Rechtszaak tegen de SGP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 24 nov 2003 14:57

Omega schreef:

Echter, de dames van het Clara Wichman Instituut zijn nog dommer, anders hadden ze dit stukje historie al lang aangepakt om hun gelijk te krijgen ;-)

Ik ben dan ook geen vrouw 8)
Overigens is dit een zaak van de SGP intern. Het lijkt me dat we zelf onze boontjes wel kunnen doppen en het lidmaatschap voor vrouwen voor elkaar kunnen krijgen.

Kijk eens aan, er is nog hoop :wink:
The proof of the pudding is in the eating.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 nov 2003 15:38

Ik weet niet of het al eerder gezegd is maar ik begrijp eigenlijk de SGP ook niet helemaal!!

Waarom niet?

Er mogen geen vrouwen bij de SGP, oke dat vind ik niet erg en dat accepteer ik, maar wat is dus niet begrijp van de SGP, ze verwachten wel van iedere vrouw die kiest voor de SGP, dat ze gaan stemmen.
Dus de vrouwen wel stemmen, maar ze mogen niet bij de SGP.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Een beetje krom vind ik dit, waarom het ene wel en het andere niet?!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 nov 2003 18:22

Ikke21 schreef:?

Er mogen geen vrouwen bij de SGP, oke dat vind ik niet erg en dat accepteer ik, maar wat is dus niet begrijp van de SGP, ze verwachten wel van iedere vrouw die kiest voor de SGP, dat ze gaan stemmen.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Een beetje krom vind ik dit, waarom het ene wel en het andere niet?!

Waarschijnlijk vinden ze ook dat vrouwen niet behoren te stemmen. Daar kun je om lachen of om huilen, maar ik lach alleen maar heel verontwaardigd.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 24 nov 2003 18:51

Ikke21 schreef:Ik weet niet of het al eerder gezegd is maar ik begrijp eigenlijk de SGP ook niet helemaal!!

Waarom niet?

Wat ik dan ook krom vind, is dat de SGP bijna met CDA en VVD in de coalitie was gestapt. Met vrouwelijke ministers!

vr.gr. tkf
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 nov 2003 18:51

Ikke21 schreef:?

Week niet of dat gek is, stemmen is geen bestuurlijke functie. En daar gaat het volgens mij om bij de SGP
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 27 nov 2003 10:23

Week niet of dat gek is, stemmen is geen bestuurlijke functie. En daar gaat het volgens mij om bij de SGP

Het gaat bij de SGP om het regeerambt. Dat is geen taak voor de vrouw, vindt de SGP. Echter, stemmen is meer regeren dan een lidmaatschap. Bovendien zitten veel SGP'ers in een college met vrouwelijke wethouders. Kortom, er geen geen eenduidig beleid binnen de partij. Dat heeft ook alles te maken met de aanwezigheid van brede vleugels bij de SGP die elkaar op diverse fronten bestrijden (net als bij de ChristenUnie). Overigens heb je twee vleugels nodig om recht te kunnen vliegen ;-)

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de behoudende vleugel langzaam uitsterft en dat het vrouwenprobleem zich vanzelf oplost.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 nov 2003 18:35

Omega schreef:Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de behoudende vleugel langzaam uitsterft en dat het vrouwenprobleem zich vanzelf oplost.

Ha ha, maar dat heeft zijn tijd nodig, als we zo ver zijn zitten we met het volgende probleem.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 27 nov 2003 20:15

Ha ha, maar dat heeft zijn tijd nodig, als we zo ver zijn zitten we met het volgende probleem.

En dat is het gebrek aan een vleugel? Ach, ze bedenken wel weer een nieuw conflict ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 22:35

hijwel schreef:
Omega schreef:Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de behoudende vleugel langzaam uitsterft en dat het vrouwenprobleem zich vanzelf oplost.

Dat duurt nog wel even hoor, voordat die vleugel uitsterft (vreemde omschrijving).
De wereld probeert altijd iets te vinden om het Christendom uit te roeien.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 27 nov 2003 23:02

Caprice schreef:De wereld probeert altijd iets te vinden om het Christendom uit te roeien.

Aha, hier claimt de behoudende vleugel weer met zijn standpunten het enige ware christendom in pacht te hebben?
Laatst gewijzigd door Pim op 27 nov 2003 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 nov 2003 23:06

caprice schreef:De wereld probeert altijd iets te vinden om het Christendom uit te roeien.

Ja zo kan je het ook zien, ik geloof het niet. Omdat ik het vrouwenstandpunt niet bijbels vindt.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 23:22

hijwel schreef:
caprice schreef:De wereld probeert altijd iets te vinden om het Christendom uit te roeien.

Ja zo kan je het ook zien, ik geloof het niet. Omdat ik het vrouwenstandpunt niet bijbels vindt.

Maar ik bedoel eigenlijk meer dat atheisten/heidenen pogingen doen om het Christendom uit te roeien door een standpunt te nemen en die partij daar op probeert onderuit te halen.

Waar zou je op stemmen als het de SGP verboden werd om de volgende verkiezingen mee te doen?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 nov 2003 23:24

ik zou niet gaan stemmen. jij wel dan, caprice?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 23:27

johannes1 schreef:ik zou niet gaan stemmen. jij wel dan, caprice?

Is Blanco stemmen een optie?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 nov 2003 23:28

je kan niet blanco stemmen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”