Wat is er tegen het bezoeken van andere kerkdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 11:21

meschianza schreef: Want dat blijf ik geloven, overal waar Gods Woord opengaat, waar men vergadert in Zijn Naam, daar is God. Ook hier op refoweb ja.

ds. zei bij de slotzegen: 'onze dienst hier is ten einde, uw dienst in de wereld is weer begonnen..'.

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 11:24

Optimatus schreef:Ik denk echter wel dat het verstandig is te onderzoeken wat de kerk die je bezoekt als rechte leer beschouwt. Op dat punt kan ik me Caprice's mening wel weer waarderen.

maar god is toch almachtig, waar twee of drie in zijn naam zijn...
oke, er zijn sectes..
gek dat we dat nooit bij onze eigen kerk denken. bij de gg bijv..
of bij de scheuring onlangs. boe boe, waarom moet dat nu? [maar misschien is dat een discussie voor een ander forum]
blijft staan dat het bezoeken van andere kerk volgens mij wijsheid en breder perspectief opleveren. misschien gaat het daarom wel zo...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 11:28

De vraag is of sectes in Zijn Naam vergaderen en God dus in hun midden is. En niet in Naam van eigen strange ideeen die niet sporen met wat God in de bijbel zegt.

Maar misschien moet je dat altijd afvragen als je praat over God, bijbelstudie doet, refowebt. discusieer ik wel in Zijn Naam? of in mijn eigen naam....mijn ideetjes etc.
steekt hand ook in eigen boezem:oops:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 11:32

meschianza schreef:Maar misschien moet je dat altijd afvragen als je praat over God, bijbelstudie doet, refowebt. discusieer ik wel in Zijn Naam? of in mijn eigen naam....mijn ideetjes etc.

ik denk praktisch altijd in je eigen naam...

Op dat punt kan ik me Caprice's mening wel weer waarderen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 sep 2004 11:33

meschianza schreef:Vorige week zondag met Butterfly naar haar Evangelische gemeente geweest. DAt is heel wat anders dan de Gereformeerde Gemeente :)
Ik heb een hele fijne zondag gehad! En leerzame zaken mee naar huis genomen.

De Brandaris?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 sep 2004 12:03

sela schreef:
meschianza schreef:Maar misschien moet je dat altijd afvragen als je praat over God, bijbelstudie doet, refowebt. discusieer ik wel in Zijn Naam? of in mijn eigen naam....mijn ideetjes etc.

ik denk praktisch altijd in je eigen naam...

ligt er aan hoe je het opvat, maar dat denk ik niet. Als mensen met elkaar over God spreken, een bijbelstudie doen, kan dat heel eerlijk en zuiver zijn. Dan geeft God zijn Zegen, zo ervaar ik dat dan wel.
Maar soms kan je discusieeren als een welles-nietesspel, een woordstrijd waar het alleen om je eigen gelijk gaat. Daar doe ik ook wel eens aan mee...en dan vraag ik me af of er een zegen op rust. Of het wel tot iets goeds doet.
De Brandaris?

Yep. Ben ik gespot? :wink: Zo ja, pb dan maar ff.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

sela

Berichtdoor sela » 13 sep 2004 12:13

meschianza schreef:...en dan vraag ik me af of er een zegen op rust. Of het wel tot iets goeds doet.

denk het wel. met in een later stadium inzicht waarom. je hebt niet altijd direct door wat je bezighoud. of anders vertaald: welke weg god met je gaat.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 13:43

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 13:51

Ik heb het zojuist gelezen, ik ben het er alleen niet mee eens.

Want luidt het Woord des Heren niet: "Onderzoekt alles, maar behoudt het goede?"
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 13:58

Optimatus schreef:Ik heb het zojuist gelezen, ik ben het er alleen niet mee eens.

Want luidt het Woord des Heren niet: "Onderzoekt alles, maar behoudt het goede?"

Is het dan niet zo bedoeld dat je dat in je eigen gemeente op de prediking toepast?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 14:01

Ik geloof dat ik die zin niet helemaal snap. Kun je jouw vraag zo formuleren dat ik hem wel snap? :)

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 16:11

Optimatus schreef:Ik geloof dat ik die zin niet helemaal snap. Kun je jouw vraag zo formuleren dat ik hem wel snap? :)

Moet je die opdracht 'Beproeft alle dingen en behoudt het goede' niet toepassen op de prediking in je eigen gemeente? Die moet je toetsen aan Gods Woord. Zie ook de kanttekening bij die tekst.
Dus de prediking beproeven met Gods Woord. Waarom zou je dat in een ander kerkverband moeten doen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 sep 2004 16:15

Er staat toch ALLE dingen. Dus niet alleen dat wat in de eigen gemeente gebeurt.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 sep 2004 16:17

Optimatus schreef:Er staat toch ALLE dingen. Dus niet alleen dat wat in de eigen gemeente gebeurt.

Dus jij wilt alle kerken aflopen? Ook de satanskerk? Er staat immers 'Beproeft ALLE dingen...'?

Beetje krom hoor. Kan het niet echt volgen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 sep 2004 16:20

wat heeft de satanskerk daar nu weer mee te maken. :shock:

Terug naar “Archief”