiKelly schreef:nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.
Aah, wij houden wel van je hoor!
je bent te goed aragorn

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:JialiKelly schreef:nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.
Andre schreef:hijwel schreef:Er is 1 iemand geweest die niet naar uiterlijk keek, maar wel naar de persoon zelf! Jezus! Laten we dan ook maar zijn voorbeeld volgen.
Zoals ik al schreef, het is niet verstandig om mensen dat te vertellen die christen zijn, maar toch met minderwaardigheids gevoelens op een psyhiatrische afdeling worden verpleegd, met meestal stevige medicatie.
Kun je je daar een beetje in inleven hijwel??
mystery schreef:
Van jezelf gaan houden kan een erg lang en moeilijk proces zijn, maar is de moeite waard! Als ik een periode heb dat ik mezelf licht gezegd 'niet erg aardig vind' dan denk ik aan 'heb je naaste lief als jezelf'. Hoe kan jij je vrienden liefhebben als je jezelf niet liefhebt?
JialiKelly schreef:Aragorn schreef:JialiKelly schreef:nahja, hm, ik vind het moeilijk om van mezelf te houden, maar heb daarbij nooit echt gedacht dat ik God tekort deed.
je bent te goed aragornwil je dan ook nog een keer uitleggen waarom?
Aragorn schreef:
@allemensenmethungoedbedoeldeadviezen: je kunt natuurlijk makkelijk zeggen dat je iets niet zo moet zien en dat je van jezelf moet houden, iedereen mooi (van binnen) is, etc. Maar het is natuurlijk geen kwestie van gewoon ff zo'n tip opvolgen en je bent er.
Ik denk dat het wel helpt (maar misschien is dat niet zo) dat je mensen laat zien dat je van ze houdt en erom geeft en waardeert om wat ze zijn, dat lijkt me de eigenwaarde wel versterken.
Aragorn schreef:Hm, eigenlijk bedoelde ik het niet zoals mystery het opvat, was ook niet geheel duidelijk geformuleerd.Ik bedoelde dus de eigenwaarde van degene die je laat zien dat je hem of haar waardeert, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het andersom ook werkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten