Sorry maar dit is echt struisvogel politiek. Het is ooit misbruikt door iemand dus doen we het maar niet meer. Als ik een café liedje ga schrijven op de melodie van psalm 150 zingen we die dan voortaan ook niet meer? De Bijbel staat vol met opdrachten dat we anderen moeten zegenen (en tot zegen moeten zijn!) en wij maken daar een roeping van?Maja de Bij schreef:Marnix schreef:Alsof de zege alleen zou werken als iemand zijn theologiestudie heeft afgerond? Lijkt me niet... Nogmaals, volgens mij kun je bijbels gezien iedereen de zegen uit laten spreken... want God geeft de zegen en niet degene die deze uitspreekt... dan is het toch ook niet van invloed wie dat doet?
Lijkt me onverstandig. Allereerst en nogmaals, het heeft niets met studie of capaciteiten te maken maar met wettige roeping en bevestiging door de gemeente.
Iedereen mag alles doen in de gemeente? Zelfs bij organisten niet aan te raden...![]()
Kenissen van ons gaan (gingen?) naar een evangelische gemeente. Prachtig allemaal, totdat iemand op vakantie in Toronto gezegend werd, en met die zegen onder de arm thuis kwam. Je wilt niet weten hoeveel ellende en ruzie dat teweeg heeft gebracht (daar is de parallellopende discussie over 41 ontslagen predikanten werkelijk kinderspel bij!).
Mijn mening is daarom dat een gemeente niet zonder goede regels en afspraken kan functioneren.