En wat is eigenlijk genezen kan men zich afvragen.
Als het hele Evangelie, de goednieuwsboodschap voor de mens, om het hemels lichaam draait, dus het gevolg van de noodzakelijke transformatie van het vleselijke lichaam om in levende/geestelijke lijve thuis te kunnen komen bij de Vader, dan zal het niet om het vlees en bloed gaan in de natuurlijke zin van genezen.
Genezen, helen, heiligen, gaat van binnenuit naar buiten. Vanuit zielsniveau tot aan het fysiek/zichtbaar/tastbaar niveau.
Wanneer er daarom van genezing wordt geschreven, zal er over de innerlijke wederopbouw van de Tempel Gods worden gesproken m.i. en niet direct over de fysieke verschijning van het lichaam.
Zelf heb ik meerdere malen heftige fysieke ''ingrepen/ongevallen'' ondervonden die mij prachtig (achteraf) de tijd gaven om innerlijk de neus in de juiste richting te zetten, waardoor heling mogelijk werd vanuit een diep besef. Beter dan dat ik alleen fysieke heling ontving, waardoor ik vrolijk verder zou kunnen leven waarbij het doel uit zicht bleef.
In zonde leven betekent letterlijk; het doel missen.
Het doel is het Leven zelf.
Rom. 8 sv
9 Doch gijlieden zijt niet in het vlees, maar in den Geest, zo anders de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand den Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.
10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.
11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.